[szydelko] pomocy przy wzorze

1. Data: 2004-08-21 09:02:55

Temat: [szydelko] pomocy przy wzorze
Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Uparłam się, że zrobię sobie bezrękawnik.
Jestem właściwie poczatkujaca w szydelku.

Wynalazłam taki oto
http://republika.pl/beazuku/bezrekawnik1.jpg

a wzór jest tu ( po rosyjsku), ale schemat tez jest
http://republika.pl/beazuku/bezrekawnik1a.jpg

Pomijając fakt, że z opisu nic nie rozumiem no to są jeszcze rysunki.

Udało mi się dzieki pomocy ksiązki zrobic taki "bąbelek" , ale nie wiem
w jakiej to kolejności mam wogóle robić. Chodzi mi o schemat.

Mam oczka lańcuszka (na rysunku jest 93 ),
potem robie jeszcze jedno oczko łancuszka ? ( z prawej strony jest)
i teraz co ?

(1). babelek a potem trzy oczka łacuszka i ścisłe
i powtórka (1)

czy
(2) trzy oczka łańcuszka i bąbelek ( to jakos od tył mi wychodzi)

W wersji 1 babelek wychodzi bardziej babelkowaty.
Ten moj babelek wg ksiazki "Robotki szydełkowe" nazywa się supełek z
zebranych słupków. Nawet podobne oznaczenie mają, ale w ksiązce jest
bardziej okrągły i w pionie, a na tym bezrękawniku bardziej ukośnie i
tak mi sie podoba.

Jest ktoś w stanie łopatologicznie mi wytłumaczyc jak to mam zrobić ?
Bede na GG 5380907 lub na priv maila b...@g...pl

--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku

1. Data: 2004-08-21 09:53:21

Temat: Re: [szydelko] pomocy przy wzorze
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beazuku napisał:

> [...]
>
> Mam oczka lańcuszka (na rysunku jest 93 ),
> potem robie jeszcze jedno oczko łancuszka ? ( z prawej strony jest)

To oczko z prawej strony to pewnie pomocnicze oczko do przejscia do
nowego rzedu.

Ale od poczatku
rzad 0: lancuszek z tylu oczek, ile potrzebujesz (liczba podzielna przez
4 +1) + 1 oczko zwrotne
rzad 1: oczko scisle w pierwsze oczko lancuszka, babelek: 3 oczka
lancuszka, 4 slupki wbijane w pierwsze oczko lancuszka (tego
3-oczkowego, ktore dopiero co zrobilas) - te slupki maja tez wspolna
,,gore'' ,czyli nie przerabiasz kazdego osobno, ale przy kazym zamiast
zakonczyc ostatnim przeciagnieciem, nabierasz nastepny slupek i jak masz
juz wszystkie 4 cztery niedokonczone slupki na szydelku, przeciagasz
przez wszystkie jedno oczko (jest to na rysunku pod schematem), potem
oczko scisle w czwarte kolejne oczko lancuszka wyjsciowego (tego
tworzacego pierwszy rzad), babelki powtarzasz az do konca
rzad 2: 6 oczek lancuszka (na rysunku: 3 w gore i 3 w prawo), podwojny
slupek wbity w oczko scisle z poprzedniego rzadu, powtarzasz do konca rzedu
rzedy 3 i 4 tak jak 1 i 2.

Th.

1. Data: 2004-08-21 09:55:33

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Theli napisał:

> [...]
> rzad 1: oczko scisle w pierwsze oczko lancuszka, babelek: 3 oczka
> lancuszka, 4 slupki wbijane w pierwsze oczko lancuszka (tego

mala poprawka, slupki wbijasz raczej w oczko scisle przed lanuszkiem,
tak bedzie latwiej

Th.

1. Data: 2004-08-21 10:06:14

Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to probuje. dziekuje bardzo.

1. Data: 2004-08-21 10:07:18

Od: "Dorota Ruebenbauer" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]

jak dla mnie, to nie jest oczko scisle, tylko półsłupek... w opisie nazwany po
rosyjsku jako: słupek b/n czyli bez narzutu

pozdrawiam

Dorota Ruebenbauer
Wrocław

1. Data: 2004-08-21 12:21:36

Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli wrote:

> [...]
> slupek wbity w oczko scisle z poprzedniego rzadu, powtarzasz do konca rzedu

______________
Oj, co do wykonania tego babelka, to sie z toba nie zgadzam. To jest tzw
,,popcorn" a jego wykonanie bardzo wyraznie widac na rysunku pod
schematem: 4 slupki w jedno oczko, wyjac szydelko z ostatniego oczka i
wkluc w pierwszy z 4-ch slupkow i w oczko zdjete z szydelka i to zdjete
z szydelka przeciagnac przez miejsce wklucia szydelka. Moze w opisie
brzmi to niejasno, ale rysunek nie pozostawia watpliwosci:
http://republika.pl/beazuku/bezrekawnik1a.jpg

pozdrowki
Grazyna

1. Data: 2004-08-21 13:34:19

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grazyna napisał:

> [...]
> z szydelka przeciagnac przez miejsce wklucia szydelka. Moze w opisie
> brzmi to niejasno, ale rysunek nie pozostawia watpliwosci:

No fakt, masz racje :)

Th.

1. Data: 2004-08-21 19:05:38

Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dziewczyny jesteście wielkie !!!

Wg opisu Theli i Doroty wychodzi !!!

Przeczytalam własnie co tu Grazynka napisala. Hm...no tu jutro bede
znowu kombinowała :)))

Dziekuje :))))

1. Data: 2004-08-22 08:45:15

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Ruebenbauer napisał:

> jak dla mnie, to nie jest oczko scisle, tylko półsłupek... w opisie nazwany po
> rosyjsku jako: słupek b/n czyli bez narzutu

Mozliwe, ale ja bym robila oczko scisle :) robilam ostatnio prawie
identycznym wzorem jak 1 rzad wykonczenie bluzeczki. Wychodzily takie
lezace zabki, wlasnie takie, jak powinny - polslupek by je chyba troche
podniosl.

Th.

1. Data: 2004-08-23 19:07:22

Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Podsumowujac wateczek napisze, ze Grazynka ma racje:)

Przy robieniu babelka (popkorn) słupki musza byc robione całe ,
wyciagniete szydelko itd jak pisze Grazynka.

Dla mnie odkrycie !!!

Babelki wychodza wtedy delikatniejsze i takie lezace troche jak na zdjeciu.

Mam nadzieje ze zapalu mi starczy i zrobie :)
Nieomieszkam sie pochwalic :)

Ogromnie dziekuje wszytskim za pomoc. :))

--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku
GG 5380907