srodki finansowe dla niepelnosprawnego

1. Data: 2003-12-30 12:47:19

Temat: srodki finansowe dla niepelnosprawnego
Od: "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kolege, ktoremu ostatnio udalo sie wywalczyc umiarkowany stopien
niepelnosprawnosci. Niestety ze wzgledu na sytuacje rodzinna i bezdusznosc
komisji o wiele za pozno. W wieku 18 lat otrzymal dawna III grupe, w wieku
24 lat w innym miescie, komisja uznala, ze powinien miec umiarkowany stopien
niepelnosprawnosci. Jego niepelnosprawnosc bardzo utrudnia mu mozliwosc
zarobkowania. Udalo mu sie pracowac na pol etatu okolo rok jedynie. Prawa do
renty socjalnej, zasilku pielegnacyjnego, rodzinnego nie ma, bo
niepelnosprawnosc rzekomo nie powstala w wieku szkolym. Jedyne co chlopak
otrzymuje to zasilek wyrownawczy, okolo 90 zl, z opieki spolecznej. Probowal
sie od zdania drugiej komisji odwolywac, ale o posiedzeniu odwolawczym
poinformowali go na dzien przed. Poniewaz chlopak przebywal u rodziny w
innej czesci kraju, to nie mial mozliwosci stawic sie na komisji. Przy
pomocy urzedu pocztowego napisal wiec kolejne odwolanie z potwierdzeniem, ze
dostarczono mu je za pozno.

Nie wiem co jeszcze mozna zrobic. Czy mozna mu jakos pomoc ? Jakby mogl
liczyc na srodki finansowe ? Dodam, ze akurat ma dodatkowo pecha, ze jego
rodzice sa bezrobotni. O zadnej rehabilitacji nie ma wiec mowy, pozostaje
szukac tylko srodkow do przezycia. Czy np. centrum pomocy rodzinie
sfinansowaloby mu leczenie, aparaty sluchowe ? Wiem, ze np. studentom kiedys
kasy chorych i cpr gotowe byly pokryc np. 2500 zl kosztow zakupu aparatu
sluchowego.

2. Data: 2003-12-30 23:21:04

Temat: Re: srodki finansowe dla niepelnosprawnego
Od: "Andrzej" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Faktycznie przykre to co napisales , ze chlopak ma problemy , nie znam sie
dokladnie na przepisach ,ale moze jemu by przyslugiwal tak zwany zasilek
staly wyrownawczy z Pomocy spolecznej , zasilek ten jest tez w wysokosci jak
renta socjalna i wynosi 418zl.
Pzdr
Andrzej

3. Data: 2003-12-31 19:18:37

Od: "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> ,ale moze jemu by przyslugiwal tak zwany zasilek
> staly wyrownawczy z Pomocy spolecznej , zasilek ten jest tez w wysokosci
jak
> renta socjalna i wynosi 418zl.

Akurat o tym zasilku niewiele wiem. Poszukam bo bardzo zalezy mi by chlopak
mial srodki do zycia. Wiem, ze opieka wyplaca mu zasilek wyrownawczy, ale
cos okolo 90 zl !. Przeciez to skandalicznie malo. Do tego powiedzieli, ze w
nowym roku moze nie byc pieniedzy nawet na to. Nie wiem czy oni moga tak
postepowac ? Gotow jestem podjac jakas interwencje w jego obronie, ale
najpierw musze oczywiscie miec podstawe prawna, czy rzeczywiscie maja prawo
wyplacic tylko takie grosze ?

Sprzet elektroniczny dla niewidomych do komputera.
Serdeczna Prosba
3 nowe dodatki
odwolanie-opinia bieglych
[SPRZEDAM] FORD Fiesta Ghia 1.25 + LPG 1998 rok