sznycle z indyka

1. Data: 2004-10-30 13:57:59

Temat: Re: sznycle z indyka
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <t...@m...kom>,
Laik <e...@m...pl.wywal.to> wrote:

> Cześć Wladyslaw Los

> jest cos takiego jak temepratura wrzenia. nie przeskoczysz jej na patelni
> ani inaczej - bez zmiany cisnienia atmnosferycznego (fizyka LO). i pewnie
> inna jest dla oleju, masła oraz ich mieszanki.
> oczywiscie, o ile ktos smazy w temperaturze wrzenia.

Oj coś Ci się poplątało. Przy smażeniu na patelni temperatura wrzenia
tłiszczeu, na którym się smaży nie ma nic do rzeczy, bowiem jego masa
jest znikoma w porównaniu z nasą patelni, którą możesz przecież rozgrzać
do czerwoności, i to jej temperatura będzie oddziływać na smażoną
potrawę.
Inaczej jest podczas smażenia w głębokim tłuszczu, gdzie faktyczne
smażona potrawa smaży się w masie rozgrzanego oleju. Ale tu nie
osiągniesz nigdy temperaury wrzenia oleju, ponieważ jego składniki
zaczną soę wcześniej rozkładać i palić.

Władysław

1. Data: 2004-10-30 23:07:24

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś w ogóle kraje mięso wzdłuż włókien?

DOkladnie!

1. Data: 2004-10-31 04:41:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cm16rr$1hbo$1@mamut1.aster.pl>,
"plitkin" <p...@i...pl> wrote:

> DOkladnie!

Co daokładnie?

Władysław

1. Data: 2004-10-31 20:25:26

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Wladyslaw Los
Sat, 30 Oct 2004 15:57:59 +0200 napisałeś:

> [...]
> jest znikoma w porównaniu z nasą patelni, którą możesz przecież rozgrzać
> do czerwoności, i to jej temperatura będzie oddziływać na smażoną

hm... w tym momencie przedmiot naszej dyskusji juz sie ulotnil.
EOT... :-)
--
Laik

1. Data: 2004-10-31 20:53:25

Od: "dzdzownica" <a...@d...fam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> Cześć Wladyslaw Los

> hm... w tym momencie przedmiot naszej dyskusji juz sie ulotnil.
> EOT... :-)

ŁoYezu!
Ktoś olał Łosia!
Jakmytoprzeżyjem
hehehe topewnie halołyn i robi to nasza bananowa Madka!
Masz cukiereczka Madziuś!
d.

1. Data: 2004-11-01 08:47:42

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co daokładnie?

Dokladnie, ze kroi sie mieso WZDLOZ i w poprzek wlokien. Popatrz w marketach

1. Data: 2004-11-01 09:24:50

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cm4t7r$16lj$1@mamut1.aster.pl>,
"plitkin" <p...@i...pl> wrote:

> Dokladnie, ze kroi sie mieso WZDLOZ i w poprzek wlokien. Popatrz w marketach

To, że mięso daje się krajać wzdłuż włókien to wiem. Jednak jedynym
chyba przypadkiem, kiedy można i trzeba tak robić, to wtedy kiedy kraje
się je na małe kawałki np. na gulasz i kraje się je w obu kierunkach. We
wszelkich innych przypadkach niszczy się w ten sposób strukturę mięsa.
To jak się kraje mięso w marketach, to oczywiście nie jest żaden
bezwzględny wzór do naśladowania. Jednak często oglądam mięso porcjowane
tam sprzedawane i nie zauważyłem, by je tam tak niefachowo krajano.
W końcu -- z pewnością sznycel nie wyróżnia się spośród innych porcji
mięsa tym, że wykrojony miałby być wzdłuż włókien.

Władysław

krakowska i plesn
ciasto daktylowe,moze i czekoladowe?
drożdżówka - potrzeba mi konstruktywnej krytyki...
pierogi ruskie
Z arcydzieglem