tarczyca a antykoncepcja

1. Data: 2003-05-12 10:50:03

Temat: tarczyca a antykoncepcja
Od: "A&A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie cierpię na przysadkową niedoczynność tarczycy
(prawdopodobnie, ponieważ moja lekarka postanowiła z diagnozą i leczeniem
poczekać aż urodzę dziecko i skończę karmić piersią). Urodziłam cztery
miesiące temu i dostałam już okres, moja ginekolog zaproponowała mi trzy(a
właśc. 4) różne zabezpieczneia antykoncepcyjne:
tabletki Cerazette
iniekcje Depo-Provera
wkładki: -tradycyjne z miedzią
-hormonalne Mirena.
Lekarka twierdzi, że w zasadzie nie ma przeciwskazań do stosowania
któregokolwiek z tych środków w trakcie badania i leczenia tarczycy, ale ja
mam pewne wątpliwości, poza tym mam pewien uraz do leków hormonalnych, przez
które już miałam trochę problemów zdrowotnych..
Podobno Mirena działa tylko miejscowo, ale nie do końca rozumiem jej
miejscowe działanie, no i cena też raczej nie jest zachęcająca, więc
chciałabym się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat (przeczytałam juz
wszystkie dostęne informacje medyczne w internecie, ale może ktoś z własnego
lub znajomych osób doświadczenia...)
Czy pozostaje mi do wyboru tylko tradycyjna spirala?

Ania z Kubeczkiem

2. Data: 2003-05-12 21:51:36

Temat: Re: tarczyca a antykoncepcja
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A&A Kotwica wrote:
cut.
Tradycyjne (miedziana) spirala raczej nie. Jezeli masz faktycznie
niedoczynnosc to raczej Mirena ( mimo ceny)
Vlad

3. Data: 2003-05-13 06:43:32

Od: "Dominika" <n...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A&A Kotwica" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

Ja choruje na "tarczyce" od 6 lat i od 4 lat biore pigulki antykoncepcyjne.
Nic zlego sie nie dzieje. Tarczyca w pewnym momencie sie ustabilizowala i
jak do tej pory tak pozostalo. Pigulki, wiec nie wplynely w zaden sposob na
leczenie.

Dominika

4. Data: 2003-05-13 07:48:30

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tradycyjne (miedziana) spirala raczej nie. Jezeli masz faktycznie
> niedoczynnosc to raczej Mirena ( mimo ceny)

Dlaczego?

5. Data: 2003-05-13 09:28:06

Od: "A&A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tradycyjne (miedziana) spirala raczej nie. Jezeli masz faktycznie
> niedoczynnosc to raczej Mirena ( mimo ceny)
> Vlad

Dlaczego odradzasz miedziana wkladke? Nie slyszalam zeby miala jakis wplyw
na uklad endokrynny.
Ania

6. Data: 2003-05-13 16:38:47

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A&A Kotwica wrote:

> Dlaczego odradzasz miedziana wkladke? Nie slyszalam zeby miala jakis wplyw
> na uklad endokrynny.
Na uklad wewnatrzwydzielniczy wplywu nie ma.
Ale u kobiet z wkladka miedziana czesciej wystepuja dluzsze krwawienia
miesiecze, plamienia miedzymiesiaczkowe. Cecha niedoczynnosci tarczycy
sa dlugie, obfite miesiaczki . Wiec po co zakladac cos , co zaowocuje
czestymi wizytami z powodu krwawien i zakupem kolejnych opakowan lekow
przeciwkrwotocznych?
Mirena zmniejsza krwawienia wlasnie dzieki temu dzialaniu miejscowemu na
endometrium.
To tyle, mam tylko jedna prosbe- prosze nie pytac mnie o zrodla ,
pismiennictwo itp sprawy na poparcie tego co pisze.
vlad

7. Data: 2003-05-13 18:52:24

Od: "A&A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To tyle, mam tylko jedna prosbe- prosze nie pytac mnie o zrodla ,
> pismiennictwo itp sprawy na poparcie tego co pisze.

ok, dzieki za informacje.
Ania z Kubeczkiem

Unidox a pigułki.
Leczenie nadmiernej potliwości