szparagi - pytania poczatkujacego ;)

1. Data: 2003-05-14 13:17:03

Temat: szparagi - pytania poczatkujacego ;)
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

robilam dzis po raz pierwszy szparagi (w-wa, biale szparagi, peczek, 3,5 zł
choc niedawno kosztowaly jeszcze 5). oczywiscie na podstawie grupowego mixu
:)
zachwycona, ze juz wszystko wiem, a przede wszystkim wiem jakich bledow nie
popelaniac, wzielam sie za obieranie - swoja droga bardzo fajne, zwl. jesli
obiera sie obieraczka do warzyw :)
sprawdzilam ze szparagi mieciutkie sa po obraniu, latwe do przebicia
paznokciem - znaczy, ze najpewniej dobrze obrane.
no niestety... po ugotowaniu niektore mialy taka twardsza, lekko wloknista
warstwe, troche trudna do przegryzienia.... wiec chyba troche za cienko
obralam jednak :) nastepnym razem sprobuje jeszcze grubiej.

a teraz pytania:
- grubsze szparagi mialy dziury w srodku. znaczy wzdluz przez srodek byla
taka pusta jama, choc dosc mala. czy znaczy ze byly za stare/za grube?
- ze 3-4 sztuki byly natomiast gorzkawe w smaku, a dokladniej mowiac ich
glowki. dlaczego? co zrobic, zeby tego uniknac?
czy powodem moze byc to, ze gotowalam je na lerzaco (nie mam specjalnego
garnka) i akurat te stykaly sie z woda?

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-05-14 17:06:40

Temat: Re: szparagi - pytania poczatkujacego ;)
Od: "Kocio" <k...@n...alcanet> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> glowki. dlaczego? co zrobic, zeby tego uniknac?
> czy powodem moze byc to, ze gotowalam je na lerzaco (nie mam specjalnego

Też dzisiaj robiłam! Na początek wrzuciłam 2 na próbę (w całości do wody) i
wyszły gorzkie. Okazało się, że zostały zbyt cienko obrane. Dobre wyszły
dopiero wtedy kiedy już niewiele z nich zostało (coś na grubość ołówka). Ale
za to jakie pycha.
Trzeba obciąć ten charakterystyczny czubeczek i ze 3 cm z drugiej strony.
Gotować w osolonej wodzie ok. 15 minut.
Także chyba musisz je "zdrowo" obrać po prostu.

1. Data: 2003-05-14 20:29:06

Od: "Edyta" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeba obciąć ten charakterystyczny czubeczek i ze 3 cm z drugiej strony.
> Gotować w osolonej wodzie ok. 15 minut.
> Także chyba musisz je "zdrowo" obrać po prostu.

Dzisiaj chyba był "szparagowy" dzień - ja też je robiłam (kupiłam pęczek po
3zł)! To był mój pierwszy raz. I najbardziej smakował mi ten
charakterystyczny czubeczek, który miałam obciąć. A ogólnie wyszły STRASZNIE
łykowate. Praktycznie do jedzenia nadawał się tylko ten czubeczek i z 4 cm
poniżej. Ogólnie nie jestem zachwycona szparagami.

Edyta

1. Data: 2003-05-15 06:56:51

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łykowate. Praktycznie do jedzenia nadawał się tylko ten czubeczek i z 4 cm
> poniżej. Ogólnie nie jestem zachwycona szparagami.

Dlaczego czubek obciac?
Lykowate wyszly, bo byly zle obrane, albo niezbyt swieze.
Poszukaj w archiwum jak kupowac i przygotowywac szparagi, jezeli masz z tym
problem to napisze Ci na priva
Ilona

Mrożonki
Dr. Johanna Budwig