szyby a mróz

1. Data: 2012-02-09 21:01:29

Temat: szyby a mróz
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy dużo ciepła ucieka przez szyby? czy mroźną porą zostawianie rolet na
oknach nie spowoduje jakiejś zauważalnej izolacji? mówmy o oknach
plastikowych (mających szczelność mędzy szybami). - macie jakąś wiedzę na
ten temat?

2. Data: 2012-02-09 21:48:06

Temat: Re: szyby a mróz
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann napisał(a):
> czy dużo ciepła ucieka przez szyby?
Dużo.
> czy mroźną porą zostawianie rolet na
> oknach nie spowoduje jakiejś zauważalnej izolacji?
Nie spowoduje.
http://u.42.pl/2HSn
--
Krzysiek

3. Data: 2012-02-10 08:06:47

Od: Mariano Italiano <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-09 22:48, Krzysztof 45 pisze:

> Nie spowoduje.

Skąd ta pewność?

Sytuacja z ub. tygodnia - na zewnątrz temp. -17 st, między roletą, a
oknem temp. -1 st.
Naprawdę nie ma znaczenia ta różnica 16 st?
U mnie ta róznica jest zauważalna - po prostu przy samym oknie (od
wewnątrz budynku) jest cieplej.

Dodatkowo - do poczytania:
http://www.archeton.pl/rolety-chronia-i-zdobia

--
Mariano

4. Data: 2012-02-10 09:19:00

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariano Italiano" <m...@g...pl> napisał w
wiadomości news:jh2j6r$j60$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> Naprawdę nie ma znaczenia ta różnica 16 st?
> U mnie ta róznica jest zauważalna - po prostu przy samym oknie (od

Piszesz o zewnetrznej, a mam wrazenie, ze pytajacy pisal o wewnetrznej. Mimo
to tez uwazam, ze cokolwiek spuszczonego blisko okna od srodka da
oszczednosci. Szczegolnie jesli pod oknami sa kaloryfery.

5. Data: 2012-02-10 20:36:26

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzi o wewnętrzne
ja jednak mam bardzo grube podgumowwane rolety, zupełnie nieprzepuszczalne

podczas mrozów poniżej -10 na dolnych fragmentac szyby zbiera się rosa (a
sądziłam że mam mega suche mieszkanie ... ale pewnie wentylacją zaciąga
wilgotne powietrze w taką różnicę temepratur.... )- ta rosa świadczy o
czymś? - że jest różnica znaczna temperatur hę? to jak woda wewnątrz 'wie',
że tam zaszybą jest zimno - znaczy się ta szyba oddaje ciepło na zewnątrz -
się zgadza?

6. Data: 2012-02-10 22:26:30

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czymś? - że jest różnica znaczna temperatur hę? to jak woda wewnątrz
> 'wie', że tam zaszybą jest zimno - znaczy się ta szyba oddaje ciepło na

w powietrzu jest zawsze jakaś zawartość wody -wilgotność powietrza. Przy
dużej różnicy temperatur ta woda z ciepłego powietrza wykropli się na zimnej
powierzchni.
Co do szyby - przewodzi ciepło. Szkło jest bardzo marną barierą dla
promieniowania IR czyli ciepła.

7. Data: 2012-02-11 10:01:18

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czymś? - że jest różnica znaczna temperatur hę? to jak woda wewnątrz
> 'wie', że tam zaszybą jest zimno - znaczy się ta szyba oddaje ciepło na

Woda wie, ze szybka od srodka jest zimna, zimniejsza niz pozostala czesc
mieszkania. Na tyle zimniejsza, by srednia ilosc wody (jaka masz w powietrzu
w mieszkaniu) byla za duza by utrzymac sie w powietrzu, w temperaturze jaka
jest na oknie, no to sobie ta woda siada na szybe.

8. Data: 2012-02-11 10:03:51

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> sądziłam że mam mega suche mieszkanie ... ale pewnie wentylacją zaciąga
> wilgotne powietrze w taką różnicę temepratur....

Raczej nie, dana BEZWZGLEDNA ilosc wilgoci na zewnatrz, dostajac sie do
mieszkania, stanowi mniejsza wilgotnosc WZGLEDNA - w domu masz cieplej

Kalgon i pralka
Problem z instalacją CO
Pieniactwo...
w czym zaprojektować zabudowy