św. Walentego

1. Data: 2005-02-13 23:00:05

Temat: św. Walentego
Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś przypada wspomnienie św. Walentego, popularne Walentynki, ja natomiast
chciałbym życzyć innej grupie osób, których św. Walenty jest patronem. Są to
ludzie chorzy na epilepsję.

I wam, z tą straszną chorobą życzę wszystkiego najlepszego, zdrowia i jak
najmniej przykrych przygód. Aby wam się wiodło w życiu, i spełniły się
najskrytsze marzenia.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

2. Data: 2005-02-15 09:04:56

Temat: Re: św. Walentego
Od: "..::*Kameljanda*::.." <n...@t...pl.inwalid> szukaj wiadomości tego autora

W moim magicznym pl.soc.inwalidzi, wszystko się zdarzyć może. Same
zmyślają się historie, sam się rozgryza grupowicz Jacek Kruszniewski.

> I wam, z tą straszną chorobą życzę wszystkiego najlepszego, zdrowia i jak
> najmniej przykrych przygód.

Jacku, dlaczego uważasz, że epilepsja jest "straszną" chorobą? Straszne
jest raczej takie jej określanie.

--
Pozdrawiam ..::*Kameljanda*::..
Rodzice,traktujcie dzieci normalnie. Padaczka to nie kalectwo...

3. Data: 2005-02-15 09:49:38

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..::*Kameljanda*::.." <n...@t...pl.inwalid> napisał w
wiadomości news:1ikvj5rza6tho.dlg@Kameljanda.home...
> [...]
> zmyślają się historie, sam się rozgryza grupowicz Jacek Kruszniewski.

> Jacku, dlaczego uważasz, że epilepsja jest "straszną" chorobą? Straszne

Tu nie chodzi o negatywne podejście do osoby, tylko o samą chorobę. Dla mnie
jest straszna, jak i inne choróbska. Ale nie o osoby chore na tą chorobę.

Znam kilka osób z tą chorobą i osoby są jak najbardziej ok.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

4. Data: 2005-02-15 09:50:56

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

We wtorek 15-lutego-2005 o godzinie 10:04:56 ..::*Kameljanda*::..
napisał/a

> [...]
>zmyślają się historie, sam się rozgryza grupowicz Jacek Kruszniewski.

>Jacku, dlaczego uważasz, że epilepsja jest "straszną" chorobą? Straszne

Aha... No i chyba epilepsja, to choroba św. Wita, a nie Walentego....

Adam Pietrasiewicz

5. Data: 2005-02-15 09:54:06

Od: "interpio" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jacku, dlaczego uważasz, że epilepsja jest "straszną" chorobą? Straszne
> jest raczej takie jej określanie

Być może Jacek miał na myśli "straszną" chorobę, bo jest ona w skutkach dla
samego chorego niebliczalna.
Osoby z tą chorobą, w trakcie mocnych napadów są ściśle uzależnione od
pomocy
z zewnątrz.
Miałem do czynienia z chorym na epilepsję przez 15 lat.

--
Pozdrawiam Piotr Grela

1. Ruch zastępuje wiele leków, ale wszystkie leki świata nie zastąpią ruchu.
2. pl.rec.rowery i wszystko jasne.
3. Zamień "blachosmroda" na rower, taniej i zdrowiej Ci to wyjdzie!
4. Lepiej być zdrowym i bogatym, niż chorym i biednym.

6. Data: 2005-02-15 10:54:01

Od: "..::*Kameljanda*::.." <n...@t...pl.inwalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jest straszna, jak i inne choróbska. Ale nie o osoby chore na tą chorobę.

Bardzo często w wypowiedziach zauważam przy wspomnieniu o epilepsji,
określenie do niej "straszna". Nie zgadzam się z tym twierdzeniem. Jest
ono moim zdaniem krzwdzące dla osób chorujących na tę przypadłość.
Choroba sama w sobie nie jest "straszna" ale straszne są mity i
przekonania na temat tej choroby.

> Znam kilka osób z tą chorobą i osoby są jak najbardziej ok.

Ja również znam a nawet wychowuję epileptyka ;)
--
Pozdrawiam ..::*Kameljanda*::..
... Niewiele jest chorób, z którymi wiąże się tyle mitów, lęków i

7. Data: 2005-02-15 10:55:33

Od: "..::*Kameljanda*::.." <n...@t...pl.inwalid> szukaj wiadomości tego autora

W moim magicznym pl.soc.inwalidzi, wszystko się zdarzyć może. Same
zmyślają się historie, sam się rozgryza grupowicz Adam Pietrasiewicz.

> Aha... No i chyba epilepsja, to choroba św. Wita, a nie Walentego....

Zacna to choroba ;) skoro ma tylu patronów.
I Walenty(14 lutego) i Wit(15 czerwca) opiekują się epileptykami.

--
Pozdrawiam ..::*Kameljanda*::..
...ale najbardziej przeraża mnie to, że wielu ludzi

8. Data: 2005-02-15 11:04:56

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w wiadomości

> We wtorek 15-lutego-2005 o godzinie 10:04:56 ..::*Kameljanda*::..
> napisał/a

> Aha... No i chyba epilepsja, to choroba św. Wita, a nie Walentego....

Ale św. Walenty jest patronem chorych na tą chorobę.
http://www.mikolaj-bydgoszcz.home.pl/kalendarz/swie/
walenty.htm

i jeszcze to:-)
http://wiara.pl/tematcaly.php?idenart=1036441219

i to:
http://www.magnificat.wpraga.opoka.org.pl/archiwum/s
wieci.htm

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

9. Data: 2005-02-15 11:08:29

Od: "..::*Kameljanda*::.." <n...@t...pl.inwalid> szukaj wiadomości tego autora

W moim magicznym pl.soc.inwalidzi, wszystko się zdarzyć może. Same
zmyślają się historie, sam się rozgryza grupowicz interpio.

> Być może Jacek miał na myśli "straszną" chorobę, bo jest ona w skutkach dla
> samego chorego niebliczalna.

IMO nie ta choroba jest straszna, tylko wyobrażenia o niej.

> Osoby z tą chorobą, w trakcie mocnych napadów są ściśle uzależnione od
> pomocy
> z zewnątrz.

Jeśli mówimy o napadach uogólnionych z drgawkami i utrartą przytomności
to zgadza się. Nie wydaje mi się aby zależność od drugiego człowieka w
sytuacji kryzysowaej należało nazywać strasznym, wpędzając tym samym
rzeczonego w poczucie winy.

> Miałem do czynienia z chorym na epilepsję przez 15 lat.

Nie mam jeszcze takiego stażu ale już teraz piszę się na o wiele więcej
;)

--
Pozdrawiam ..::*Kameljanda*::..
Epilepsja to ładniejsza nazwa tej choroby. Święty Walenty,

10. Data: 2005-02-15 11:19:00

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.::*Kameljanda*::.. pisze w news:1psxhx5r3ipit.dlg@Kameljanda.home

> [...]
> ono moim zdaniem krzwdzące dla osób chorujących na tę przypadłość.
> Choroba sama w sobie nie jest "straszna" ale straszne są mity i

A ja rozumiem, dlaczego można tę chorobę postrzegać jako straszną.
I nie uważam, że to jest krzywdzące. Krzywdzące są zabobony i
sama obecność choroby.
Ona może być straszna nie dlatego, że myśli się o tych mitach.
Nie dlatego nawet, że się potrzebuje pomocy innych i jest się na
tę pomoc zdanym podczas ataków. Nawet nie dlatego, że są ataki.
Ale dlatego, że może kompletnie złamać i zdezorganizować życie,
że nigdy nie wiadomo, kiedy nastąpi atak. I wreszcie dlatego, że
ataki mogą być zagrożeniem dla zdrowia i życia chorego. A coś, co
zagraża, JEST straszne. I w ogóle nie dziwi mnie, że ludzie
odbierają epi jako chorobę straszną.
Kiedyś, dawno temu, miałam znajomego z epi, która nie poddawała
się leczeniu farmakologicznemu. Ataki miał często, a w ich wyniku
także fugi. Nawet nie jestem w stanie opowiedzieć, jak wyglądało
jego życie. I jak się skończyło. Tak, to epi je zakończyła. To
było straszne i jest straszne. I to straszne, że muszę się bać w
tej chwili o zdrowie i życie moich przyjaciół z epi.
To prawda, że boję się o zdrowie i życie nie tylko przyjaciół z
epi. I że nie tylko epi jest straszną chorobą. Dla mnie straszną
jest KAŻDA choroba, która zagraża moim bliskim.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

NFZ Krakow