sny niewidomych

11. Data: 2003-11-09 10:25:52

Temat: Re: sny niewidomych
Od: Marcin Debowski <a...@a...no-ip.info> szukaj wiadomości tego autora

In article <_BRqb.239259$vL1.2950598@news.chello.at>, BarBarella wrote:
> Aha z tego co wiem to na pl.rec.ksiązki jest niewidoma dziewczyna. Nie wiem
> czy od urodzenia. Może nam by odpowiedziała? :)

Google tez sie nadaje a nie trzeba nikomu zawracac d...:
http://psych.ucsc.edu/dreams/Articles/hurovitz_1999a
.html

Hurovitz, C., Dunn, S., Domhoff, G. W., & Fiss, H. (1999). The dreams of
blind men and women: A replication and extension of previous findings.
Dreaming, 9, 183-193

"There are no visual images in the dreams of those born without any
ability to experience visual imagery in waking life."

Abstract
Drawing on a sample of 372 dreams from 15 blind adults, this paper
presents two separate analyses that replicate and extend findings from
previous studies. [..] It revealed that those blind since birth or very
early childhood had (1) no visual imagery and (2) a very high percentage
of gustatory, olfactory, and tactual sensory references. [..]

PL w skrocie: ci co utracili wzrok we wczesnym dziecinstwie, lub byli
niewidomi od urodzenia nie maja snow wizualnych. Wiekszosc z nich ma sny o
charakterze smakowym, zapachowym i dotykowym.

--
Marcin

12. Data: 2003-11-09 14:24:32

Od: "kakrysa" <k...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PL w skrocie: ci co utracili wzrok we wczesnym dziecinstwie, lub byli
> niewidomi od urodzenia nie maja snow wizualnych. Wiekszosc z nich ma sny o
> charakterze smakowym, zapachowym i dotykowym.

dokladnie tak, pytalem pewnej osoby niewidomej od urodzenia - w snach
"uczestnicza" zmysly, ktorych uzywa na codzien - czyli czuje smak, zapach,
slyszy dzwieki, ale nie widzi nic, bo i rzeczywiscie, skad by mogla.

(3m) krioterapia
angina - juz 4 tygodnie
ZYMAFLUOR
[ALLEGRO] - MLOTEK TROEMPER DO SPRZEDANIA - TANIO
Podpowiedzcie - dobry ginekolog we Wrocławiu