tort z bitą śmietaną

1. Data: 2003-01-26 17:00:54

Temat: tort z bitą śmietaną
Od: "anilec mik" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam książkę z przepisami na ciasta i co drugi z nich zawiera pomysł aby
jakiś biszkopt czy inny placek przełożyć bitą śmietaną.Trochę mi to nie
pasowało do konsystencji zwykłych mas ale spróbowałam-dokładnie wg
przepisu,tzn.śmietana30%,ubita z odp.ilością cukru,nawet z dodatkim
żelatyny/też wg przepisu/No i co???Zgodnie z moimi przewidywaniami:torcik
pływał na tej masie,wszystko sie porozłaziło.Ale było w smaku
pyszniutkie .Może ktoś z Was mi powie czy to takie ma być?Do jedzenia z
zamkniętymi oczami żeby nie widzieć jak TO się rozjeżdża?????
Pozdrowienia.Niedoświadczona ale chętna na eksperymenty kuchenne.

1. Data: 2003-01-26 17:13:10

Temat: Re: tort z bitą śmietaną
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje torty robię wyłącznie z bitą śmietaną.....i nie mam absolutnie żadnych
problemów - nie dodaję żelatyny, a wszystko doskonale się trzyma.
Sposób banalnie prosty - kupuj śmietankę 30%, ale absolutnie nie w
kartonikach (te śmietanki są stabilizowane karagenem, nie wiem, czy to
dlatego zupełnie się nie sprawdzają przy ubijaniu).
Kupuję na targowisku w półlitrowych butelkach i jeszcze nigdy się nie
zawiodłam - schładzam, ubijam, pod koniec dodaję nieco pudru. Są
rewelacyjne, puszyste i sztywne.
Acha, w supermarkecie jeszcze nie trafiłam na "trzydziestkę" w butelkach, w
miejscowych sklepach samoobsługowych też niestety nie.

Ewa

1. Data: 2003-01-26 17:50:27

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamkniętymi oczami żeby nie widzieć jak TO się rozjeżdża?????
> Pozdrowienia.Niedoświadczona ale chętna na eksperymenty kuchenne.

witaj!!!Jedyna i najprostsza metoda wykonania wyjątkowej bitej smietany to
rzeczywiście 30% śmietana z dodatkiem cukru ale <puder>,słonko śmietana musi
być o temperaturze 5 stopni!!!!Przed miksowaniem najlepiej wsadzić do
zamrażalnika na 15 minut,nie ma takiej możliwości aby się rozlała!!!!pozdrawiam

1. Data: 2003-01-26 18:04:39

Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś z Was mi powie czy to takie ma być?Do jedzenia z
> zamkniętymi oczami żeby nie widzieć jak TO się rozjeżdża?????

Jest jeszcze jeden sposób zapewne nie tak godny polecenia jak poprzednie
ale za to bardzo prosty i niezawodny. Nazywa się "Śmietana-fix" produkcji
Dr.Oetkera, do kupienia w prawie każdym sklepie spożywczym, bardzo dobrze
usztywnia śmietanę.

Pozdrawiam
Flora

1. Data: 2003-01-27 22:22:35

Od: syso <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W wrote:

> Sposób banalnie prosty - kupuj śmietankę 30%, ale absolutnie nie w
> kartonikach (te śmietanki są stabilizowane karagenem, nie wiem, czy to
> dlatego zupełnie się nie sprawdzają przy ubijaniu).

Zawsze kupuje w kartoniku 36% i jeszcze nigdy nie mialam problemow z
ubijaniem. No moze raz, jak sie zapatrzylam przez okno na kota, ktory
sie bawil i smietana zamienila sie w maselko, ale to bylo dawno temu. :-))

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2003-01-27 23:28:33

Temat: rzucanie sie noca na jedzenie
Od: b...@g...pl (Katarzyna Nowak) szukaj wiadomości tego autora

jakas glodna sie poczulam...dzis nie zobilam zakupow, wiec wyzarlam
sloik z karczochami i makaron do tego. Groza! Miewacie tak?

------------ R E K L A M A ------------
Konkurs z nagrodami w nowym serwisie o zarządzaniu finansami osobistymi "Moje
finanse" w Elfin.pl! Powstał dzięki wsparciu NBP w ramach programu edukacji
ekonomicznej. Patronem serwisu jest bank BPH PBK SA.
http://www.elfin.pl/mojefinanse/

1. Data: 2003-01-28 03:25:56

Temat: Re: rzucanie sie noca na jedzenie
Od: "Tib[Ruda]" <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Nowak wrote:

> jakas glodna sie poczulam...dzis nie zobilam zakupow, wiec wyzarlam
> sloik z karczochami i makaron do tego. Groza! Miewacie tak?

Mam gorzej-zdarza mi sie o 3-4 nad ranem gotowac rosol-uwielbiam rosol i
gotuje go czasem o najdzikszych porach ;-).Na szczescie nie zdarza mi
sie to az tak czesto,aby przejmowanie sie tym,ze niezdrowe,ze to zbedne
kalorie itp mialo sens :-).

Milego dnia :-)

Ruda

--

=<Bozena Zasiadczuk>=|-mamo pomurz chomik uciekl-|
-:c...@a...pl : Icq 86181173 : GG 1287619 :-

1. Data: 2003-01-28 12:34:44

Od: "Iwona Malek" <k...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
Pamietam moje pierwsze ubijanie smietany, wyszla piekna smakowita,
przelozylam nia murzynek, niestety po paru godzinach poplynal, po prostu
przykrylam go przykrywka zeby nie przesiakl lodowka i ciasto nie moglo
oddychac, teraz zotawiam nawet w temperaturze pokojowej, nic mi nie plynie.W
twoim przypadku po prostu rozrzedzilas smietane zelatyna i dlatego ci
poplynelo.

Pozdrawiam
Kaczucha

1. Data: 2003-01-29 16:19:45

Od: c...@o...pl (Kasia) szukaj wiadomości tego autora

> jakas glodna sie poczulam...dzis nie zobilam zakupow, wiec wyzarlam
> sloik z karczochami i makaron do tego. Groza! Miewacie tak?

Witaj!!!
Owszem jest mi znany przypadek nocnego buszowania po lodówce w celu
poszukiwania czegoś na ząb!
Dla mnie zestaw: kiełbasa moczona w majonezie i popijana śmietaną brzmi już
zniechęcająco, a próbowanie odpychająco. Pragnę tylko poinformować, że nie
opisuję powyżej "swojego przypadku", a wściekłą w momentach przyłapania na
gorącym uczynku siostrę!!

1. Data: 2003-01-29 16:27:32

Od: "anilec mik" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

anilec mik <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):
Dziękuję Wam kochane za rady.Spróbuję je wykorzystać do następnej bitej
śmietany.Napiszę jak mi poszło.Celina

kawa mrożona
Zapytanie o chleb
Piekarnik Pomoc!!!