angina - juz 4 tygodnie

1. Data: 2003-11-05 16:52:26

Temat: angina - juz 4 tygodnie
Od: "Andrzej" <wilkus(usun_to_stad_z_nawiasami)@ka.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Angina od czterech tygodni - czy ktos spotkal sie juz z takim przypadkiem?
Objawy: nacieki ropne na migdalkach - na prawym jeden duzy,
na lewym dwa małe w kryptach; temperatura normalna, samopoczucie raczej
dobre.
Leczona nastepujaco: amotax, rovamycyna, gentamycyna, duracef, biofuroxym.
Badanie ASO: 47 (norma 100).
Badanie krwi w normie (monocyty podwyzszone).
Co to wlasciwie jest? Jak to leczyc? Dlaczego tak dlugo trwa?
Jesli ktos spotkal sie z czyms podobnym w tym sezonie, bardzo prosze o rade.

Pozdrowienia,
Andrzej

2. Data: 2003-11-05 18:08:48

Temat: Odp: angina - juz 4 tygodnie
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej <wilkus(usun_to_stad_z_nawiasami)@ka.onet.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bob9td$gbf$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> Co to wlasciwie jest? Jak to leczyc? Dlaczego tak dlugo trwa?
> Jesli ktos spotkal sie z czyms podobnym w tym sezonie, bardzo prosze o

Być moze jakas mieszana flora. Wypadałoby zrobić posiew. Ew dać cos na
beztlenowce: klindamycune lub amoksy+kwas klawulanowy.

Piotr Maksymowicz

3. Data: 2003-11-05 18:39:05

Temat: Re: angina - juz 4 tygodnie
Od: "Andrzej" <wilkus(usun_to_stad_z_nawiasami)@ka.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiotrMx" <p...@b...pl> napisał :

> Być moze jakas mieszana flora. Wypadałoby zrobić posiew. Ew dać cos na
> beztlenowce: klindamycune lub amoksy+kwas klawulanowy.

Dzieki za rade. Rzeczywiscie konieczne bedzie zrobienie posiewu.
Ale skad pobrac probkę? Laryngolog twierdzi, ze wymazu z migdalkow
nie ma sensu badac, gdyz jest wyjalowiony dlugotrwalym stosowaniem
antybiotykow (obecnie duza dawka biofuroxymu dozylnie).

Pozdrowienia,
Andrzej W.

4. Data: 2003-11-05 20:47:40

Od: "Janek" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem lakarzem. Wiem z doświadczenia, że czasami leczenie antybiotykami
nic nie daje. W stanach chronicznego zapalenia gardła niestety jedynym
skutecznym sposobem może być usunięcie migdałów. Odwlekanie tej decyzji może
spowodować zapaleniem mięśnia sercowego, stawów na skutek
rozprzestrzenienia się ogniska zapalnego. Radzę też sprawdzić stan
uzębienia. Nawet pozornie zdrowe zęby mogą być przyczyną dużych komplikacji.
Należy poprosić stomatologa o sprawdzenie żywotności zębów i jeśli są zęby
martwe to je usunąć. Zęby martwe, martwe np. na skutek leczenia mogą być
miejscem ognisk zapalnych.Nic nie boli a jednak. Radzę udać się do dobrego
laryngologa.
Pozdrawiam Janusz Klose

Użytkownik "Andrzej" <wilkus(usun_to_stad_z_nawiasami)@ka.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bob9td$gbf$1@atlantis.news.tpi.pl...

5. Data: 2003-11-06 07:45:09

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> miejscem ognisk zapalnych.Nic nie boli a jednak. Radzę udać się do dobrego

U mojej zajomej usuniecie migdalkow spowodowalo przeniesienie sie infekcji
na oskrzela... cholera wie co lepsze...

Kania

6. Data: 2003-11-06 13:56:30

Od: "Kajetan" <kajetan@chrobot..krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co to wlasciwie jest? Jak to leczyc? Dlaczego tak dlugo trwa?
> Jesli ktos spotkal sie z czyms podobnym w tym sezonie, bardzo prosze o

Hm, wirus Epstein-Barr i mononukleoza zakazna. Zrob sobie test Paul-Bunella.
Chociaz przebieg, z tego co opisujesz, raczej lagodny i ciekawe to dobre
samopoczucie.

ZYMAFLUOR
[ALLEGRO] - MLOTEK TROEMPER DO SPRZEDANIA - TANIO
Podpowiedzcie - dobry ginekolog we Wrocławiu
zajady
ROACCUTANE - cd