sposób na domowe cappuccino/cafe latte po raz setny

11. Data: 2006-04-25 18:38:42

Temat: Re: sposób na domowe cappuccino/cafe latte po raz setny
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 16:43:11 +0200, mufaska napisał(a):

no to już wiem jaki spieniacz powinnam wybrać :)
wszystkim dziękuję za rady i bardzo proszę jeszcze o radę co do reszty:

*zaparzarka do kawy* - musi nadawać się do płyty elektrycznej, ewentualnie
jakaś elektryczna...

*młynek do mielenia kawy *

polecicie coś?

12. Data: 2006-04-25 20:03:02

Od: "moto" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
moze troche podpowiem - tani 15-o barowy ekspres (nowy) za max 150-200 zl
(aeg 250-300zl)rozwiaze wiele problemow kawa (espresso) zlota lub czerwona
lavazza (rzecz gustu), do mleka jakobs monarch lub kronung ew. sati
czekolada itp. (lavazzy szkoda) po 2 latach intensywnego picia kawy kupic
nastepny za 100 zl (chinczyk z napisem clatronic/boman/mpm)
pozdro
moto
ps
np
http://www.allegro.pl/item98970191_nowy_ekspress_cis
nieniowy_15_bar_najtanie
j_.html

13. Data: 2006-04-25 20:08:18

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy nie bluznie :) ale wydaje mi sie ze robie sobie taka kawke
ze zwyklego expressu DeLonghi za 500zl, w kazdym razie wlewam mleko
(skondensowane lub zwykle) do filizanki, spieniam i do tego robie kawe.
Jak dla mnie rewelacja, jest pianka, jest pyszne.
Co do kaw to probowalem rozne, najbardziej pasuje mi Lavazza espresso(
ta czarna)i Illy, ale mowie tu o espresso, ta z pianka (czy to
cappucino?) to tak naprawde nie ma dla mnie wiekszego znaczenia z jakiej
kawy jest robiona, moze byc i Jacobs w ostatecznosci.
Jak jestes smakoszkom to IMO powinnas sama ocenic ktora kawa Ci
odpowiada, kupic kilka i zaparzyc, ocenic.

barney

4 8 15 16 23 42 EXECUTE

14. Data: 2006-04-26 06:41:02

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 16:43:11 +0200, mufaska napisał(a):
> po przejrzeniu archiwum doszłam do wniosku że najlepiej oprócz kupwoania
> profesjonalnego sprzętu za ok 3000zł kupić podstawowe tańsze sprzęty :)

Wystarczy najprostszy 15-barowy ekspres do kawy za 200zł + ikeowski
spieniacz za 5 zł :)

Przepis: duży kubek taki o pojemności 200-250ml do połowy napełnić mlekiem,
posłodzić (słodzenie kawy już zrobionej niszczy piankę i psuje efekt :)
W międzyczasie podgrzewać parę w ekspresie. Gdy będzie gotowe, zacząć
ubijać/podgrzewać mleko - ja specjalnie się nie bawię w kombinowanie by ta
końcówka ekspresu ubijała, używam tego głównie do podgrzania mleka. Potem
mleko ubić do upragnionego stopnia ikeowską trzepaczką - najlepiej tak by
został jakiś 1-1.5cm do poziomu kubka. A potem wlać podwójne espresso z
ekspresu - najlepiej illy.

Oczywiście kubek powinien być przezroczysty - mamy wtedy śliczne,
trójwarstwowe latte. Ja z reguły jeszcze posypuję cynamonem...

Jedyna wada to goście pytający czy udało mi się zamordować tego Aliena
w kuchni - odgłosy przy podgrzewaniu mleka są hardcore'owe ;)

> - *młynek do mielenia kawy * - musi być żarnowy z tego co wyczytałam -
> możecie polecić jakiś albo przynajmniej podac firmę na którą warto zwracać
> uwagę?

Kiedyś kupiłem taki pierwszy-lepszy młynek do kawy w markecie - z ciekawości
i bardziej żeby sobie stał na półce i ładnie wyglądał niż do mielenia kawy.
Gdybym miał go używać na co dzień, to bym chyba wyglądał jak Pudzianowski -
trzeba się namachać dla jednej głupiej kawy tyle, że szkoda gadać...
Prawdopodobnie jest to kwestia jakości młynka - bo nie wierzę żeby ludzie
aż tak się męczyli dla wypicia jednej filiżanki ;)

> - *dobra ziarnista kawa* - i tu też proszę opinię :) w archiwum pojawiały
> sie takie nazwy:
> sagafredo
> lavazza (który kolor)
> illy
> która z nich jest dobra =nie jest gorzka w smaku bo takiej nie lubię :)

Ja używam Lavazzy i illy, aczkolwiek bywa że trafi się też co innego gdy
rodzicielka podrzuci :) Osobiście akurat piję czystą czarną bez słodzenia,
zaś latte robię dla żonki - czasami tylko się poczęstuję ;)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

15. Data: 2006-04-26 06:52:47

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]Kupić sam tłok (choć ciężko, przyznaję, ja swój w ikei kupiłam.
> Mogę fotę na priw wrzucić).[...]

Ładnie proszę (hanka maupa truecolors kropa pl). Wymaga jakiegoś
szczególnego kubka czy jest kompatybilny z większą ilością?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

16. Data: 2006-04-26 06:54:21

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 17:48:18 +0200, Agatek napisał(a):
> Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
> wiadomości news:e2lfps$7bc$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> I dlatego kubki z tłokiem się nie sprawdzają. Kupić sam tłok (choć ciężko,
> przyznaję, ja swój w ikei kupiłam. Mogę fotę na priw wrzucić).

Czekam na fotkę zatem :)

17. Data: 2006-04-26 12:54:15

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Czekam na fotkę zatem :)

Poszło:)
Agata

18. Data: 2006-04-26 12:55:30

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:e2n5cn$dig$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Ładnie proszę (hanka maupa truecolors kropa pl). Wymaga jakiegoś
> szczególnego kubka czy jest kompatybilny z większą ilością?

Poszło. Kompatybilne ze wszystkimi. W zdjęciach efekt przed, po i końcowy.
Żeby było widać użyłam szklanki Kubusia (wąska i wysoka) więc nie
przerażajcie się obrazkami:)

Agata

19. Data: 2006-04-26 13:18:23

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Poszło.

Jooo, ale dokumentacja :) Dziękuję :)

> Kompatybilne ze wszystkimi. [...]

IKEA, mówisz. Trzeba się będzie rozejrzeć.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

20. Data: 2006-04-26 13:44:55

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy ktoś używa takiego urządzenia:
http://www.smak-kuchni.pl/?zobacz=128&producent=# ?

zadzwiiła mnieinstrukcja obsługi:
"Sposób parzenia w tisanierze nie wymaga stawiania na źródło energii -
suchą kawę zalewamy wrzątkiem i po kilku minutach przeciskamy napar
tłoczkiem z metalowym siteczkiem na plastikowo-metalowej konstrukcji."

czy takie parzenie bez źródła ciepła/pary sie sprawdza?

Malowanie plyty meblowej
Wietrzenie alkoholu.
Jaki klimatyzator?
czym pomalowac panele ścienne?