toner drukarka/xero a toksycznosc (FWD)

1. Data: 2003-11-04 14:28:16

Temat: toner drukarka/xero a toksycznosc (FWD)
Od: "jelen" <jelo@no_spam.sheep.one.pl> szukaj wiadomości tego autora

|wysłałem na pl.misc.elektronika, ale tu chyba też można to dać...
-------

Witam,

Tak kasuje ksero i już się cały w tym ubabrałem i się właśnie
zastanawiam jak to jest z tą toksycznością/rakotwórczością tego czarnego
proszku?

Coś jakoś słyszałem, że to niezbyt fajne jest, znajomy potwierdził, pytam
googla, a googiel nic o tym nie wiem, może Wy coś wiecie?

tego się nie powinno zasadniczo - jeść / dotykać / wdychać?
z czego się robi toner? co to jest?

a BTW - jak serwisanci kser w tym grzebią, chyba "normalnie", bez
kombinezonów, masek i rękawiczek ;) ...rak płuc to w 90-paru procentach
palacze, a reszta? - tonerzyści? ...nieee

pozdr, jeleń

2. Data: 2003-11-04 14:50:40

Temat: Re: toner drukarka/xero a toksycznosc (FWD)
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:pan.2003.11.04.14.28.12.993529@no_spam.sheep.on
e.pl tako
rzecze jelen

> Coś jakoś słyszałem, że to niezbyt fajne jest, znajomy
> potwierdził, pytam googla, a googiel nic o tym nie wiem, może Wy
> coś wiecie?
Toner to głównie węgiel (sadza, sproszkowany grafit)
tam znajdziesz wzmiankę i sadzy i węglu
http://www.wszechswiat.agh.edu.pl/archiwum/2002/10/n
owotwory.htm
Wiem też, że kominiarze miewali częściej raka moszny niż reszta
populacji. Ale ich węgiel jest z produktów spalania (czyli z resztą
tablicy Mendelejewa) w tonerze czysty i zmieszany z jakimś polimerem, a
Ty tego tak nie wdychasz jak oni.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

3. Data: 2003-11-06 14:32:22

Od: "jelen" <jelo@no_spam.sheep.one.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Toner to głównie węgiel (sadza, sproszkowany grafit)
> tam znajdziesz wzmiankę i sadzy i węglu
> http://www.wszechswiat.agh.edu.pl/archiwum/2002/10/n
owotwory.htm

o całkiem ciekawy link,

> [...]
> populacji. Ale ich węgiel jest z produktów spalania (czyli z resztą
> tablicy Mendelejewa) w tonerze czysty i zmieszany z jakimś polimerem, a

rozbebeszyłem ksero...
google o cancirogeneric toner nawet troche wiedzą,
więc coś musi być z tym tonerem skoro da się znaleźć teksty że jest rakotw.
Na grupie od elektroniki ktoś pisał, że ten toner działa analogicznie jak
azbest, czyli że zostaje w płucach i obrasta jako ciało obce...
...pytanie, czy tak zachowuje się każdy drobny pył?, czy ten toner ma
jakąś szczególną właściwość? kształt, czy jakiś składnik?

A jak jest z pylicą płuc w górnictwie? Standard?

Pozdrawiam i dziękuje,
jeleń

4. Data: 2003-11-08 00:17:03

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:pan.2003.11.06.14.32.17.501165@no_spam.sheep.on
e.pl tako
rzecze jelen

> Na grupie od elektroniki ktoś pisał, że ten toner działa
> analogicznie jak azbest, czyli że zostaje w płucach i obrasta jako
> ciało obce...
No nie, azbestu to nic nie "przebije". Toner raczej działa jak każdy
pył, nie tak zjadliwie jak azbest.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie
szybko jak młodzi początkujący.
Robert Pyzel r p y z e l @ g a z e t a . p l (usuń BezSpamu z adresu)

gadżet dla psychiatry
Nadmierne pocenie
MIZS-prosze chociaż o ogolnoświatową nazwę
normy dla INR i APTT
przepraszam jeśli nie na temat:)