sterydy wziewne - jaka alternatywa, jakie skutki uboczne? - długie

21. Data: 2003-02-09 08:00:37

Temat: Re: sterydy wziewne - jaka alternatywa, jakie skutki uboczne? - d?ugie
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Feb 2003 15:07:00 +0100, Piotr Kasztelowicz

>przypuszczam, ze nie.

Ja osobiscie bym optowal na "zespol nadwrazliwosci drzewa
oskrzelowego". Stosowane leczenie jest takie jak leczenie asthmy i
winno byc prowadzone bardzo agresywnie. Aby nie dopuscic do powstania
zmian nieodwracalnych.

>Budesonid jest starym, porzadnym i sprawdzonym pod wzgledem bezpieczenstwa
>preparatem. Stosowany w odpowiednich dawkach przez doswiadczonego
>pediatre-alergologa jest bezpieczny. Natomiast rownie niebezpieczne
>moze byc rezygnowanie ze stosowania sterydow wziewnych w sytuacji
>istnienia do ich zastosowania wskazan.
>Co do pozostalych lekow w astmie (lub podejrzeniu astmy w wieku
>dzieciecym) to stanowia one dodatek a nie odwrotnie

Ogolnmie sie zgadzam. Ze swej strony chcialbym dodac, ze wlaczenie
SINGULAIRu stanowilo rewelacje w leczeniu tak mlodych pacjentow. Az do
momentu, ze mozna bylo czesto gesto zrezygnowac ze stosowania
wziewnych sterydow.

Zwlaszcza dobry i wygodny jest ten lek gdy mamy do czynienia z innymi
alergiami (wlaczajac przewlekly stan zatok nosowych) , a takze i
alergie skorne (ktore przy okazji znakomicie sie wyleczaja).

Nie za bardzo rozumiem tylko to chodzenie do alergologa. Jest to
domena lekarza ogolnego, wspieranego co najwyzej (okresowo) przez
pediatre-pulmonologa.

Kazdy lekarz rodzinny winien umiec zlecic i zinterpretowac wyniki PFT
(pulmonary function testing).

Przy okazji : nie zalecam sereventu. Ostatnio pokazuja sie o nim
nienajlepsze publikacje.

Pozdrawiam

dradam

22. Data: 2003-02-09 19:58:41

Temat: Re: sterydy wziewne - jaka alternatywa, jakie skutki uboczne? - długie
Od: "Iks" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czego się można innego dorobić na polibudzie, oprócz choroby psychicznej
> oczywiście?

Męża.
Dowcip pewnie znasz .-)

--
pozdrawiam,
Iks

23. Data: 2003-02-09 21:45:53

Od: "Ani@Sil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iks" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Męża.
> Dowcip pewnie znasz .-)

No taaak! W końcu po co kobita się pcha na polibudę ;-)

24. Data: 2003-02-10 00:02:03

Od: "Beata" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal >
> Przy okazji : nie zalecam sereventu. Ostatnio pokazuja sie o nim
> nienajlepsze publikacje.
> dradam

------------
Z ciekawosci- czemu nie zalecasz i na czym polega to nienajlepsze? Lezy
sobie u mnie to swinstwo na polce i mam je z dysku wciagac...

pozdrawiam,
Beata
m...@o...pl

25. Data: 2003-02-11 21:47:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Feb 2003, Beata wrote:

> Z ciekawosci- czemu nie zalecasz i na czym polega to nienajlepsze? Lezy
> sobie u mnie to swinstwo na polce i mam je z dysku wciagac...

salmeterol powinno sie stosowac wylacznie w stabilnych postaciach
astmy lub przewleklej obturacyjnej choroby plucnej. Kazdy chory
stosujacy jako lek rzoszerzajacy oskrzela salmeterol (Serevent)
powinien posiadac lek krotkodzialajacy (salbutamol). Nalezy
pamietac nie tylko to, co jest napisane w ulotce, ze salmeterol
nie sluzy do przerywania naglego ataku astmy ale rowniez to,
ze w przypadku pogorszenia astmy, obnizenia sie parametrow
wentylacyjnych lub pogorszenia samopoczucia salmeterol
powinien zostac odstawiony a na jego miejsce powinien byc
wlaczony beta-mimetyk o krotkim dzialaniu np. salbutamol
w kilku odpowiednio dobranych dawkach. Powrot do stosowania
slameterolu jest mozliwy w takiej sytuacji po stablizacji stanu
chorego i poprawie parametrow wentylacyjnych. Takie zalecenia
odnosnie stosowania salmeterolu wydaly po opublikowaniu
wynikow badania SMART i kilku innych badan zachodnie instytucje
rejestrujace leki w porozumieniu z sama firma GSK. Niestety
- jest to ciekawe - w Polsce (wczoraj sprawdzalem) ani nie zmieniono
ulotek dla pacjentow w lekach podajac te informacje ani tez nie
dostarczono nowych wytycznych do stosowania dla lekarzy

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

26. Data: 2003-02-12 03:17:49

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Feb 2003 22:47:45 +0100, Piotr Kasztelowicz

> [...]
>ulotek dla pacjentow w lekach podajac te informacje ani tez nie
>dostarczono nowych wytycznych do stosowania dla lekarzy

Cos mi sie zdaje, ze w kilku krajach juz GSK zaprzestalo sprzedawania
tego leku. PIotr wie ktorych, niestety na tej liscie nie ma Polski.

Pozdrawiam cieplo

dradam

testy
co to jest: Appendix sine leasionibus?