szukam szybkowaru szeroki i niski

1. Data: 2015-04-21 18:27:58

Temat: szukam szybkowaru szeroki i niski
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

najbardziej zaciekawiły mnie 3
http://allegro.pl/show_item.php?item=5126140650
http://allegro.pl/show_item.php?item=5248122891
http://allegro.pl/show_item.php?item=5283158709

parametry sprzedawcy podali, mnie jednak interesuje który faktycznie lepszy
skuteczniejszy w działaniu, czyli zmniejszaniu strat ciepła

zakładam że do gazu będzie lepszy ten który ma szersze dno, stąd takie
szerokie wybrałem
potem istotna pewnie będzie grubość ścianek, co wg. mnie wyznacza wyższość
szybkowara nad innym

który byście wybrali? czy moje wnioski są trafione?

2. Data: 2015-04-21 19:17:13

Temat: Re: szukam szybkowaru szeroki i niski
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 18:27:58 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> [...]
> szybkowara nad innym
>
> który byście wybrali? czy moje wnioski są trafione?

Grubość ścianek traci znaczenie wraz z pogarszaniem się surowca - dla mnie
ma ona znaczenie jedynie w aspekcie wytrzymałości.
Dla mnie wszystkie trzy są jednakowe - czyli złe. Konstrukcja zamknięcia mi
się nie podoba. Kiedyś najlepsze były szybkowary węgierskie, a te jakieś
dziwne są - ta rączka na srodku pokrywy nie wzbudza mojego zaufania, bo ja
wolę kiedy są DWA zamknięcia po bokach. Tę rączkę można przez pomyłkę za
wcześnie "zwolnić" (choćby zawadzając rękawem) i katastrofa gotowa.

--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

3. Data: 2015-04-21 19:55:24

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wolę kiedy są DWA zamknięcia po bokach. Tę rączkę można przez pomyłkę za
> wcześnie "zwolnić" (choćby zawadzając rękawem) i katastrofa gotowa.

tylko czy te twoje znowu nie są uciążliwe w zamykaniu i otwieraniu?
zarzuć jakąś fotką do lepszego wg ciebie, ewlinkiem aukcji

4. Data: 2015-04-21 19:56:32

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy chodzi ci o taki typ?
http://allegro.pl/szybkowar-7-l-24cm-solidny-ciezki-
garnek-na-pare-i4837355754.html

5. Data: 2015-04-21 20:04:17

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://allegro.pl/szybkowar-cisnieniowy-4-lit-2xpokr
ywa-2xuszczelka-i5061657387.html

6. Data: 2015-04-21 20:12:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 19:56:32 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> czy chodzi ci o taki typ?
> http://allegro.pl/szybkowar-7-l-24cm-solidny-ciezki-
garnek-na-pare-i4837355754.html

Mniej więcej, miałam nieco inne, ale zasada ta sama.

7. Data: 2015-04-21 20:14:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 20:04:17 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> http://allegro.pl/szybkowar-cisnieniowy-4-lit-2xpokr
ywa-2xuszczelka-i5061657387.html

O, ten to bym sama kupiła, bo i typ dobry, no a szczególnie bardzo fajny
pomysł z tą pokrywką w zestawie - z moimi zawsze był kłopot, bo kiedy
chciałam je choćby do lodówki wstawić albo użyć jako zwykłe garnki,
musiałam dopasowywać pokrywki "luzem" i nie było to zbyt komfortowe.

8. Data: 2015-04-21 20:29:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 19:55:24 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> tylko czy te twoje znowu nie są uciążliwe w zamykaniu i otwieraniu?

Wspominam je bardzo dobrze (choć już nie mam żadnego, bo po pierwsze zużyły
się przez ponad 20 lat użytkowania - miałam chyba ze 3 sztuki - a i nie
oszczędzam jakoś specjalnie energii już, bo mam fajerki i palę na całego).
Jedyne co mogę powiedzieć, to to, ze jeśli miały na górze brzeg taki
"szeroki" w celu zmiejszenia przekroju wylotu, to mogły być niejakie
problemy z cakowitym opróżnieniem garnka przez pochylenie. Ale większego
znaczenia ta niedogodność dla mnie nie miała, za to bezpieczniejsze jest
takie zamknięcie, gdzie pokrywka wkładana jest POD taki zawinięty rant.
Aha, jeden miałam taki z pokrywką "nakręcaną" na dolną część - i też był
super.

> zarzuć jakąś fotką do lepszego wg ciebie, ewlinkiem aukcji

Miałam dokładnie takie:
http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_szybkowar-1299792
.jpg //ten miałam w
dwóch wielkościach nawet
http://img0.sprzedajemy.pl/540x405_szybkowar-983270.
jpg
Itd.
Ale to stare dzieje, dziś są już ładniejsze szybkowary. Pnadczasowo na
pewno ważna jednak jest zasada: jak najmniej plastikowych pierdółek i
innych cudownych "udogodnień" poprzyczepianych do garnka, garnek ma być
prosty w obsłudze jak te "moje", bo to i bezpieczniejsze, cześci zamiennych
nie potrzebuje prawie wcale, no i do mycia łatwiejsze. Jak najmniej tych
wszystkich "plastików", bo toto jak pęknie, to nie dokupisz.

9. Data: 2015-04-21 20:32:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 20:29:19 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> nie potrzebuje prawie wcale, no i do mycia łatwiejsze. Jak najmniej tych
> wszystkich "plastików", bo toto jak pęknie, to nie dokupisz.

No i właśnie ten z dodatkową pokrywką linkowany przez Ciebie spełnia te
wymagania.

10. Data: 2015-04-21 21:14:54

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a co o tym myślisz?
http://allegro.pl/szybkowar-fissler-vitavit-4-5l-ind
ukcja-i5270845661.html

zarówno w tym jak i poprzednim co podalem
nie podoba mi że te pokrętło jest co prawda nakrętką metalową
ale w plastiku, co nie wróży (chyba) nic dobrego

zaproszenie na wyżerkę
Dwie różne zupy w jednym garnku...
XXL szaleje !!
Ponowne zamrożenie miesa