suplementy

1. Data: 2002-02-05 09:10:20

Temat: suplementy
Od: "Dorota Czeraniuk" <D...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio zostalam zaproszona na mini-konferencje dotyczaca kosmetyki i
odzywiania. Podczas konferencji zaprezentowala sie m.in. firma VISION.
Prezetacja jej produktow poprzedzona byla wykladem biologa o suplementach i
odzywianiu. Zrozumialam z tego, ze dzieki odpowiednim substancjom mozna
walczyc z nadmiarem wolnych rodnikow - a substancje te to oczywiscie
produkty firmy vision. Ogolne przeslanie to mniej wiecej - jedzcie co
chcecie i lykajcie produkty vision, a nic wam sie nie stanie. Wizje
nieskorzystania z oferty jak to zwykle bywa na takich spotkaniach byly
katastrofalne i wywolaly niemala panike :).
Pomijajac tanie chwyty psychologiczne wyklad bardzo mnie zainteresowal.
Zastanawiam sie nad tymi wolnymi rodnikami i nad szansa skutecznosci takich
preparatow, ktore w odpowiednich proporcjach serwuja nam mineraly, witaminy
itd.
Sprobowac czy tez dac sobie spokoj, przejsc sie do apteki i dla spokoju
lyknac opakowanie Centrum?
Pozdrowienia
Dorota

2. Data: 2002-02-05 09:17:02

Temat: Re: suplementy
Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Czeraniuk" <D...@d...depfa-it.com>
napisał w wiadomości news:a3o798$fs8$1@helios.domdata.com...
> [...]
witaminy
> itd.
> Sprobowac czy tez dac sobie spokoj, przejsc sie do apteki i dla
Tylko może nie od razu całe, okej? ;-))))) A już w żadnym wypadku tej
tekturki...
Pozdro
Massai

3. Data: 2002-02-05 22:17:28

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wolne rodniki są ostatnio bardzo modnym "chlopcem do bicia" i oskarża
się je o wiele strasznych działań. Nie jest to znowu tak bardzo pewne, a
ich znaczenie dla wielu procesów patologicznych ma wciąsż charakter
hipotezy naukowej.Wolne rodniki występują podczas wielu reakcji
chemicznych i niekoniecznie muszą być szkodliwe. Na przykład tlenek
azotu, niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu tez jest
wolnym rodnikiem. Czy to oznacza że mamy go za wsżelką cenę uzsuwać? Nie
wiadomo, czy stosowanie substancji, które jakoby mają te wolne rodniki
wychwytywać jest dla organizmu korzystne i czy w ogóle prowadzi do
jakichkolwiek uchwytnych działań klinicznych. Próby stosowania np.
witaminy E jako środka mającego jakoby zapobiegać miażdżycy, chorobie
niedokrwiennej serca itp skończyły się raczej niepowodzneiem (raczej -
bo w niektórych pracach uzyskano pewne działanie, choć niewielkie). Ten
post na pewno spowoduje burzę oburzonych odpowiedzi, bo "wiara w wolne
rodniki " jest niesłychanie rozpowszechniona wśród laików, a także i
części profesjonalistów. Jednak krytyczna ocena wyników uzyskanych w
badaniach nad środkami mającymi wychwytywać wolne rodniki nakazuje
głęboko posunięty sceptycym i ostrożność. Coprawda te środki są
zazwyczaj nieszkodliwe, ale trzeba się zastanowić czy warte są wydatku
jaki trzeba ponieść na ich nabycie.
jotem

Alergia
Wypadanie uderzenia
Czy ktoś zna się na Tomografii Komputerowej?
Czy to początek gruźlicy ? - uprzejmie proszę o konstruktywną interpretację.
Test