szczepienie dziecka MMR

1. Data: 2009-08-18 12:02:33

Temat: szczepienie dziecka MMR
Od: whitey <"whitey[n0.5pam]"@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

pytanie pewnie stare ale
mam prosbe o opinie odnosnie szczepionki MMR (drugiej)
mieszkam w uk od jakiegos czasu i tutejszy odpowiednik sluzby zdrowia
sciga mnie listami zeby syna szczepic MMR druga dawka, "booster" jak to
tutaj nazywaja. na poczatek moze opisze stan jaki mam na dzis.
chlopak ma 4 lata i 8 miesicy; szczepiony byl w wieku 13 mcy pierwszym
mmr (nie obserwowalismy zadnych niepokojacych objawow); dowiedzielismy
sie w pl ze odstep pomiedzy pierwszym szczepieniem i drugim powinien
wynoscic 5 lat (z jakich powodow nie wiem, byc moze zalecania producenta
szczepionki?); chlopak ma alergie (nietolerancke) na krowie mleko i
kurze jaja, staramy sie nie dawac cytrusow jak na razie bo mam
wypryszczona skore po tym; na domiar zlego zaproponowano dwie
szczepionki na raz polio, tezec,etc... + mmr2?!
wizyta w przychodni wygladala dosc dziwnie, na wszystkie moje
watpliwosci pani odpowiadala usmieszkiem i mowila o wiekszym problemie z
dziecmi nieszczepionymi niz z problemami po szczepieniu. niestety
medycyna nie jest moja domena i moglem sie tylko czuc jak kretyn co sie
naczytal artykulow o autyzmie z internetu. nie mam zadnych
merytorycznych podstaw do dyskusji w tym temacie, niemniej nie zadawala
mnie odpowiedz w stylu cytowania "jedynej slusznej prawdy" okraszona
kpiacym usmieszkiem.
w zwiazku z tym mam prosbe o opinie, linki do artykulow, cokolwiek
mogloby mi pomoc (a moze bardziej zaciemnic obraz?)
z gory dziekuje

whitey