szydełko - torebki

1. Data: 2005-05-16 13:30:04

Temat: szydełko - torebki
Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Powiedzcie proszę, czy można gdzieś kupić uszy do torby, czy może macie
jakieś wypróbowane sposoby na zrobienie ich z czegoś. Zastanawiam się też z
czego zrobić usztywnienie (taki niby "stelaż") dla torebki. Chcę zrobić taką
elegancką torbę na szydełku, która nie może wyglądać jak wór, tylko mieć
zgrabny kształt. I jakoś nie mam żadnego pomysłu co można do tego
wykorzystać...

Pozdrawiam, Marta

2. Data: 2005-05-16 14:08:53

Temat: Re: szydełko - torebki
Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Użytkownik "Kriepa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> jakieś wypróbowane sposoby na zrobienie ich z czegoś. Zastanawiam
> się też z
> czego zrobić usztywnienie (taki niby "stelaż") dla torebki. Chcę
> zrobić taką
Nie wiem, jak dzis, ale kiedys usztywnialo sie miedzy innymi starym
"kregoslupem" ;) Po prostu trzeba bylo poszukac w domowych archiwach
lub u krewnych i znajomych krolika jakiegos starego przeswietlenia
czegos wiekszego niz zab :] Pozniej mylo sie to w cieplej wodzie
(zeby nie brudzilo na czarno) i usztywniacz jak sie patrzy, a i z
praniem pozniej takiej torby/czapki nie ma problemu, bo to nie
rozmieknie.

Pozdrawiam,
robal.

3. Data: 2005-05-16 14:44:42

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (zeby nie brudzilo na czarno) i usztywniacz jak sie patrzy, a i z
> praniem pozniej takiej torby/czapki nie ma problemu, bo to nie

Ciekawy pomysł - tylko boję się, że to będzie mialo za ostre kanty.
Zastanawiałam sie też nad wykorzystaniem takich rurek jak od kroplówki, ale
też nie wiem jak to by wyszło.

Pozdrawiam, Marta

4. Data: 2005-05-16 15:26:28

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

> Ciekawy pomysł - tylko boję się, że to będzie mialo za ostre kanty.
Na uszy na pewno, ale to byla odpowiedz na Twoje drugie pytanie, czyli
"stelaz" do torby.
A gdyby i na to wydawalo Ci sie za sztywne, to zawsze mozna brzegi
obkleic jakas tkanina.

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2005-05-16 18:14:31

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wedlug mnie najtanszym,najbardziej roznorodnym i zawsze zaopatrzonym zrodlem
raczek do torebek sa tzw.ciucharnie :)))

Pozdrawiam
Pusia a czasami Beata
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=82251 (Jan Pawel II)
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=15427&o
b=0 (Damy I)
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=82390 (Damy II)
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=84174 (szydelkowe roznosci)
FAQ pl.rec.robotki-reczne
Wyszukiwarka w archiwum
http://glinki.com/?l=upi2gf

6. Data: 2005-05-17 10:06:07

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Użytkownik "Pusia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wedlug mnie najtanszym,najbardziej roznorodnym i zawsze zaopatrzonym
> zrodlem
> raczek do torebek sa tzw.ciucharnie :)))
Nie kupuje tam ciuchow, wiec nie przyszlo mi to do glowy, ale masz
faktycznie racje. Trzeba bedzie poszukac :) Teraz tez wpadlo mi do
lba, ze moznaby u ruskich poszukac jakichs tandetnych toreb z takimi
uszami :)))))))) i na pchli targ tez zajrzec.

Pozdrawiam,
robal.

7. Data: 2005-05-17 11:29:45

Od: "Marzena" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> elegancką torbę na szydełku, która nie może wyglądać jak wór, tylko mieć
> zgrabny kształt. I jakoś nie mam żadnego pomysłu co można do tego

Miałam ten sam problem :)
Chciałam torebkę ,ale nie chciałam worka bez kształtu.
Wymysliłam więc sobie,że kupię usztywniacz na dno - no i kupiłam .... białą
podkładkę śniadaniową za 3zł z plastiku.Wycięłam odpowiedni rozmiar na dno
torebki.Żeby to jakoś wyglądało to kupiłam materiał podszewkowy w kolorze
torebki i obszyłam całość na maszynie(materiał przyszyłam do podkładki).Z tego
samego materiału mam tez wyściółkę w środku torebki uszytą.
Z boków i u góry torebki mam wszyte...fiszbiny:)
Torebka jest sztywna jak... :) i ma fajną formę.
Acha są też fiszbiny takie do wciągania w tunel,ale ja mam akurat takie do
przyszycia.
Fotkę torebki możesz zobaczyc w moim albumie.

Marzena
moje prace
http://tinylink.com/?UIOelaeqDb

8. Data: 2005-05-17 13:25:11

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
do
> przyszycia.
> Fotkę torebki możesz zobaczyc w moim albumie.

No właśnie oglądam - śliczna Ci wyszła, bardzo mi się podoba. Tylko się tak
zastanawiam - w którym miejscu są te fiszbiny?
Ja będę robiła torebkę w trochę innym fasonie - dla mamy - i boki też będą
chciała usztywnić.

Pozdrawiam, Marta

9. Data: 2005-05-17 13:27:57

Od: "Marzena" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastanawiam - w którym miejscu są te fiszbiny?
> Ja będę robiła torebkę w trochę innym fasonie - dla mamy - i boki też będą

Fiszbina jest wszyta z boku - od brzegu torebki do miejsca wszycia uchwytów do
torebki(tzn.do tego guzika)
Z boku jest wszyta od dołu torebki ,na wysokość tak gdzieś ok.5cm do góry.
Na początku miałam wszyte do samej góry,ale było tego za dużo i za sztywne.
Może gdybym miała inny kształt torebki to do samej góry by lepiej pasowało,a
tak strasznie mi się to wszystko wyginało na wszystkie strony :)
Teraz mam zamiar zrobić plecaczek ,taki malutki i z niebieskiego kordu na lato:)

Marzena

10. Data: 2005-05-17 20:49:34

Od: "Dorota Ruebenbauer" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam si?
> te? z
> czego zrobiae usztywnienie (taki niby "stela?") dla torebki. Chc? zrobiae
> tak?
> eleganck? torb? na szyde?ku, która nie mo?e wygl?daae jak wór, tylko mieae
> zgrabny kszta?t. I jako? nie mam ?adnego pomys?u co mo?na do tego
> wykorzystaae...

ja zrobilam kiedys tak:
uszylam z podszewki wklad do torebki. wklad ten byl z 2 warstw miedzy
ktorymi wsunelam upzrednio pociety sztywny karton. uszylam takze
wklad-rulonik do szydelkowej rączki a w srodek wsadzilam gruby kabel
antenowy:)))
Torebka byla prezentem dla mojej Mamy, ktora jest z niej barrdzo
zadowolona:)

--
Dorota Ruebenbauer
Wrocław