temperatura na klatce schodowej

1. Data: 2006-01-23 22:26:11

Temat: temperatura na klatce schodowej
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy znacie jakies normy ktore by mowily o normach, jakie ma
spelniac temperatura na klatce schodowej? Jest sobie blok
3 pietrowy, i na klatce diabelnie zimno... Facet ze spoldzielni
twierdzi, ze musi byc wiecej niz 8 stopni celsjusza - i tyle.
Chcialbym to jakos zweryfikowac...

Sierp

2. Data: 2006-01-23 22:27:20

Temat: Re: temperatura na klatce schodowej
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> wrote in message
> [...]
> 3 pietrowy, i na klatce diabelnie zimno... Facet ze spoldzielni
> twierdzi, ze musi byc wiecej niz 8 stopni celsjusza - i tyle.

Po co Ci ciepło na klatce schodowej? Przecież to lokatorzy (czyli Ty też) za
to płacą.
Anka

3. Data: 2006-01-23 22:48:32

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> Po co Ci ciepło na klatce schodowej? Przecież to lokatorzy (czyli Ty też)
za
> to płacą.

jak nie jest cieplo to tez :-)
bo stanowi dodatkowa sciane zewnetrzna (no, moze przesadzam)
nie dowiaduje sie dla siebie, po prostu to dziwne jest... nigdy nie
widzialem
tak zimnej klatki, jak u tej znajomej - nie jestem przekonany, czy jest
tam nawet 8 stopni
poza tym facet powoluje sie na ustawy, a ja nie lubie jak mi sie kit
wciska :) nie mowie, ze na pewno nie ma racji, ale jestem ciekaw, czy ma

Sierp

4. Data: 2006-01-24 01:22:44

Od: "Marek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> napisał w wiadomości
> [...]
> 3 pietrowy, i na klatce diabelnie zimno... Facet ze spoldzielni
> twierdzi, ze musi byc wiecej niz 8 stopni celsjusza - i tyle.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 12 kwietnia 2002 r. Dz. U. Nr. 75 poz. 690
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie § 134

dobrze twierdzi

Marek

5. Data: 2006-01-24 01:51:39

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> z dnia 12 kwietnia 2002 r. Dz. U. Nr. 75 poz. 690
> w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich

Ale gdyby zainstalowali sobie szatnię na klatce, to już by musiało być +16C
;)

6. Data: 2006-01-24 13:51:29

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak nie jest cieplo to tez :-)
> bo stanowi dodatkowa sciane zewnetrzna (no, moze przesadzam)

To może ogrzewać podwórko by nie było strat przez wszystkie ściany
zewnętrzne? (może przesadzam, ale nie więcej niż Ty)

> nie dowiaduje sie dla siebie, po prostu to dziwne jest... nigdy nie
> widzialem
> tak zimnej klatki, jak u tej znajomej - nie jestem przekonany, czy jest
> tam nawet 8 stopni

U nas (5 mieszkań) jest grzejnik na dole, ale go odłączyliśmy, bo
straszna kasa szła na ogrzanie klatki do 8st.

> poza tym facet powoluje sie na ustawy, a ja nie lubie jak mi sie kit
> wciska :) nie mowie, ze na pewno nie ma racji, ale jestem ciekaw, czy ma

ma

--
___________________________________________MAT______
__

7. Data: 2006-01-24 14:03:43

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Jan 2006 14:51:29 +0100
Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> wrote:

> To może ogrzewać podwórko by nie było strat przez wszystkie ściany
> zewnętrzne? (może przesadzam, ale nie więcej niż Ty)

faktycznie nie wiecej :)

> U nas (5 mieszkań) jest grzejnik na dole, ale go odłączyliśmy, bo
> straszna kasa szła na ogrzanie klatki do 8st.

u nich klatka jest bardzo duza - i jest tam temperatura moze nie jak na
zewnatrz, ale mysle, ze 8 stopni nie ma..
wczesniej byl jeszcze inny problem - nieszczelne drzwi

teraz okna sa wymienione na plastiki, drzwi wymienione - a w domu
straszliwie zimno i dlatego znajoma szuka ewentualnych powodow - z tymi
8 stopniami przy okazji wyszlo a ja pytam z ciekawosci - przeciez nie
robie z tego problemu

podobno maja jej grzejniki wymienic, choc niedawno byly czyszczone,
na moje oko to nienajlepiej to wyglada - a pomysl, jaka jest temperatura
na zewnatrz i ze kaloryfery sa po prostu cieple...

i tylko o to mi chodzilo

Sierp

8. Data: 2006-01-25 01:13:45

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słusznie rozumujesz, bo ściany od mieszkania na klatkę nie są ocieplane i przy takiej
różnicy temperatur oraz dyfuzji
pary wodnej z mieszkania na klatkę wewnątrz grubości ściany może wystapić punkt rosy.
A wtedy grzyb murowany, wczesniej czy później!!
JaC
PS. Kuzyni mieli ten ból, na parterze blisko drzwi wejsciowych pojedynczych ze
szkleniem szybą zbrojona.

9. Data: 2006-01-25 06:55:37

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wprowadziłem się do nowego bloku (a raczej dobudowy) i tam jest tylko
jeden grzejnik. Drzwi są podwójne , grzejnik działa nonstop a temperatura na
klatce to chyba z 16-18 stopni przynajmniej :(
Jestem wkurzony , bo rachunek jaki dostaje jest szokująco wysoki (chodzi o
koszty własnie grzejnika na klatkach (w tej dobudowie (razem 3-klatki) no i
suszarni zapewne ...)

Czasami było tak że przykręcałem grzejnik na klatce ale mało co to dawało bo
potem ktos odkrecał na maxa ...
Podejrzewam że to jakiś sąsiad z dołu odkręca , bo dzie ki temu w domu ma
takze cieplej ...
Jednak jak widze że sąsiedzi z dołu mają gdzies to że drzwi wejściowe się
wogóle nie zamykają , a całe ciepło ucieka na zewnątrz , a w tym samym
czasie grzejnik działa na maxa , to mnie szlak trafia ...
Zgłaszam do spółdzielni o naprawę drzwi , ale widac nikt tym się nie
przejmuje bo jak naprawią to bardzo prowizorycznie ...

Dzięki tym gorącym grzejnikom i stratach ciepła zapłaciłem około 400zł za
same ciepło na klatce , suszarni i za straty ciepła ...

Najchętniej te grzejniki co są na klatce wywalił bym ...

/// Kaszpir ///

Problem z wentylacja grawitacyjna.
Zamocowanie mikrofali na ścianie.
akryl-czym skuecznie myc?