refundacja NFZ

1. Data: 2007-03-05 15:51:32

Temat: refundacja NFZ
Od: "młody" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
oświeci mnie może ktoś w jakim stponiu NFZ refunduje leczenie
stomatologiczne??
u pani stomatolog zapłaciłem ostatnio 60 PLN z książeczką ubezpieczeniową.
z tego co się oriętuję to leczenie bez książeczki wyniosłoby tyle samo...
co oni refundują??
wodę do przepłukania ust po zabiegu??

2. Data: 2007-03-05 16:11:48

Temat: Re: refundacja NFZ
Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z tego co się oriętuję to leczenie bez książeczki wyniosłoby tyle samo...

Obrzydza mnie ta polska słuzba zdrowia - moim zdaniem :

[1] podatki na medycynę SA ZA MAŁE - powinny być zwiększone - nie wiem
ile to teraz jest ale nie jest to chyba duzo - powinno być zwiększona
nawet dwa - trzy razy.

[2] opryskliwość i kiepskosc wiekszosci lekarzy jest bezmierna
(np z moich obserwaci wynika ze np programisci komputerowi o wiele bardzej
martwią sie tym nad czym pracuja - zupelnie bez powodu - niż lekarze (!!!!)

Byłem dziś u "lekarki" to sprawiała wrazenie jakby było jej kompletnie
wszystko jedno czy mnie wyleczy czy nie. Nikt sie temu nawet specjalnie
nie dziwi ale to jest chora sytuacja. Nie wiem jak temu zaradzić - może
lekarze powinni przyjmować pecjentów w układzie dwu lekarzy na raz
w gabinecie? wtedy by sie tak moze nie nudzili wstydzili siebie nawzajem
i nie olewali pacjentów tak bardzo? Nie mam pojęcia.

Prawo jest też ch_jowe - choc z drugiej strony moze i być w ramach
drapieżnego kapitalistycznego bezmózgowia jeszcze gorzej - ja stoje twardo
na stanowisko ze w medycynie powinna panowac powszechna bezplatnosc
w miarę mozliwosci. Myślę ze można poprawić tę sytuację po prostu
umiejszając konsumpcje na świecie - obecnie wielu ludzi kupuje wiele
rzeczy tylko po to aby wywalic je na smieci - tak mi sie wydaje - a gruba
baba w supermarkecie kupuje dwa filmy dvd i placi za nie 150 zl podczas
gdy moglaby kupić dwa lepsze filmy po 10 zł czyli zaplacić 20 zł
z zaoszczędzone "drobniaki" czyli 100 zł wrzucić choremu biedakowi na
ulicy - ale glupia gruba baba pewnie raczej tego nie zrobi.
Wiadomo jak to jest z pieniedzmi - kazdy jest troche skapy - ja też -
ale bez przesady.

Koliber

3. Data: 2007-03-05 18:33:27

Temat: soczewki kontaktowe
Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ide jutro do okulisty i chcialbym dostac recepte (?) na soczewki kontaktowe.
Mam zeza i astygmatyzm. I w zwiazku z tym mam pytanie - czy w kazdym
gabinecie okulistycznym sa dostepne przyrzady, ktore potrafia dobrze
okreslic obie wady, tak, zeby moc dobrac odpowiednie soczewki? Bedzie to
przychodnia studencka, wiec mam watpliwosci co do stanu wyposazenia...

Adam A.

4. Data: 2007-03-05 18:39:37

Temat: Re: soczewki kontaktowe
Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, zle zamiescilem.

5. Data: 2007-03-05 19:21:58

Od: "Koliber" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ulicy - ale glupia gruba baba pewnie raczej tego nie zrobi.
> Wiadomo jak to jest z pieniedzmi - kazdy jest troche skapy - ja też -

Przepraszam za brzydkie słowo - jest ono chyba tu jednak
niepotrzebne (skretynialem ostatnio chyba - staram się jednakże
ostatnio spelniac na maxa dobrych uczynków a za takie uwazam - nie wiem
czy slusznie swoje wypowiedzi na temat słuzby zdrowia) - chodziło mi jedynie
o zwrócenie uwagi na to ze sytuacja jest zła - medycyna jest chyba
w swiecie spolecznym najwazniejsza - jest ona wazniejsza od sprawnosci
instytucji kulturalnych chyba od wojska policji od czego by tam, nie wiem
dokladnie co i jak :/ - moze lekarzom nalezaloby placic nie od leczeń a od
wyleczeń? (zeby tak ludzi nie zbywali) -- jeśli nie potrafia traktowac
swojej pracy jako ze tak powiem "misji" (nie chce tu też nikogo zdenerwowac
jedynie zarysowac pewna sytuację - lekarzom nie zalezy żeby leczyc ludzi
z tego co zauważam) Druga zaś rzecz to świadomośc ekologiczna - jedzenie
mamy syfiaste, wszystko plywa w utrwalajacych je chemikaliach, plastikowe
jednorazowki wytwarzane bez umiaru mielą się i wcierają w ziemski glob,
spaliny zasyfiają całe miasta ze latem nie da sie wytrzymać - nie jest
dobrze. Uświadom sobie ten kto oto czytasz tak jak ja sobie to uswiadomiłem
po dlugim okresie nieswiadomosci w tym temacie.

pzdr
Koliber

6. Data: 2007-03-05 21:25:53

Od: "młody" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi....

7. Data: 2007-03-05 21:35:39

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z tego co się oriętuję to leczenie bez książeczki wyniosłoby tyle samo...

A o jakie leczenie Tobie konkretnie chodzi? Co pani stomatolog Tobie zrobiła?
Czy wpisała Tobie coś do książeczki (chodzi o legitymację ubezpieczeniową, czy
książeczkę RUM)? Co refunduje NFZ - długo by o tym pisać - zajrzyj na strony
NFZ.
Radek :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000721-1, 2007-03-03
Przetestowano na: 2007-03-05 22:35:45

8. Data: 2007-03-05 23:06:31

Od: "młody" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wymiana plomby z lekkim borowankiem.
legitymacja ubezpieczeniowa

9. Data: 2007-03-06 00:05:09

Od: Katarzyna Żmuda <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-03-2007 o 00:06:31 młody <r...@o...pl> napisał(a):

> wymiana plomby z lekkim borowankiem.
> legitymacja ubezpieczeniowa

To, że zapłaciłeś za plombę, wcale nie jest dziwne. Nie wszystkie
wypełnienia są refundowane.
Skoro płaciłeś 60 zł - to miałeś zapewne wypełnienie światłoutwardzalne.

Ciesz się, że płaciłeś - bo masz problem z głowy na dłuuugie lata .. przy
założeniu, że dentystka wykonała solidą robotę.

PS. Zawsze możesz poprosić o plombę refundowaną (amalgamatową w przypadku
tylnich zębów, z przodu dają chemoutwardzalne), ale nie poleciłabym
takiego rozwiązania.

Pozdrawiam,
Kasia

10. Data: 2007-03-06 06:07:57

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wymiana plomby z lekkim borowankiem.
> legitymacja ubezpieczeniowa

Tak jak pisze KŻ - jeżeli pani stomatolog założyła Tobie inne wypełnienie w z.
bocznym, niż amalgamat (niekoniecznie wyp. światłoutwardzalne), albo inne, niż
chemoutwardzalny kompozyt w z. przednim, to nic dziwnego, że zapłaciłeś.
A jeżeli zrobiła Tobie chociażby badanie kontrolne w ramach NFZ (za które nie
płacisz i z pewnością nie zapłaciłeś), to w Twojej karcie musi zapisać nr
ubezpieczenia.
Także wszystko OK.
Pzdr.
RR ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000721-2, 2007-03-05
Przetestowano na: 2007-03-06 07:08:03

Od kiedy zaczyna się alkoholizm...
Nierowne owlosienie twarzy
gdzie kupic "BUDESONID MITE"?