tamarind?

1. Data: 2001-04-25 12:47:41

Temat: tamarind?
Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest tamarind????

:-) Monika

1. Data: 2001-04-25 13:34:16

Temat: Re: tamarind?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Apr 2001 14:47:41 +0200, "Monika Bacińska-Wojewódka"
<m...@p...pl> wrote:

>Co to jest tamarind????
>
>:-) Monika

tamarynda. rosnie na drzewie, tzn jest to drzewo. Tropikalne.
Bardzo ladne - liscie ma jak akacja, troche. A owoc jest jak taka
fasola jakas. Brazowe, aromatyczne. Znalam w Nigerii jedna osobe
(Europejke), ktora to namietnie zula - miala drzewo pod reka, w
ogrodzie.
Owoc z tego jest dodawany do roznych potraw, w zasadzie w kuchni
indyjskiej, karaibskiej, nie jestem pewna co do Ameryk..
Do Europy weszlo to poprzez wlasnie wplywy tzw "kolonialne" ,
podobno jest jednym ze skladnikow Worcestershire sauce, jest tez
w roznych chutneys.
Trudno opisac aromat.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-25 14:24:18

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fasola jakas. Brazowe, aromatyczne. Znalam w Nigerii jedna osobe
> (Europejke), ktora to namietnie zula - miala drzewo pod reka, w
{...}>
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

Wydaje mi sie, ze to byl ulubiony owoc Deryla van Dorna w "Czarownicach z
Eastwick" :)))
Kiedys pilam napoj z tego. Niezbyt smaczny.
Pozdrawiam,
Ania R.

1. Data: 2001-04-25 16:37:38

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

miazsz z niedojrzalych owocow tego drzewa jest uzywany w kuchniach
wschodnioazjatyckich do lekkiego zakwaszania potraw, efekt - jakby uzywac soku
z cytryny. Tamarynd jest jednak slabszy.

iza

1. Data: 2001-04-25 22:10:05

Od: "GreGG" <n...@g...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> wrote in message
> Co to jest tamarind????
>
> :-) Monika

Tamaryndowiec - moja luba kupiła go w Niemczech w sklepie tajlandzkim. Do
użycia w kuchniach azjatyckich...

GreGG

1. Data: 2001-04-26 00:09:32

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> Do
>użycia w kuchniach azjatyckich...

i nie tylko, jest bardzo popularne(po hiszp. tamarindo) w kuchni
latynoskiej.Robi sie z niego wszelakie slodycze,ktore dzieciaki uwielbiaja poza
tym uzywa sie do sosow do pieczonej wieprzowiny,mozna zrobic poncz do
picia,margaritas no i oczywiscie jeden z najbardziej popularnych napojow w
krajach latynoskich "agua de tamarindo".
Niesamowite bo mnie to przypomina smakowo i to bardzo kompot ze sliwek
suszonych taki swiateczny, typowy smak.
Pomaga w trawieniu,wzmacnia organizm
i ale to moze tylko taki bajer,ze jak sie doda do alkoholu czy przegryza
podczas chlanka to potem sie nie ma kaca! Nie sprawdzilam wiec tego nie
gwarantuje...
Dotka

1. Data: 2001-04-26 00:59:25

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilibell555 <l...@a...com> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:2...@n...aol.com

> i nie tylko, jest bardzo popularne(po hiszp. tamarindo) w kuchni
> latynoskiej.Robi sie z niego wszelakie slodycze,ktore dzieciaki uwielbiaja

Czy to nie jest to, co w starych ksiazkach nazywa sie chlebem swietojanskim?
Chleb swietojanski tez sie zulo i tez byl to dzieciecy przysmak (o ile
pamietam, "Chlopcy z Placu Broni" sie nim zajadali).

Kamila Pe.

1. Data: 2001-04-26 20:57:43

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Czy to nie jest to, co w starych ksiazkach nazywa sie chlebem swietojanskim?

Sluchaj pojecia zielonego nie mam!
Slodycze o ktorych napisalam to przewaznie taka masa:tamarindo plus cukier
,jeden z setek sposobow to po
prostu plastikowe lyzeczki wypelnione ta masa i zawiniete po kilka w plastik i
tak
to sprzedaja albo "cygara" z takiej masy.
Czasem dodaja do tego troche papryczek ostrych bo wiele dzieci lubi na ostro od

malenkosci!!! Co do chlebka swietojanskiego to teraz jak tak pomyslalam to mi
sie kolacze po glowie cos z ciemnawa skorka,nieduze,miekkie,z
rodzynkami,slodkawe ale nie wiem czy to jest TO :-)))
Dotka

1. Data: 2001-04-27 07:09:10

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamila Perczak" <c...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chleb swietojanski tez sie zulo i tez byl to dzieciecy przysmak (o ile
> pamietam, "Chlopcy z Placu Broni" sie nim zajadali).

JEsli chodzi o rosline to raczej nie. Z tego co pamietam z mojego
dzicinstwa chleb swietojanski to byla taka mala roslinka z malenkimi (ok 3-4
mm), miesistymi listkami w ksztalcie serc. Nie polecam. Takze nie polecam
innych przysmakow Chlopcow z Placu broni (np. kitu)...

Jader

1. Data: 2001-04-27 07:09:58

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader <j...@p...com.pl> wrote in message

> JEsli chodzi o rosline to raczej nie. Z tego co pamietam z mojego
> dzicinstwa chleb swietojanski to byla taka mala roslinka z malenkimi (ok
3-4
> mm), miesistymi listkami w ksztalcie serc.

Ja tez jako dzieciak zjadalam to zielsko. Czy to sie nie nazywa czasem
tasznik?
A moze cos mi sie pokrecilo?
Asia

BBC wczoraj