trafo i ściemniacz

1. Data: 2003-12-08 14:38:20

Temat: Re: trafo i ściemniacz
Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a skad ta pewnosc ze czlowiek nie ma transformatorka elektronicznego?

vamo
--
Stirlitz się zamyślił.
Spodobało mu się to, więc zamyślił sie jeszcze raz.

1. Data: 2003-12-08 14:43:47

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> napisał w
wiadomości news:br20u1$29j5$2@news2.ipartners.pl...

Nie cytuj mi knigi Latka, Plamitzera badz knigi do laborki. Warunki
laboratoryjne sa inne i sam doskonale o tym wiesz. Przy przeciazeniu trafo
wiesz ze jego napiecie siadzie o iles tam % a w skrajnych przypadkach po
prostu sfajczy sie. Co wiecej niektore tr. nie posiadaja nawet stabilnych
charakterystyk przy danym przedziale obc. a zwyczajnie leca w dol.
A zreszto gdzie zabrnela ta dyskusja ? Nie dajmy sie zwariowac. Nikt nie
bedzie bral tej maszyny na stanowisko i przeprowadzal badan.
Co do pytania. To trafo jest dobry i napiecie jakie bedzie zasilalo te
halogeny tez bedzie dobre chyba ze ma zawyzajacy tr.

1. Data: 2003-12-08 14:44:29

Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> szukaj wiadomości tego autora

"vamo" <v...@w...pl> wrote in message
> a skad ta pewnosc ze czlowiek nie ma transformatorka elektronicznego?
>
> vamo

Tyż racja. Jeśli człowiek jest z Krakowa lub okolicy to zapraszam do siebie,
zmierzymy charakterystyki tego transformatora, <Shrek mode="on">serio,
serio</Shrek>

P.

1. Data: 2003-12-08 14:55:54

Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> szukaj wiadomości tego autora

"Pablo" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> wiesz ze jego napiecie siadzie o iles tam % a w skrajnych przypadkach po

Masz rację. Przy przeciażeniu. Ale pytacz opisywał obciazenie mocą niższą od
znamionowej. Gdzie więc tu przeciazenie ? Dla tej mocy powinien trzymać
napięcie znamionowe. A w warunkach laboratoryjnych wyznacza się normalnie
charakterystyki pracy. Ponieważ studenci nagminnie palili opornice w tej
chwili transformator obciazamy normalnie żarówkami - sytuacja bardzo
życiowa, nieprawdaż ?

P.

1. Data: 2003-12-08 14:59:34

Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale tak w ogole to osssochosssi?
wezmie np. ten trafo jaki by nie byl pomierzy w laboratorium i co?
wyjdzie np 5% wyzsze, no dobra
wezmie do domu i wszystko zalezy skad jest zasilony jego domciu
jak blisko stacji trafo to i ma wiecej niz 220 i wyjdzie mu np 13V
jak na koncu lini to moze bedzie mial 12V
a co gdy wszedzie podniosa na 230V i wtedy bedzie mial jeszcze wiecej?

bicie piany i tyle

vamo

1. Data: 2003-12-08 15:02:28

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> napisał w
wiadomości news:br23b0$2ba7$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
> charakterystyki pracy. Ponieważ studenci nagminnie palili opornice w tej
> chwili transformator obciazamy normalnie żarówkami - sytuacja bardzo

U nas byly i sa rezystory wodne (a i tak pilnowalismy wskazan). A jak sie
tam woda bulgotala :)) Najgorzej bylo wyznaczac charakterystyki przy 3-f jak
bylo niesymetryczne obc. przez ten wodniak. I zrob czlowieku pomiar jak
wskazania skacza. A prowadzacy ? He he. Panowie tam w rogu macie kij od
szczotki, zamieszajcie wode :))
Pzdr.

1. Data: 2003-12-08 15:15:11

Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bylo niesymetryczne obc. przez ten wodniak. I zrob czlowieku pomiar jak
> wskazania skacza. A prowadzacy ? He he. Panowie tam w rogu macie kij od

:-) No takich wynalazków to u nas nie ma, ale sa na maszynach elektrycznych
rezystancje rozruchowe duzych silników. No ale to juz całkowicie NTG :-)

Pozdrawiam

P.

1. Data: 2003-12-08 15:18:26

Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> szukaj wiadomości tego autora

"vamo" <v...@w...pl> wrote in message
> [...]
> jak na koncu lini to moze bedzie mial 12V
> a co gdy wszedzie podniosa na 230V i wtedy bedzie mial jeszcze wiecej?

Dokładnie. To co dostanie na wyjsciu głównie zalezy od tego, ile bedzie na
wejściu. Toć przecie cały czas o tym piszę. Jesli sobie sam w domu nie
zmierzył napięcia zasilania, napięcia stanu jałowego i podczas pracy to
problem jest czysto akademicki. A jeszcze insza inszość to to, co mu daje
elektrownia - w dzień może mieć 210V a w nocy 230 - wtedy w ogóle bez
stabilizacji napięcia kicha. Ja bym sie nie przejmował i podłączał jak jest.

Pozdrawiam

P.

1. Data: 2003-12-08 15:39:02

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> napisał w
wiadomości news:br24l9$2c6l$1@news2.ipartners.pl...

>A jeszcze insza inszość to to, co mu daje
> elektrownia - w dzień może mieć 210V a w nocy 230 - wtedy w ogóle bez
> stabilizacji napięcia kicha. Ja bym sie nie przejmował i podłączał jak
jest.

Chyba przy obecnej nadwyzce mocy nic takiego nam raczej nie grozi. Co
najwyzej problemem moze byc zdolnosc przesylowa lini, przeciazenie
trafo,wiekszy zaklad (panie jak mi sasiad spaware wlaczy to mi w chalupinie
swiatlo przygasa :)))). Dawniej podobno byl z tym problem i z Hz. Nawet
zagramaniczne systemu na nas psioczyly. Obecnie trzymamy parametry (chyba ze
nas oszukuja:)). Ale dobra juz koniec z halogenkami, lampkami itp. Jak nie
bedzie dzialac to wtedy zainteresowany bedzie sie martwil. Generalnie
powinno byc ok.
Pzdr.

1. Data: 2003-12-08 16:23:30

Od: "Marcin Szumilas" <s...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Schmidt" <a...@s...krakow.neurosoft.net> napisał w
wiadomości news:br24l9$2c6l$1@news2.ipartners.pl

Ja się na temacie zupełnie nie znam, ale wcześniej napisałeś:

Napiecie po stronie wtórnej zależy tylko i wyłącznie od napięcia
strony
pierwotnej.

a potem:

To co dostanie na wyjsciu głównie zalezy od tego, ile bedzie na
wejściu.

No to chyba o tym właśnie była dyskusja: czy głównie, czy wyłącznie?

Pozdrawiam,
MSz

sprzątanie,mycie okien
SPRZEDAM DWIE DZIAŁKI BUDOWLANE w miejscowości Marki pod Warszawą,
Pisać załacznik do umowy na roboty?
Wypożyczalnia elektronarzędzi
{STAROĆ} Lodówka marki WSK-Mielec