[szycie] Jak pikowac ?

1. Data: 2005-10-04 08:56:23

Temat: [szycie] Jak pikowac ?
Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Ogladajac patchworkowe kolderki to az zzera zazdrosc ;) jak widze te
misterne pikowania. Coz... z domowa masyzna baz specjalnych przystawek,
stolikow itp pewnie o takim dziele pozostaje mi pomarzyc, ale chociaz w
miare ladnie i rowno chcialabym pikowac swoje wyroby.
Sa pewnie jakies kruczki-sztuczki no nie ;) ?

Pozdrawiam z niecierpliowscia oczekiwania na odpowiedzi
Asia

2. Data: 2005-10-04 11:05:18

Temat: Re: [szycie] Jak pikowac ?
Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> miare ladnie i rowno chcialabym pikowac swoje wyroby.
> Sa pewnie jakies kruczki-sztuczki no nie ;) ?

Jeżeli nabędziesz sobie taką stopkę jak tu:
http://www.eti.com.pl/?q=item&id=89
(z tym, że nie koniecznie w tym sklepie, bo można ją też kupić w strimie i
pewnie gdzieś indziej też)

to pikowanie nie będzie Ci straszne. Stopka pasuje do każdej maszyny.
Podnosi się w momencie kiedy podnosi sie igła i naprawdę ułatwia to
pikowanie. Poza tym polecam na początek używac nie za grubej pianki
(ocieplacza) do środka bo im grubszy tym trudniej sie pikuje.
A najlepiej zacznij próby od jakichś mniejszych rzeczy - poduszek na
przykład :)

3. Data: 2005-10-04 11:15:38

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

MKatarynka napisał(a):

> Jeżeli nabędziesz sobie taką stopkę jak tu:
> http://www.eti.com.pl/?q=item&id=89
> (z tym, że nie koniecznie w tym sklepie, bo można ją też kupić w strimie i
> pewnie gdzieś indziej też)
Hmmm, stopka nie wyglada mi obco, cos kojarze o tym, ze ona do
haftowania byla - byc moze jest w mojej maszynie, albo i mamy... musze
poszukac, badz kupic. Dzieki !

> [...]
> (ocieplacza) do środka bo im grubszy tym trudniej sie pikuje.
> A najlepiej zacznij próby od jakichś mniejszych rzeczy - poduszek na
Juz mam na swoim koncie i kolderki i koldry (dwie co prawda duuuze) ;)
Ale wszystko to jest pikowane zwyczajnie. Jedna za rada Evy wczesniej
zrobilam w 'fale' (tzn na kwadracilach po przekatnej dwa luki - cos jak
splaszczona elipsa), ale pamietam ile kombinowania z tkanina bylo !!! :-)))

Jak jest z tym pikowaniem fragmentow dziela ? I zszywaniem ich w calosc
? Rozumiem, ze ostatecznie chcac przyszyc spod nalezy wybrac dodatkowo
przepikowac w jakis prosty sposob calosc.

Asia

4. Data: 2005-10-04 11:24:06

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

A... to jeszcze ja ! Czy te stopki sa tez typu szybkomocujacego ? Z foto
wynika, ze ta jest standart. Myle sie ?

Asia

5. Data: 2005-10-04 14:01:32

Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A... to jeszcze ja ! Czy te stopki sa tez typu szybkomocujacego ? Z foto
> wynika, ze ta jest standart. Myle sie ?
>
> Asia

Ponoć huskvarna ma jakieś szybkomocujące ale ja ich nie widzizłam i nie wiem
czy to nie legenda :)

MKatarynka

6. Data: 2005-10-04 14:05:39

Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rozumiem, ze ostatecznie chcac przyszyc spod nalezy wybrac dodatkowo
> przepikowac w jakis prosty sposob calosc.

Widziałam ostatnio sposób na zszywanie przepikowanych pojedynczo kwadratów.
Zszywa się najpierw wierzchnią strone maszynowo, potem piankę ręcznie i
nastrępnie spodnią stronę ręcznie. Przypuszczczam, że dobrze byloby
potemprzepikowac wszystko wzdłuż szwów.

MKatarynka

7. Data: 2005-10-04 16:41:08

Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MKatarynka napisał:
> Użytkownik "JotHa" <j...@a...net> napisał w wiadomości

> Ponoć huskvarna ma jakieś szybkomocujące ale ja ich nie widzizłam i nie wiem
> czy to nie legenda :)
>
> MKatarynka

mam takowe wiec zadna legendajest to na zasadzie zatrzasku
kasias

8. Data: 2005-10-04 18:25:07

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

JotHa wrote:

> [...]
> miare ladnie i rowno chcialabym pikowac swoje wyroby.
> Sa pewnie jakies kruczki-sztuczki no nie ;) ?

Pikowałam moją kołderkę na najzwyklejszym łuczniku, z wędrującą stopką
do łucznika (całe 3 zł ;) ). Szyło się bardzo dobrze, trzeba tylko
pamiętać o wyłączeniu dolnego transportu/ założeniu płytki, która go
blokuje (zaleznie od typu maszyny). Pikowałam kołderkę już zszytą, co
sprawiało wyłącznie taką trudność, że czasem trzeba było spory jej kawał
zrolować i wepchnąć w maszynę, ale nie miałam jakichś bardzo wielkich
problemów. Przydaje się duży stabilny stół, wtedy jest gdzie rozłożyc
całość i kołderka nie zjeżdża gdzie popadnie ;)
Przy odrobinie wprawy można bez problemu pikować w najrozmaitsze wzorki
i wcale nie jest to bardzo trudne, tylko ręce czasem bolą ;)

Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

9. Data: 2005-10-04 20:53:22

Od: "Anna B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kasia napisał:

(...)
> mam takowe wiec zadna legendajest to na zasadzie zatrzasku
> kasias

A skąd?

Anna B. z Huskvarną i przykręcaną stopką

10. Data: 2005-10-05 07:02:46

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

kasia napisał(a):

> mam takowe wiec zadna legendajest to na zasadzie zatrzasku
> kasias

Mowisz o tej konkretnej stopce ? Bo juz sie pogubilam :-(
Kurcze... wczoraj wrocilam z 'babskich plot' ;-) i zapomnialm sprawdzic,
co jest 'w maszynie' ;-(((
Moja wszystkie standardowe ma wlasnie szybkomocujace, ale ja stosowalam
do tej pory tylko stopke tradycyjna, te do dziurek i zamkow.....

Pozdrawiam
Asia

BOBOWA - VI Miedzynarodowy Festiwal Koronki Klockowej
xxx J.Crews Omnibook
serwety na drutach
makrama szydełkowa
(szydełko)Irlandzkie