sosna czarna na zywoplot?

1. Data: 2002-06-26 10:32:27

Temat: sosna czarna na zywoplot?
Od: "ulka" <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
szukam materialu na 60m zyoplotu. Gleba jest latwoprzepuszcalna, raczej
uboga. Dosc duze naslonecznienie.
Nie podoba mi sie thuja (watek "polskiego ogrodu" :-)) Nie chce tez tworzyc
jednolitej sciany. Mysle , ze m.in posadzimy tam roze canine, gdzieniegdzie
winorosl...:-), a moze sosna czarna?
W Ogrodzie botanicznym w Powsinie jest taka piekna sciana z tego gatunku,
ale to ma swoje lata...Sosny generalnie szybko rosna, wiec moze jednak?
Powiedzcie co na ten temat sadzicie.

2. Data: 2002-06-26 10:49:08

Temat: Odp: sosna czarna na zywoplot?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulka" <z...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> W Ogrodzie botanicznym w Powsinie jest taka piekna sciana z tego gatunku,
> ale to ma swoje lata...Sosny generalnie szybko rosna, wiec moze jednak?

Też się zastanawiałam nad sosną, ale w końcu posadziłam jałowce chińskie i
podoba mi się efekt. Na słońce i ubogą glebę w sam raz, a i nie rażą mnie
tak, jak tuje czy cyprysiki.
Sosna czarna - gatunek - piękna istotnie, ale bardzo się rozrasta na
szerokość, beczkowato. Faktem jest, że szpaler z sosny wygląda znakomicie,
ale zająłby mi pół ogrodu:).

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-06-26 10:56:07

Temat: Re: sosna czarna na zywoplot?
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulka" <z...@a...net> napisał w wiadomości

> Nie podoba mi sie thuja (watek "polskiego ogrodu" :-))
Mnie też....

Nie chce tez tworzyc> jednolitej sciany. Mysle , ze m.in posadzimy tam roze
canine,
A po co?

gdzieniegdzie > winorosl...:-),
Brawo! brawo! brawo! brawo! brawo! brawo!
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2002-06-26 14:29:43

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in message

Dla rownowagi:

> Nie chce tez tworzyc> jednolitej sciany. Mysle , ze m.in posadzimy tam roze
> canine,
Brawo! brawo! brawo! brawo! brawo! brawo!

> gdzieniegdzie > winorosl...:-),
A po co? :-)

Pozdrowienia,
Michal