torbiel u noworodka

1. Data: 2003-06-29 08:30:16

Temat: torbiel u noworodka
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

proszę o radę

będąc w ciąży na żądanie chciałam mieć zrobione dokładne usg
w 28 tyg. wykazano torbiel u dziecka - nie mogąc określić dokładnie, gdzie
ona jest
prawdopodobnie jajnik, nie jelito ani nerki
torbiel miała 3 cm - o charakterze wodnym
przed urodzeniem dziecka 1,5 cm
lekarze uspokajali - zniknie po urodzeniu dziecka
to się często zdarza

urodziłam 18 czerwca br.
pierwsze "pourodzeniowe" usg zrobiono 23.06.br
oto opis choroby:
"w prawym dole biodrowym, bocznie od naczyń zbiornik płynowy o grubej
ścianie wym. 2/1,5 cm przylegający do pętli jelita cienkiego z wyraźnym
przepływem w ścianie w badaniu Dopplera, co budzi podejrzenie z zdwojenie
przewodu pokarmowego (strach i przerażenie - co za nazwa). Międzypętlowo
niewielki ślad płynu. Wątroba, układ żółciowy, śledziona i nerki bez zmian".

Trzy dni później zrobiono tomografię brzucha,
opis
"TK jamy brzusznej zw wzmocnieniem wykazujetorbielowy zbiornik płynu wśród
pętli jelitowych po stronie prawej nad talerzem biodrowym średnicy 2,3 cmi
gęstości 27 j.H (? co to ?)
Dziecko konsultowane chirurgicznie - przekazane do chirurgi dziecięcej celem
dalszego leczenia"
(na szczęście wykluczone zdwojenie przewodu pokarmowego - to brzmiało
strasznie)

W poniedziałek o godz. 9.00 - konsylium lekarzy chce oglądną Olę i podjąć
decyzję.
Ja wysiadam już psychicznie - wchodząc do szpitala płaczę bez powodu, słyszę
tylko pierwsze słowa lekarzy.
Ogólnie dziecko jest bardzo zdrowe (lekarz pediatra powiedziała, że gdyby
nie to usg w ciąży - dziecko by wypisano jako 100% zdrowe).

Są różne opcje - jedni krzyczą, dziecko chirurgiczne i pod nóż.
Inni - to pryszcz, nie denerwować się, ludzie żyją z takimi rzeczami nawet
o tym nie wiedząc.
Już nie wiem co robić.
Z jednej strony może zgodzić się na operację (lub laparoskopię - a gdyby
pewnego dnia torbiel pękła - jakie mogłyby być powikłania?)
czy czekać, aż dziecko podrośnie (jak myślę o operacji u 11 dniowego dziecka
:-(((
i poprosić o obserwację?

Poradzcie
- jak rozmawiać z lekarzami i o co ich zapytać (ja nie mam do nich zaufani -
ostatnio dziecko oglądał podobno baaaaardzo dobry pediatra z toną brudu pod
paznokciami)
- może ktoś zna podoby przypadek
- w szpitalu nie ma warunków na przebywanie matki z dzieckiem - a ja karmię
piersią i nie pozwolę odstawić - za każdym razem brac przepustę (teraz
jesteśmy na przepustce)

z góry dzięki za jakąkolwiek podpowiedź

Paulina

2. Data: 2003-06-29 22:47:46

Temat: Re: torbiel u noworodka
Od: "cosmo" <k...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

ja jako mlody abslowent Akademii Medycznej radzilbym jednak zdecydwowac sie
na opcje chirurgiczna
taka torbiel nalezy usunac a nie czekac az sama zniknie (co w ogole jest
watpilwe)
jesli pozostawisz to u dziecka to ewentualne pekniecie torbieli to duzo
wieksze powiklania i po prostu zagrozenie zycia dziecka
torbiel u dziecka moze rodzic jeszcze podejrzeania jakich zamin np.
potworniakow w tkance torbieli zy jakiegos innego dziadostwa
gdyby to bylo moje dziecko postaralbym sie znalezc dobrego chirurga z
CZYTSYMI rekoma i po prost to usunac
i to nie przez naklucie przez powloki brzuszne a normalnie chirurgicznie po
czym oddac to na AP do badania

oczywiscie jest to tylko moja opinia
nie jestem jeszcze lekarzem, zaledwie skonczylem studia a przede man staz
mysle jednak ze takie postepowanie byloby rozsadne

cosmo

Swędzenie brzucha-co to?
Swędzenie brzucha-co to?
Diplegia Spastyczna
przepuklina jądra miażdżystego
soczewki miesięczne bez zdejmowania (night and day)