tamarind?

1. Data: 2001-04-27 07:32:56

Temat: Re: tamarind?
Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Kamila Perczak <c...@m...pl> w wiadomości
news:9c9vdd$jlb$1@news.tpi.pl napisał(a):

> Czy to nie jest to, co w starych ksiazkach nazywa sie chlebem
swietojanskim?

chodzi ci o karob. może być zastępnikiem kakao.

wojmat

1. Data: 2001-04-27 12:59:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>3-4
>
>Ja tez jako dzieciak zjadalam to zielsko. Czy to sie nie nazywa czasem
>tasznik?
>A moze cos mi sie pokrecilo?

ja tez... takie, co rosly kolo drogi... zakurzone i zapyziale
spalinami... mniam

Krysia, z lezka w oku na temat dziecinstwa
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-27 20:45:53

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9cb5ue$58c$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
> mm), miesistymi listkami w ksztalcie serc. Nie polecam. Takze nie polecam
> innych przysmakow Chlopcow z Placu broni (np. kitu)...

Gumy do żucia nie mieli, to żuli, co było pod reką :-).

Kamila Pe.

1. Data: 2001-04-27 20:49:06

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ==wojmat== <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9cb7ck$2a5$...@n...tpi.pl...

> chodzi ci o karob. może być zastępnikiem kakao.

O tym to nie wiedziałam. Tak po prostu można go wsypać do kubka, zalać
wrzącym mlekiem i pić, czy coś przedtem się z nim robi?

Kamila Pe. (zaciekawiona)

1. Data: 2001-04-28 16:58:08

Od: Pazurek <K...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

GreGG wrote:

> "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> wrote in message

> Tamaryndowiec - moja luba kupiła go w Niemczech w sklepie tajlandzkim. Do
> użycia w kuchniach azjatyckich...
>
> GreGG

jest znany tez w kuchni hinduskiej -Tamaryndowiec indyjski .Ma kwasny smak
,kupuje sie go w sprasowanych bryłkach .Mozna go uzywac do produkcji jogurtu
naturalnego i dodaje sie go do roznych potraw .

1. Data: 2001-04-28 17:02:32

Od: Pazurek <K...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> tamarynda. rosnie na drzewie, tzn jest to drzewo.

to dokładnie strak tego drzewa

> Tropikalne.
> Bardzo ladne - liscie ma jak akacja, troche. A owoc jest jak taka
> fasola jakas. Brazowe, aromatyczne. Znalam w Nigerii jedna osobe
> (Europejke), ktora to namietnie zula - miala drzewo pod reka, w
> ogrodzie.
> Owoc z tego jest dodawany do roznych potraw, w zasadzie w kuchni
> indyjskiej, karaibskiej, nie jestem pewna co do Ameryk..
> Do Europy weszlo to poprzez wlasnie wplywy tzw "kolonialne" ,
> podobno jest jednym ze skladnikow Worcestershire sauce, jest tez
> [...]

ma kwasny smak

> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

pazurek

1. Data: 2001-04-28 20:32:10

Od: f...@a...com (FeLicja) szukaj wiadomości tego autora

>From: "Kamila Perczak" c...@m...pl

>O tym to nie wiedziałam. Tak po prostu można go wsypać do kubka, zalać
>wrzącym mlekiem i pić, czy coś przedtem się z nim robi?

Jak najbardziej (o ile karob jest sproszkowany, podobnie jak kakao).
Roznica jest w smaku, ale bardzo drobna i latwo jest sie przstawic. Ja lubie
np czekolade karobowa.
Karob nie ma w sobie kofeiny (nie wiem, czy tak to sie nazywa w kakao) - dobre
dla osob, ktore tego nie toleruja.
pozdrowienia
Katarzyna

1. Data: 2001-04-29 08:09:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>to dok?adnie strak tego drzewa

Jezu!! Jak ja siemeczylam z tym strakiem... mialam n koncujezyka
i umykal mi, dlatego tak metnie gledzilam o drzewie....czyli
fasola :))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-29 21:52:30

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik FeLicja <f...@a...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...aol.com
> [...]
lubie
> np czekolade karobowa.
> Karob nie ma w sobie kofeiny (nie wiem, czy tak to sie nazywa w kakao) -

To wszystko dla mnie zupelnie nowe wiadomosci. Czy gdzies w Polsce -
zwlaszcza na Slasku - mozna kupic taki proszek?

Pozdrówka

Kamila Pe.

BBC wczoraj
Sos Bearnaise po mojemu