tatuaż a przeszczepy?

1. Data: 2007-11-18 12:42:23

Temat: tatuaż a przeszczepy?
Od: "Ania M" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy te dwie sprawy mają jakies powiązania..czyli jeśli mam tatuaż to nie
mogę być dawcą...

2. Data: 2007-11-18 13:33:25

Temat: Re: tatuaż a przeszczepy?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Nov 2007 13:42:23 +0100, Ania M wrote:

> Czy te dwie sprawy mają jakies powiązania..czyli jeśli mam tatuaż to nie
> mogę być dawcą...

Nie bezpośrednio. Tatuaż jest czynnikiem ryzyka zakażenia wirusem
zapalenia wątroby czy tez wirusem HIV - każdym wirsem przenoszonym droga
krwi, stąd w przypadku osób chcących zostać dawcami krwi tego typu
ozdoby nie są mile widziane.

Odrębną rzeczą jest fakt, że pewnie sporo lekarzy (tak jak i sporo
ludzi) utożsamia tatuaże z patologia społeczną, ale w przypadku
przeszczepu liczy się konkretny człowiek, a nie stereotyp.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

3. Data: 2007-11-18 13:54:51

Od: mabix <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):
> stąd w przypadku osób chcących zostać dawcami krwi tego typu
> ozdoby nie są mile widziane.
dlaczego? kazda osoba przed popraniem krwi jest badana. nawet jesli mam
tatuaz to nie maja prawa mnie wyrzucic z przychodni tylko dlatego ze mam
taka ozdobe.

4. Data: 2007-11-18 14:00:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Nov 2007 14:54:51 +0100, mabix wrote:

> dlaczego? kazda osoba przed popraniem krwi jest badana. nawet jesli mam
> tatuaz to nie maja prawa mnie wyrzucic z przychodni tylko dlatego ze mam
> taka ozdobe.

A czy ja piszę, że kogoś z tego powodu się wyrzuca?

Osoba, która niedawno zrobiła sobie tatuaż może być w okienku
serologiocznym - znaczy już mieć we krwi wirus, a nie mieć przeciwciał.
W tej sytuacji rutynowo wykonane badania nie wykażą zakażenia, a
wykonywanie u każdego przygodnego dawcy oznaczeń typu (daję przykład, z
sufitu) PCR spowodowałoby, że jednostka krwi kosztowałaby kilkakrotnie
więcej.

Takich osób się nie wyrzuca, tylko uprzejmie im dziękuje.

5. Data: 2007-11-19 04:20:03

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mabix wrote:

> dlaczego? kazda osoba przed popraniem krwi jest badana. nawet jesli mam
> tatuaz to nie maja prawa mnie wyrzucic z przychodni tylko dlatego ze mam
> taka ozdobe.
widzisz, mnie wyrzucili kiedys tylko dlatego ze mam niedowage i widoczna
schizofrenie. nikt nie chce krwi z adrenochromem, nikt nie chce krwi z hcv
czy hiv, a punkt pobran krwi to nie placowka charytatywna.
jesli widza jakiekolwiek przeciwskazanie zeby krwi nie pobrac - to nie
pobieraja.

zalozmy ze pobraliby ci te krew, zrobili badania, i wynik na hiv wyszedlby
falszywie ujemny. to sie zdarza, czasem trzeba powtorzyc wynik kilka razy.
twoja krew trafilaby jednak do osoby potrzebujacej , filtrowanie okazalo
sie nieskuteczne itd.
oczywiscie to jest b. malo prawdopodobne, ale pewne ryzyko jest, a zadaniem
lekarza jest je minimalizowac, i to wlasnie robia.

byc moze gdybys mial rzadka grupe krwi to rozwazyliby dokladne przebadanie
cie, ale to juz powinienes zrobic na wlasny koszt, nie obciazajac i tak
nadwyrezonego mocno budzetu sluzby zdrowia.

Ostry bol brzucha ?
Mycie zębów po ekstrakcji zęba
jakie znieczulenie podczas porodu bezpieczniejsze
Śmiertelna ofiara forum Borelioza?
Ortodoncja do znudzenia:)