szef kuchni poleca

1. Data: 2003-10-28 13:24:57

Temat: szef kuchni poleca
Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

schabowe na miodzie (dla 2 osób)
2 kotlety schabowe (dziś były z kością)
2 jabłka (winne acz rozprawy sądowej nie było)
kiść winogron
łyżka miodu
olej
1 łyżeczka cukru
sok z cytryny (tak około łyżki)
sól, pieprz (może bycz kolorowy)
kotlety umyć następnie lekko zbić (nie masakrować) skropić sokiem z cytryny,
odstawić na 30 minut do lodówki. jabłka obrać pokroić w ósemki. dusić około
10 minut razem z winogronem ostrożnie by owoce nie rozpadły sie (można
posłodzić do smaku) kotlety usmażyć na rozgrzanym oleju. pod koniec
posmarować miodem wymieszanym z sokiem z cytryny i szczyptą pieprzu. smażyć
jeszcze kilka minut małym ogniu pod przykryciem, podawać z duszonymi owocami
;)
życzę smacznego

--
aneta

1. Data: 2003-10-28 13:56:45

Temat: Re: szef kuchni poleca
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=======
Czy to ty jesteś tym Szefem Kuchni?

Pojawia się coraz więcej przepisów na różne mięsa z owocami. I bardzo
dobrze. Były już polędwiczki, wątróbki, teraz schab, a do tego winogrona,
ananasy, brzoskwinie, jabłka. Robiłem już podobny schabik do twojego, ale z
ananasem, a wątróbki z różnymi owocami - eksperymentuję i zawsze się udaje.
Można próbować na wszystkie strony. Ważny jest dobór dodatków do takich
owocowych mięs. Z czym je podajecie?

waldek
=======

1. Data: 2003-10-28 14:18:27

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Można próbować na wszystkie strony. Ważny jest dobór dodatków do takich

ja najczęściej z ryżem, znaczy praktycznie tylko z ryżem. Natomiast
jadałem również z kluskami ziemniaczanymi (zwanymi pyzami w niektórych
rejonach) i to zarówno typu kopytka, jak i kluski śląskie i polskie.
Kiedyś jadłem wątróbkę z suszonymi brzoskwiniami i do tego kopytka.
Świetne było, ale nie mam komu robić, bo domownicy wątróbki nie uznają
(nawet pies nie tknie), a tylko dla siebie nie chce mi się robić.

Waldek

1. Data: 2003-10-28 14:48:17

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Świetne było, ale nie mam komu robić, bo domownicy wątróbki nie uznają
> (nawet pies nie tknie), a tylko dla siebie nie chce mi się robić.
========
Tak, ziemniaki tu zdecydowanie nie pasują. Ale mi chodziło raczej o dodatki
typu sałatki, surówki itp. O ile np. do zwykłej wątróbki kiszony ogórek jest
w sam raz, to do takiej z brzoskwiniami już nie. Trudno jest dobrać coś, co
by harmonizowało z takimi smakami. Doszedłem do wniosku, że takie potrawy
lepiej wcinać bez dodatków. Ale może się mylę?

waldek
========

1. Data: 2003-10-28 15:04:18

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnlvjr$npu$...@i...gazeta.pl...
. Ale może się mylę?

.....wymieszac kilka salat i podac z sosem winegret np. szalotkowym....lekko
tylko nimi skropione....bedzie pasowalo idealnie (a gdyby tak jeszcze wkroic
minimalne kostki melona.....!)

agataw

1. Data: 2003-10-28 19:33:51

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> dobrać coś, co by harmonizowało z takimi smakami. Doszedłem do wniosku, że
> takie potrawy lepiej wcinać bez dodatków. Ale może się mylę?

można bez dodatków, bo już masz jarzynę w postaci owoców. Można z sałatką,
jak napisała Agata. Vinaigrette a nie jakiś majonez czy śmietana pasuje jak
najbardziej. Można dać octu malinowego i troszkę cukru lub miodu do
vinaigrette, podkreśli smak. No i raczej zielona sałata, roszpondek,
lodowa.

Waldek

1. Data: 2003-10-29 07:20:13

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
udaje.
> Można próbować na wszystkie strony. Ważny jest dobór dodatków do takich

najczęściej z pieczonymi ziemniaczkami
aneta

1. Data: 2003-10-29 07:24:00

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> by harmonizowało z takimi smakami. Doszedłem do wniosku, że takie potrawy
> lepiej wcinać bez dodatków. Ale może się mylę?

a wcale ze nie....ja je podaje własnie z ziemniakami ale pieczonymi. sałatek
nie robię. daje zawsze więcej owoców które same w sobie mogą służyć za
sałatkę

aneta

1. Data: 2003-10-29 07:58:46

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można dać octu malinowego i troszkę cukru lub miodu do
> vinaigrette, podkreśli smak.
=======
Fajny pomysł z tym miodem, do owoców może być w sam raz :-}

waldek
=======

1. Data: 2003-10-29 08:09:14

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a wcale ze nie....ja je podaje własnie z ziemniakami ale pieczonymi.
======
A o pieczonych nie pomyślałem.
======
> sałatek
> nie robię. daje zawsze więcej owoców które same w sobie mogą służyć za
> sałatkę
======
A to tak jak ja. Ale teraz spróbuję sałatę Waldka Krzoka z miodem.

waldek
======

Ciasto cynamonowe
Re: co mozna mrozic, a czego nie?
dzis podajemy...watrobki z sokiem malinowym i octem balsamicznym
rybka wedzona ???
pizza jak w pizzerii