szczoteczki elektryczne

1. Data: 2005-04-27 09:47:58

Temat: szczoteczki elektryczne
Od: Solos <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

nosze sie z zamiarem zakupu szczoteczki elektrycznej. Zastanawiam sie
tylko nad jej skutecznoscia. Ludzie ktorzy maja chwala ja sobie, ale jak
sie ma sprawa dokladnosci czyszczenia nimi zebow. A moze w ogole
czyszcza lepiej niz zwykle szczoteczki? Jak to jest?

Solos
GG 3115539

2. Data: 2005-04-27 10:26:25

Temat: Re: szczoteczki elektryczne
Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Solos" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie ma sprawa dokladnosci czyszczenia nimi zebow. A moze w ogole czyszcza
> lepiej niz zwykle szczoteczki? Jak to jest?

Postaw pytanie: czy zwykła szczoteczka może umyć tak dokładnie jak
elektryczna.... to jest rozsądniejsze...
mam brauna (w sumie to już drugiego..) i jestem zadowolony. Jedno, co
trzeba pamiętać, to wymiana wkładów, co miesiąc oczywiście.Tutaj lekki ból,
bo wkład kosztuje ok 20 pln....
poza tym: SUPER!!!!

3. Data: 2005-04-27 11:54:11

Od: "Maciek C" <maciek82[wytnijto]@idea.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, skuteczność szczoteczki elektrycznej jest większa niż tradycyjnej, ale
trzeba się nauczyć nią zęby... Należy pamiętać, że taka szczoteczka nie umyje
zębów za Ciebie, a tak się często wydaje osobom kupującym elektryczne
szczeteczki... Również mam Braun-OralB i jestem zadowolony.

Maciek C

4. Data: 2005-04-27 13:07:13

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-04-27, BlackMoon <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.
address.dyktator.com> wrote:
> Jedno, co
> trzeba pamiętać, to wymiana wkładów, co miesiąc oczywiście.

Dlaczego "co miesiąc oczywiście" ?
Na "wkladzie" sa barwione na niebiesko wskazniki zuzycia. I po nich
widac kiedy nalezy wymienic koncowki. Czy to bedzie co miesiac,
czy co trzy, to wynika ze sposobu mycia i sily nacisku.

5. Data: 2005-04-27 22:10:47

Od: Solos <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek C wrote:
> Hmm, skuteczność szczoteczki elektrycznej jest większa niż tradycyjnej, ale
> trzeba się nauczyć nią zęby...

czy w takim razie moglbys napisac jak nalezy myc zeby szczoteczka
elektryczna? to bedzie moja pierwsza i nie wiedzialem, ze trzeba sie
czegos uczyc. bede wdzieczny za wszelkie rady.

--
Solos
GG 3115539

6. Data: 2005-04-27 22:57:28

Od: "Jacek J." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Generalnie w środowisku stomatologów uważa się, że ręczna szczoteczka niczym
nie ustępuje elektrycznej w skuteczności czyszczenia (pod warunkiem stosowania
właściwej techniki - ale to już inny temat). Natomiast szczoteczka elektryczna
znacznie skraca czas potrzebny na wyczyszczenie zębów. Przyjmuje się, że w
dwie minuty można dokładnie wyczyścić wszystkie zęby (w przypadku ręcznej
szczotki uśredniona wartość to 3 minuty).

Ja osobiście używam szczoteczki elektrycznej i polecam ją swoim pacjentom,
szczególnie tym, którzy mają zęby ósme i nie zamierzają ich usuwać.
Wyczyszczenie tych zębów ręczną szczoteczką wymaga nie lada determinacji,
elektryczna szczoteczka znacznie to upraszcza.

Pozdrawiam,
Jacek Jaśkowski
lekarz dentysta
http://www.anident.pl