szczepionka przeciw rakowi

1. Data: 2006-06-08 22:59:40

Temat: szczepionka przeciw rakowi
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W USA zatwierdzono dzisiaj do uzytku szczepionke przeciw
rakowi szyjki macicy. Szczepionka nazywa sie Gardasil, i szczepienie
ma obejcmowac serie 3 w ciagu 6 mieseicy. maja tutaj szczepic
dziewczyny miedzy 9-26 rokiem zycia. najefektywniej dziala u dziewczat,
ktore
nie spotkaly sie z wirusem. jest to poprostu szczepionka przecviw
wirusowi HPV (kilku jego szczepom, nakczesciej powodujacym
raka szyjki macicy). Na pewno bedzie tez w POlsce. warto wiec wiedziec.

iwon(k)a

2. Data: 2006-06-09 06:51:39

Temat: Re: szczepionka przeciw rakowi
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na pewno bedzie tez w POlsce. warto wiec wiedziec.
Abstrahując od sensowności samego pomysłu takiej prewencji, to w Kochanej
Ojczyźnie taka szczepionka nie będzie _obok_ cytologii ginekologicznej, ale
_zamiast_, bo z jakością tej ostatniej jest zwykle _średnio_.

--
Krzysiek, EBP
Emulator pracy rządu RP:

3. Data: 2006-06-09 10:47:14

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 8 Jun 2006 17:59:40 -0500, na pl.sci.medycyna, Iwon(k)a napisał(a):

> [...]
> wirusowi HPV (kilku jego szczepom, nakczesciej powodujacym
> raka szyjki macicy). Na pewno bedzie tez w POlsce. warto wiec wiedziec.

Mnie zawsze zastanawia gdy padają zdania, że "rakiem nie można się
zarazić", bo to nie jest choroba zakaźna. Z drugiej strony istnieją sobie
takie HPV albo gnp. nie można pobierać krwi od chorego na raka. Hmm, coś mi
się jednak wydaje, że w książce Małachowa "Życie bez pasożytów", gdzie
autor przedstawia różne mikroorganizmy jako przyczyny raka, jest jednak
wiele prawdy.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2006-06-09 12:06:27

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

juz mozna przeczytac na onecie
http://wiadomosci.onet.pl/1337491,16,item.html

5. Data: 2006-06-10 21:48:20

Od: "Jac" <j...@r...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zarazić", bo to nie jest choroba zakaźna. Z drugiej strony istnieją sobie
> takie HPV albo gnp. nie można pobierać krwi od chorego na raka.

Tak to jest wlasnie z uogólnieniami....
Tak naprawde ta szczepionka jest przeciw wirusowi hpv a nie przeciw rakowi,
ale ponieważ wirus hpv jest odpowiedzialny za 99% przypadków tego raka,
przyjęło sie mowic
że jest to szczepionka przeciw rakowi.
Tak samo z tym twierdzeniem ze rakiem sie nie można zarazić. Owszem nie
mozna, ale
mozna sie zarazic wirusem wywołujacym tego raka.

>Hmm, coś mi
> się jednak wydaje, że w książce Małachowa "Życie bez pasożytów", gdzie
> autor przedstawia różne mikroorganizmy jako przyczyny raka, jest jednak
> wiele prawdy.

Oczywiscie, to juz jest nawet naukowo udowodnione, że za wiekszosc
przypadków raka
odpowiadają długotrwałe zakażenia róznymi wirusami.
Natomiast długotrwałe zakazenia bakteryjne odpowiedzialne sa za sporą część
innych groźnych chorób
i upośledzenia umysłowe. Tak naprawde nic nie dzieje się bez konkretnej
przyczyny,
tylko my jeszcze nie znamy tych wszystkich zależnosci.

6. Data: 2006-06-11 07:49:24

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiscie, to juz jest nawet naukowo udowodnione, że za wiekszosc
> przypadków raka
> odpowiadają długotrwałe zakażenia róznymi wirusami.

Z ta wiekszoscia to ja bym nie przesadzal...

--
Pozdrawiam Norbert :-)

7. Data: 2006-06-12 07:10:02

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał:
> Z ta wiekszoscia to ja bym nie przesadzal...
I tak nieźle, bo widziałem jak jakiś kretyn na onecie (;-) twierdził, że
nowotwory są genetycznie uwarunkowane, i w związku z tym palenie wcale nie
daje na raka oskrzela. Widocznie nie tylko ze statystyką jest tak, jak
pisał Marek B.: w rękach głupca jest jak brzytwa w ręku szympansa.

--
Krzysiek, EBP
Szczęśliwy kto za radą złych ludzi nie kroczy

8. Data: 2006-06-12 10:56:20

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 12 Jun 2006 09:10:02 +0200, na pl.sci.medycyna, Krzysztof (Suzuki
Kokushu) napisał(a):

> [...]
> daje na raka oskrzela. Widocznie nie tylko ze statystyką jest tak, jak
> pisał Marek B.: w rękach głupca jest jak brzytwa w ręku szympansa.

To pewnie wynika z różnych dziwnych informacji jakie co jakiś czas
pojawiają sie w mediach i zwykle zaczynają się od słów: "naukowcy
amerykańscy odkryli gen odpowiedzialny za ...".

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

Nadmierne jedzenie słodyczy
HMB - czy mozna alkohol?