"takie białe" coś na modrzewiu -?

1. Data: 2001-05-10 10:21:13

Temat: "takie białe" coś na modrzewiu -?
Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest, może ktoś wie. Białe kropeczki, jakby kłębeczki waty, ale
tycie-tycie. W środku nic nie widać, bo to bardzo drobne, a jak się to
rozetrze na palcu to chyba wyłązi coś brązowego. nie wiem, czy to jakiś
robaczek, larwy, nie widać nic co by sie ruszało. Jakieś mszyce, czy co ?
Stadium larwalne ? Czym to grozi i czy są na to sposoby. No i co to wogóle
jest. Jeden modrzew (2 latka) wysokośc 1,5 m, obok 3 inne, ale czyste od tej
"zarazy". Aha, nad tym zarażonym rośnie śliwa stara i czasami na wietrze
dotykają sie gałązkami. Ale na śliwie też niczego ruszającego sięnie
zauważyłem. Ale jak są śilwy to 80 % robaczywe. Tradycja.

Arjano

2. Data: 2001-05-10 20:45:39

Temat: Re: "takie białe" coś na modrzewiu -?
Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arjano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dotykają sie gałązkami. Ale na śliwie też niczego ruszającego sięnie
> zauważyłem. Ale jak są śilwy to 80 % robaczywe. Tradycja.

Jest to na 90% smrekun zielony (ochojnik zielony).
Grozi oslabieniem i przedwczesnym opadnieciem igiel.
Przenosi sie na swierki, inne rosliny nie sa zagrozone
(zywi sie tylko swierkiem i modrzewiem).
Sposobem na to jest oprysk srodkiem owadobojczym.

Pozdrawiam
IK

3. Data: 2001-05-22 10:50:24

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Przenosi sie na swierki, inne rosliny nie sa zagrozone
>(zywi sie tylko swierkiem i modrzewiem).
>Sposobem na to jest oprysk srodkiem owadobojczym.

Pamiętasz może nazwę tego preparatu?
Dziękuję z góry

4. Data: 2001-05-22 19:37:21

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> napisał w wiadomości

> Pamiętasz może nazwę tego preparatu?
> Dziękuję z góry

Np. Actelic 500 EC. Nadaje sie na wiekszosc robactwa (mozna uzyc tez na
mszyce).

Najlepiej kupuj w malych ampulkach do rozpuszczania (5ml starcza na 5 l
wody).
Znacznie taniej wychodzi niz gotowe preparaty
- nie liczac tego, ze trzeba zainwestowac w opryskiwacz, ale jak sie bawisz
ogrodem to warto.

Pozdrawiam
IK

5. Data: 2001-05-26 08:11:04

Temat: Odp: "takie białe" coś na modrzewiu -?
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Równie dobrze może to być pochwik modrzewiowy
Uszanowanie Tadeusz
Użytkownik Ew@ <b...@o...ar.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d...@4...com..
.

6. Data: 2001-06-09 14:49:13

Od: "Joannart" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dotykają sie gałązkami. Ale na śliwie też niczego ruszającego sięnie
> zauważyłem. Ale jak są śilwy to 80 % robaczywe. Tradycja.

U siebie na moich świeżo sadzonych modrzewiach mam to samo :-(
Czy mogę to potraktować płynem Karate który akurat posiadam?
Pozdrawiam
Joannart

7. Data: 2001-06-10 08:12:17

Od: "Mieczyslaw Trylinski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joannart <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ftd61$6h7$...@n...tpi.pl...

> [...]
>

> U siebie na moich świeżo sadzonych modrzewiach mam to samo :-(
> Czy mogę to potraktować płynem Karate który akurat posiadam?

Cześć!
Mam ten sam problem tylko na świerkach. To świństwo nazywa się OCHOJNIKIEM.
Jest tego parę gatunków, ale ogólnie jest to mszyca.
W okresie letnim trzeba to potraktować Mospilanem 20 SP w stężeniu 0,02% lub
Pirimorem 25 WG 0,2%.
Życzę powodzenia w walce.
MT

8. Data: 2001-06-11 08:32:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> U siebie na moich świeżo sadzonych modrzewiach mam to samo :-(
> Czy mogę to potraktować płynem Karate który akurat posiadam?
Zdrowiej, taniej i skuteczniej zwalczysz stosując kąpiel wodną pod dużym
ciśnieniem.
Pozdrawiam Jerzy

roza a opadajace liscie
roze a kora
budka dla ptakow
Gdzie jest Bogusław??????
Żywopłot z ligustra z patyczków- sadzić teraz ?