systemy nawadniania

1. Data: 2000-04-19 07:42:19

Temat: systemy nawadniania
Od: Jarek <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak sie to sprawdza w praktyce?
Ktore systemy polecacie (Gardena?)?
Jak urzadzenia znosza zime?

i w ogole wszystkie dobre rady, ktore Wam przyjda do glowy

Jarek

2. Data: 2000-04-19 08:32:02

Temat: Re: systemy nawadniania
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym polecil Toro, bardzo praktyczne jesli masz automatyke, bo wlaczanie
manualne.....gra nie warta swieczki (duze koszty, a komputer obslugujacy nie
jest drogi). Koniecznie trzeba dobrze wypompowac wode z przewodow, inaczej
ulegna zniszczeniu.
Po przeczytaniu Twojego drugiego postu musze Ci odradzic (zalezy jakie
cisnienie), bedziesz mial problemy z dopasowaniem spryskiwaczy, srednicy
rurek, spadkiem cisnienia na instalacji. Dobrze jest miec ok. trzech atm. na
wyjsciu (zalezy jaka powierzchnia, ile punktow, roznice wysokosci terenu).
pozdrowka
tez Jarek

Użytkownik Jarek <j...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@o...pl...

3. Data: 2000-04-19 09:26:49

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Dla wiekszych niz trawa roslinek lepsze jest podlewanie kropelkowe.
Pozdrawiam
Juras

4. Data: 2000-04-19 12:11:26

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla wiekszych niz trawa roslinek lepsze jest podlewanie kropelkowe.
A jak system kropelkowy poradzi sobie z pojedynczymi drzewami (nie mowie tu
o duzych drzewach z glebokim systemem korzeniowym) czy krzewami? Jakbys
proponowal to zrobic?
Albo jak zrobic taka instalacje w przypadku okraglej (badz niereguralnej),
malej rabaty?
Albo po co robic system kropelkowy, jezeli jest kawalek trawnika i "kawalek"
wiekszych niz trawa roslinek? Troche bez sensu.
> Pozdrawiam
> Juras
Ja rowniez serdecznie pozdrawiam
Jarek

5. Data: 2000-04-19 12:40:48

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

W tym systemie operujesz wydajnoscia "kroplomierza" ja znam 2 lub 4 litry
na godz.oraz czasem.
Wiadomo nie ma rzeczy uniwersalnych.
Plusy- automatyka,nie wszystkie rosliny lubia byc podlewane z gory,dosc
precyzyjne okreslenie ilosci wody czyli oszczednosc i dokladnosc.
I rozrywka umyslowa dla Ciebie jak to wszystko polaczyc w rabatce.
Juras

6. Data: 2000-04-19 12:52:07

Temat: Odp: systemy nawadniania
Od: "Leonard Lis" <l...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ktore systemy polecacie (Gardena?)?
> Jak urzadzenia znosza zime?
>
> i w ogole wszystkie dobre rady, ktore Wam przyjda do glowy

Również poszukuję takich rzeczy. Gdyby coś już było wiadomo na ten temat
proszę o kontakt.
Dzięki.
Leonard.
l...@d...com.pl

7. Data: 2000-04-20 07:18:03

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polaczyc co, wydajnosc, oszczednosc i dokladnosc? Jesli tak to malo danych.
Nie widze tej rabatki.
Einstein wymyslil tez taka zagadke dla ludzi o srednim IQ, ale w/g jego
obliczen 97% populacji nie odgadla :-)) Zagadka ponoc banalnie prosta pod
warunkiem, ze trafi sie z tokiem myslenia. Ja nie rowiazalem jej :-(
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...

8. Data: 2000-04-20 07:26:12

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

No comments
Juras

9. Data: 2000-04-20 07:46:51

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No comments
> Juras
Tell me why?
Jarek

10. Data: 2000-04-20 10:17:30

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie bardzo rozumiem te dyskusje. Mozna przeciez automatycznie uruchamiac nie
tylko zraszacze "rozsiewajace" wode z gory (czyli te typowe dla trawnikow),
ale takze systemy kropelkowe i male zraszacze na rabatki kwiatowe. Problem z
kupieniem odpowiednich urzadzen, np do kontroli przeplywu wody i regulacji
cisnienia w czesci instalacji (niskie cisnienie dla nawilzaczy kropelkowych
oraz dla malych zraszaczy) - przynajmniej w Lublinie. A poza tym - b. drogo.
pik

niusy
MAPA NASADZEŃ OGRODNIKÓW
Iglaki na balkonie