terapia grupowa

1. Data: 2002-07-10 16:43:27

Temat: terapia grupowa
Od: "Rise" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy terapia grupowa jest albo raczej moze byc skuteczna przy leczeniu
depresji...
bo slyszalam, ze tak jesli chodzi o nerwice.
Zastanawiam się na ile terapia taka pomaga rozwiązać problemy a nie tylko
wygadac się w większym gronie..
a i tak pozniej wychodzi się z niej z poczuciem niedokonczenia,
nierozwiazania swych spraw..?
Ponoc "efektów" mozna sie spodziewac nawet dopiero po paru miesiącach od jej
zakonczenia.
Czy ktoś z grupowiczów ma doswiadczenia w terapii, w jakich
sytuacjach/schorzeniach bywa skuteczna?

serdecznosci
Rise

1. Data: 2002-07-10 16:54:53

Temat: Re: terapia grupowa
Od: "Tsalmoth" <9...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rise" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jej
> zakonczenia.
> Czy ktoś z grupowiczów ma doswiadczenia w terapii, w jakich
W najrozmaitszych. Jeśli wierzyć oknu Yohari, to każda terapia grupowa ma w
sobie elementy niespotykanie na innych.

--
Pozdrowienia - Tsalmoth.

(Jeśli chcesz do mnie napisać - usuń cyfry z adresu)

1. Data: 2002-07-10 18:28:57

Temat: Odp: terapia grupowa
Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rise <r...@i...pl>:

> czy terapia grupowa jest albo raczej moze byc skuteczna przy leczeniu
> depresji...(..)

W depresji jak najbardziej. A juz szczegolnie jesli ktos ma jakiekolwiek
problemy w kontaktach z ludzmi.

> Zastanawiam się na ile terapia taka pomaga rozwiązać problemy a nie tylko
> wygadac się w większym gronie..

Wygadanie sie rowniez jest forma pomocy :) Ale nie chodzi tylko o gadanie,
b. duze znaczenie ma reakcja innych ludzi na to co mowisz, ich skojarzenia,
tzw informacje zwrotne itd.

> a i tak pozniej wychodzi się z niej z poczuciem niedokonczenia,
> nierozwiazania swych spraw..?

Roznie to bywa, jesli nie poruszysz waznych spraw to mozesz ich nie
rozwiązac ;) Podczas terapii rozpracowujesz, ujawniasz w sobie pewne sprawy,
zaczynasz wiecej widziec (swojego dzialania i wplywu na innych), widzisz
jakie role pelnisz i jak funkcjonujesz wsrod ludzi, wsrod bliskich itd.
Ogolnie to podczas terapii zaczyansz cos widziec, widziec JAK JEST (i
dlaczego), a potem po zakonczeniu zaczynasz pracowac nad zmianami. Tak ja to
widze, jestem rok po terapii - b. sobie ją chwale, pomogla mi w miare
normalnie zyc, jeszcze wiele do zrobienia i pracy przede mna, ale jest o
niebo lepiej niz bylo. A efekty w duzej mierze zalezą od Twojego
zaangazowania i pracy podczas terapii - im wiecej emocji i trudnych spraw
poruszysz tym lepiej. Powodzenia :)

Melisa

1. Data: 2002-07-10 19:02:02

Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rise":

> Zastanawiam się na ile terapia taka pomaga rozwiązać problemy a nie tylko
> wygadac się w większym gronie..

Czasem "wygadanie się" rozwiązuje szereg problemów...

pozdro
amnesiac

1. Data: 2002-07-11 07:24:54

Od: "Aneta Królikowska" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka.
Terapia grupawa wskazana jest jako kontynuacja terapii indywidualnej
w przypadku depresji bardziej wskazana jest terapia indywidualna najlepiej
poznawcza
ale pisząc news nie zaznaczono o jaką deprechę chodzi
przecież jedna drugiej nie jest równa
i są różne zalecenia, może konkretniej
A o samej terapii grupowej wyszła super ksiązeczka GWP - Terapia grupowa czy
coś w tym stylu.
Są tam wszystkie wskazówki o co w niej chodzi dla kogo i po co. Pozdrawiam
:-)

--
A...@b...pl
GaduGadu 5188424

.

1. Data: 2002-07-11 07:29:49

Od: "Aneta Królikowska" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-07-11 07:33:22

Od: Marsel <ic5070_@/wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <agjbvp$1p0l$1@pingwin.acn.pl>,
szanowna kol. Aneta Królikowska pisze, ze:

> Hejka.
> Terapia grupawa wskazana jest <...>
> Są tam wszystkie wskazówki o co w niej chodzi dla kogo i po co. Pozdrawiam
> :-)

informacje kt. podajesz czerpiesz z tej wlasnie ksiazki?

(((prosze pisac POD cytatem)))

Marsel

1. Data: 2002-07-11 07:44:31

Od: "Aneta Królikowska" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <ic5070_@/wp.pl> napisał w wiadomości
> w poprzednim art. <agjbvp$1p0l$1@pingwin.acn.pl>,

Pozdrawiam

> informacje kt. podajesz czerpiesz z tej wlasnie ksiazki?
> Marsel sorki dopiero zaczynam się udzielać i technicznie mogę robić
głupotki
informacje które podałam są z moich praktyk w Instytucie Psychiatrii
a ksiązkę czytałam jakis czas temu i na pewno są w niej wskazówki o których
pisałam.
Jeśli jesteś zainteresowany terapią grupową to naprawdę polecam
:)))

--
A...@b...pl
GaduGadu 5188424

1. Data: 2002-07-11 08:01:12

Od: Marsel <ic5070_@/wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <agjd4f$1pv1$1@pingwin.acn.pl>,

> głupotki

oj, nic to,
ale zauwaz to:

Zasady ułatwiajace życie UGD /by Mania/:
1 - w nagłówku: Autor nadawcy i ID cytowanej wiadomosci
2 - wycinamy zbędne cytaty
3 - cytaty poprzedzamy znakiem: >
4 - odpowiedzi piszemy _pod_ cytatami
5 - text odpowiedzi staramy się miescić w 80znakowej linii

pozdrawia
Marsel

1. Data: 2002-07-11 08:27:14

Od: "Wojtop" <w...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rise <r...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:agho5c$jtl$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Witam,
> czy terapia grupowa jest albo raczej moze byc skuteczna przy leczeniu
> depresji...
> bo slyszalam, ze tak jesli chodzi o nerwice.

Może być skuteczna.

> [...]
> nierozwiazania swych spraw..?
> Ponoc "efektów" mozna sie spodziewac nawet dopiero po paru miesiącach od

Ja mam doświadczenia z grupami półotwartymi. Wychodzi się z nich wtedy,
kiedy uważa się, że osiągnęło się pożądany efekt. Pomagają rozwiązywać
problemy. Spotkania odbywają się co kilka dni, a w międzyczasie można
praktykować nowe zachowania, próbować nowych sposobów na stare problemy.
Zdarzają się problemy, których nie da się rozwiązać. Wtedy można liczyć
jedynie na uświadomienie sobie tego, pogodzenie się z rzeczywistością i
skierowanie swojej energii na coś innego.

> Czy ktoś z grupowiczów ma doswiadczenia w terapii, w jakich
> sytuacjach/schorzeniach bywa skuteczna?

Ja wiem o nerwicy, depresji, chorobie alkoholowej i zaburzeniach osobowości.

Pozdrawiam.

DW

Uczlowieczone maszyny
mowienie do siebie
Pytanie
'Tendencyjna' - o reklamach i reklamie
[SPAM] Poszukuję książki: Jerzy Ventulani - Jak usprawnić pamięć.