sok z malin

11. Data: 2005-09-10 17:02:29

Temat: Re: sok z malin
Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś robi sok z malin bez zagotowywania go. Dawno temu robiła to moja
> znajoma ale niestety nie pamiętam jak. Wiem ze zasypywała maliny cukrem
> ale w jakiej proporcji i co dalej z przechowywaniem to niestety nie
> pamiętam, może ktoś tak robi, wiec proszę o dokładny opis.

Ja używam tzw "sokownika". Maliny puszczają sok pod wpływem
gorącej pary w specjalnym piętrowym zestawie naczyń. Dalej
słodzenie, gotowanie z "odszumianiem" i gorący do butelek.

pozdrawiam
leku

12. Data: 2005-09-10 21:27:10

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki "sok" malinowy parowany to jedynie do picia i to na szybko bo
walorów ma niewiele.
pozdr. Jerzy

Przyznaję, nie mam porównania do takiego robionego na "zimno" ale ten
"parowany" nie jest wcale taki zły i nie koniecznie na szybko, bo
pasteryzowany przechowuje się doskonale. Atutem tej technologii jest
prostota i szybkość wykonania. Przy produkcji na "zimno" całkiem przez
przypadek można zrobić też wino ;-)

pozdrawiam
leku

13. Data: 2005-09-13 15:57:08

Od: "asia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przypadek można zrobić też wino ;-)
>
> pozdrawiam
> leku najlepszy jest sok mojej babci, ale nie wiem jakona go robi

Cannelloni - proszę o pomysł
ogórki na zagryche
Pytanko od kuchni ?
owoce morza