sos pomidorowy do pizzy, ryzu itepe

1. Data: 2006-11-08 16:35:35

Temat: sos pomidorowy do pizzy, ryzu itepe
Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,
na poczatku dzieki wszystkim za rady odnosnie smalczyka, zatopilem na probe
troche, bedzie dobre bede za rada "komunisty" kupowal pol tuszaka ;-)
no zartuje, ale kazda rada cenna, po to pytam, zamiast uruchomic googla
:-)))
dzieki

teraz mam inne pytanie, troche po kuchni sie poruszam, ale ... w zyciu nie
zrobilem sosou pomidorowego do pizzy do ryzu do ... no np.
slodko-kwasnego...

tak tedy moze ktos chce sie podzielic przepisami wlasnie takimi na zywe
(bardziej zdrowsze niz ze sloika ) sposoby przyrzadzania sosikow na bazie
pomidorow a moze i nie tylko,
zdaje sobie sprawe ze pytam o to i o tamto...
ale mysle lepiej niz prowadzic dialod z panslavista (pozdrawiam) i jego
oponentami (pozdr, trudno rzec kto ma jaka chorobe, ale na pewno cos by sie
znalazlo po obu stronach :)

tedy,
1) pizze czsem robie, ciesto rzadziej (czasem takie spody (brb) ale coz)
wiec jak juz to sos pomidorowy to taki z torebki.....
2) makaron czesciej!!1i o to pytam bardziej, sos do makaronu
3) czasem jest to ryz z np. kurczakiem, bez sosika to suchozol niemozebny,
wiec moze ze dwa - trzy sposoby co wam smakuje i jak robicie - jesli to nie
opatentowane - oczywiscie, bo ja malej wiary (w sensie - nic nie zaplace za
to chyba ze zdrowaske ;-)

pozdr
to all

2. Data: 2006-11-08 20:04:31

Temat: Re: sos pomidorowy do pizzy, ryzu itepe
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Adamiak wrote:

> ale mysle lepiej niz prowadzic dialod z panslavista (pozdrawiam) i jego
> oponentami (pozdr, trudno rzec kto ma jaka chorobe, ale na pewno cos by sie
> znalazlo po obu stronach :)

Oponenci Panslavisty to jakies 98% tej grupy (i nie tylko tej).
Sugerujesz, że wszyscy są chorzy?
I sądzisz, że ktos Ci po tym da przepis.
Ale niech tam. Znaj moje dobre serce.
Szybki sos do pizzy. Podsmażam lekko (nie rumienię) czosnek na oliwie.
Dodaję koncentrat pomidorowy. Smażę kilka minut. Potem trochę wody. Do
tego bazylia, oregano, sól, pieprz, cukier. Jak mam zamrożony, to
zamiast koncentratu, daję przecier własnej produkcji. Tylko wtedy trzeba
dłuzej gotować.
Po za tym w archiwum przepisów dziesiatki. Nawet w ubiegłym tygodniu coś
było.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2006-11-08 20:34:20

Od: Rafal Qbiak <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Adamiak wrote:

> eraz mam inne pytanie, troche po kuchni sie poruszam, ale ... w zyciu
> nie zrobilem sosou pomidorowego do pizzy
hello
do pizzy sos robie tak:
puszka pomidorow razem z sokiem, zabek czosnku, bazylia i oregano w
proporcji 1:3 => wszystko do blendera => pycha.
do makaronu to wlasciwie rozni sie przyparawami,czosnek oraz puszka
zostaje tyle ze pomidory nie leca do bledera tylko do pokrojeniea :)

pozdrowienia
Ralf
www.superpoczta.pl/~rkubiak/kuchnia.php

4. Data: 2006-11-08 20:34:50

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

>Potem trochę wody.

Tak spytam z ciekawości po co ta woda ?
Ja do sosów pizzowych nie dodaję wody, może robię źle. Uświadom
mnie grzesznego.

Pzdr. Janusz

5. Data: 2006-11-08 20:53:17

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dodaję koncentrat pomidorowy.

fuj... wloska kuchnia i koncentrat. to mi nie pasuje. naturalne pomidorki to
jest to. ew. w kawalkach, lub przeciez z kartonika. koncentrat w
ostatecznosci.

6. Data: 2006-11-08 21:03:20

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Dariusz Adamiak wrote:

> teraz mam inne pytanie, troche po kuchni sie poruszam, ale ... w
> zyciu nie zrobilem sosou pomidorowego do pizzy

Było fafnaście razy. Użyj archiwum.

> do ryzu do ... no np. slodko-kwasnego...

Raczej nie opłaca Ci się go robić w warunkach domowych. Tzn.
jeżeli chcesz zrobić jednorazowo to i tak potrzebujesz dosyć dużo
specyficznych składników. IMHO wygodniej będzie Ci zaopatrzyć się w
jakiś ze słoiczka, w dobrych marketach jest tego sporo rodzajów.
Popróbuj i zobacz, który Ci odpowiada.

Oczywiście sam sos słodko kwaśny to jedynie sos, a nie potrawa sama w
sobie.

> tak tedy moze ktos chce sie podzielic przepisami wlasnie takimi na
> zywe (bardziej zdrowsze niz ze sloika ) sposoby przyrzadzania sosikow
> na bazie pomidorow

Sos słodko kwaśny to właściwie jest bez pomidorów, ocet winny, sos
sojowy, cukier +warzywa/owoce. No i zagęszczacz (krochmal kukurydziany
czy mąka ziemniaczana).

(...)

> 2) makaron czesciej!!1i o to pytam bardziej, sos do makaronu

Ten mi odpowiada, kilka razy robiłem. Tylko w sumie z lenistwa wrzucam
składniki sosu (poza bekonem oczywiście) do blendera. :) Takie danie
przygotowuję krócej niż gotuje się makaron (7 min.). :)))

http://www.videojug.com/film/how-to-make-spaghetti-c
arbonara

> [...]
> robicie - jesli to nie opatentowane - oczywiscie, bo ja malej wiary
> (w sensie - nic nie zaplace za to chyba ze zdrowaske ;-)

Ale co kurczak smażony z sosem do ryżu? Podstawa to dobry sos i dobrze
zamarynowane mięso, do tego umiejętnie (wok raczej nieodzowny)
przesmażone warzywa z mięsem, podlane sosem i gotowe. To w gruncie
rzeczy są proste dania, tylko dużo składników. :)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

7. Data: 2006-11-08 21:10:23

Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> wrote in message

Nie gniewam się.

Sos pomidorowy - prosta sprawa - wyciąg z papryki mielonej słodkiej i
ostrej, byle czerwonej w proporcjach w/g upodobań (niezbyt ostre - polecam).
Ten wyciąg (wyciąga się kolor) robi się bardzo prosto i najlepiej wychodzi
na smalcu - topisz łyżkę smalcu na patelni na małym ogniu i wsypujesz
paprykę, mieszasz (nie wolno przypalić - będzie gorzki) aby nie zbrązowiała
i dodajesz odpowiednią ilość koncentratu pomidorowego - dobre greckie - mają
kolor, zasmażasz, doprawiasz. Dodajesz cząstki pomidorów oskórowane po
sparzeniu i króciutko podduszasz. Dodajesz bulionu lub soku ze słoika z
pomidorami, o ile używasz konserwę albo śmietanę 30%. Gdy wolisz kwaśny sos
możesz dodać wina czerwonego wytrawnego, ja wolę dodać paprykę konserwowa
swojej roboty - paprykę siekam drobno i wrzucam do sosu, a jak jeszcze mało
kwaśny wlewam zalewę z olejem...

Sos ma przepiękny kolor, i smak, a gdy jest go dużo spokojnie można część
przelac do słoików i postawić w chłodziarce na najmiższej półce...

Można osobno podsmażyć mielone mięso czerwone i wymieszać ze sosem,
poddusić.
Wtedy z makaronem jest to pełne drugie danie obiadowe.
W tym przypadku jako pierwsze podaję zupę kalafiorową z ryżem na rosole, ryż
gotowany z warzywami...

Smacznego!

8. Data: 2006-11-08 21:23:43

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 8 novembre 2006 ŕ 22:10:23, dans <eith9s$698$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> wrote in message

> Nie gniewam się.

...droga Sylo

> Sos pomidorowy - prosta sprawa - wyciąg z papryki mielonej słodkiej i
> ostrej

Jakze na to nie wpadlam, Sylo

--
Niesz

9. Data: 2006-11-08 21:25:14

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 8 novembre 2006 ŕ 22:23:43, dans <3354586134$20061108222344@ewcia.kloups>
vous écriviez :

> Jakze na to nie wpadlam, Sylo

Slavi = jak fioł, to fioł

--
Niesz

10. Data: 2006-11-08 21:39:15

Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Le mercredi 8 novembre 2006 ŕ 22:10:23, dans
> <eith9s$698$1@nemesis.news.tpi.pl> vous écriviez :

> ...droga Sylo

Już nie.

DO SYLI...
dzien dorby po raz pierwszy
Panslavista - skruszony...
DNA
Pieczenie chleba-jaka książkę polecacie?