szukam pomysłu na elegancką bluzke

1. Data: 2005-01-11 14:33:25

Temat: szukam pomysłu na elegancką bluzke
Od: "asia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam pomysłu na elegancka bluzeczke typu top, na szydełko lub druty.Czy ktos
mi moze pomóż?

2. Data: 2005-01-11 22:30:30

Temat: Re: szukam pomysłu na elegancką bluzke
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

A moze cos innego....rozmiar 44 ?

3. Data: 2005-01-12 11:28:35

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> szukam pomysłu na elegancka bluzeczke typu top, na szydełko lub druty.Czy ktos
> mi moze pomóż?

Jesli elegancka bluzka moze sie blyszczec, to polecam zrobic ja z wloczki z
lurexem (do kupienia np. w wloczki.pl, tania i bardzo wydajna, na topik wystarczyl
mi 1 motek, ale wg twoich ocen wychodzi, ze jestem ,,przerazliwie chuda'' ;) ).
Modelu nie podaje, bo im prostszy tym lepszy. Wloczka fajnie sie blyszczy i w tym
blysku calkowicie ginie wzor, dlatego najlepiej nadaje sie dzersej prawy. Wlasnie
tak zrobilam top na sylwestra: tyl - prostokat, przod - prostokat z dolepionym
wyzej trapezem, ramiaczka na szydelku. Wydawal mi sie za krotki, wiec dorobilam na
dole kilka centymetrow na szydelku, ale w blysku lurexu wzoru szyedlkowego i tak
nie bylo widac.

th.

4. Data: 2005-01-12 11:29:10

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli wrote:

> ale wg twoich ocen wychodzi, ze jestem ,,przerazliwie chuda'' ;) ).

Przepraszam, nie twoich, ale Kocich ocen ;)

th.

5. Data: 2005-01-12 15:40:48

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Theli wrote:

> Przepraszam, nie twoich, ale Kocich ocen ;)

O pardon, ja tylko o tej modelce napisalam, bo ona wyglada na ciezko
chora... Nie watpie, ze niektorzy z takimi wymiarami wygladaja swietnie ;)

Kot, nadal gruby (wg dzisiejszych standardow)

--
Kot
m...@p...onet.pl

6. Data: 2005-01-12 15:40:58

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

kroowka wrote:

> jakiś bardziej wyraźny zdobyć? na tym nic nie widze :(
> Tej drugiej oczywiście, bo faktycznie cudna :)
> ..a ja też z tych przeraźliwie chudych ;)

To ja juz sie nie odzywam... ;)

Kot, wciaz gruby

--
Kot
m...@p...onet.pl

7. Data: 2005-01-13 11:19:31

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl wrote:

> http://www.rukodelie.ru/present/mod_17.htm

Jakos mi sie nie chce wierzyc, ze to rozmiar 44/46, choc na schemacie wyglada
,,normalnie'' 42cm szerokosci. Moze Rosjanie inaczej licza?

th.

8. Data: 2005-01-13 12:04:48

Od: "kroowka" <k...@t...pl_usun_to> szukaj wiadomości tego autora

> Jakos mi sie nie chce wierzyc, ze to rozmiar 44/46, choc na schemacie
> wyglada
> ,,normalnie'' 42cm szerokosci. Moze Rosjanie inaczej licza?
>
> th.

Chyba liczą inaczej. Znalazłam taka tabelę rozmiarów:
http://www.osinka.ru/Pattern/Measurements.html
tu się od 40 wogóle zaczyna, a u naz od 34.

Pozdrówki
--
, ,
()'.".'() Olcia - kroowka

9. Data: 2005-01-13 12:12:05

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kroowka wrote:

> Chyba liczą inaczej. Znalazłam taka tabelę rozmiarów:
> http://www.osinka.ru/Pattern/Measurements.html
> tu się od 40 wogóle zaczyna, a u naz od 34.

Rzeczywiscie. Ich 42 to nasz 36 (mniej wiecej). Fajnie musza sie czuc
Rosjanki, gdy kupuja u nas ubrania :)

th.

10. Data: 2005-01-13 12:29:08

Od: "kroowka" <k...@t...pl_usun_to> szukaj wiadomości tego autora

> ostro wzielam sie do roboty, myslalam ze dam rade odczytac ten niewyrazny
> schemat ale utknelam. Pomocy! Czy ktos moze rozszyfrowac ten schemat. Ta
> bluzka ma byc dla corki na drugi dzien studniówki ( teraz studniówski są
> dwa
> dni, nie jak za moich czasów jeden i to w dodatku w białych skromnych
> bluzeczkach)

Ja też tam słabo widzę, ale jak sie mocno przyjrzę to widzę tak:

6-8 oczek łańcuszka

rz. 1. 4 o. łańcuszka zastępujące pierwszy podwójny słupek, 2. podwójnie
nawijane słupki, to wszystko razem przerobione.* 5 oczek łańcuszka, 3
podwójnie nawijane słupki przerobione razem * Między ** powtórzyć 5 razy. 1
o ścisłe w ostatnie o. łańcuszka zastępującego pierwszy słupek rzedu
pierwszego.

rz. 2. 2 o. Ścisłe nad 2 oczkami łańcuszka, 3 lub 4 o. łańc. zastępujące
pierwszy słupek, 4 słupki wbijane w to samo miejsce co początek łańcuszka
tego rzędu, czyli drugie oczko łańcuszka poprzedniego rzędu. W czwarte oczko
łańcuszka poprzedniego rzędu 5 słupków, 1 oczko łańcuszka (w tym rzedzie są
chyba zwykłe słupki, a w poprzednim podwójnie nawijane albo moze też byc
tak, że tu sa podwójnie nawijane, a w poprzednim potrójnie nawijane, trzeba
z szydełkiem w ręku wypróbować).

*5 słupków w drugie o. łańcuszka z poprzedniego rzędu, 5 słupków w czwarte
o. łańcuszka z poprzedniego rzędu, 1 o. łańc * To co między gwiazdkami
zrobić 5 razy. 1 o ścisłe w ostatnie o. łańcuszka zastępującego pierwszy
słupek rzędu drugiego.

rz. 3. ja tu bym odwróciła robótkę i zrobiła 1 o. ścisłe, żeby się przesunąć
nad o. łańc. z poprzedniego rzędu, później znowu odwróciła na prawą stronę i
robiła: 3-4 o. łańc. zastępujące pierwszy słupek, 6 słupków wbitych w to
samo miejsce. Tu nie wiem czy coś jest miedzy motywami, nie widzę :(. jeśli
nie ma, to od razu następnych 7 słupków wbitych w o. łańc rozdzielające
motywy w poprzednim rzędzie i tak jeszcze dodatkowo 4 razy (zeby razem bylo
6 łuczków).zamknąć oczkiem ścisłym w ostatnie o. łańcuszka zastępującego
pierwszy słupek poprzedniego rzędu.

rz. 4. Pikotki nad każdym słupkiem poprzedniego rzędu, wiec chyba tak:
półsłupek w słupek z poprzedniego rzędu, 3 oczka łańcuszka, półsłupek w
drugie o. łańcuszka od szydełka, półsłupek w ten sam słupek poprzedniego
rzędu. I tak przy każdym słupku

Jestem w pracy i patrzę tylko na schemat, trzeba to przećwiczyć w praktyce
:)

Może napisz czy Ty widzisz coś podobnego i gdzie dokładnie utknęłaś

A co to mogą być te kółka z X na schemacie?

Pozdrawiam i powodzenia :)

--
, ,

bal