tuja

1. Data: 2004-09-25 17:26:51

Temat: tuja
Od: "Antoni" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod tuje dawałem skoszoną trawę, aby pod rośliną,nie wyrastały chwasty (gdzie
nie mogłem już dojechać kosiarką). Trawa sobie gniła, uważałem aby nie
dotykała pnia. Teraz po całym sezonie, tuja żółknie/brązowieje, pędy
odpadają. Giną zwłaszcza wewnętrzne pędy, i nie przedstawia się to, na razie,
tragicznie. Czy ma to związek z tą trawą, którą kładłem pod tuje?

pozdrawiam antoni

2. Data: 2004-09-25 18:19:56

Temat: Re: tuja
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
razie,
> tragicznie. Czy ma to związek z tą trawą, którą kładłem pod tuje?

Nie.

Pozdrawia bez związku boletus

3. Data: 2004-09-26 09:28:09

Temat: Re: tuja i szkodniki
Od: RayPath <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

To ja przy okazji tematu "tuja". Mam dwie tuje na balkonie w
duzych donicach. Zauwazylem ze wenatrz krzewu liscie i pedy
sa brazowe - czy one tak maja ?
Druga sprawa walcze z mszyca lub maczlikiem lub cos pdobnego
ale bez rezultatow (takie male lazi po galeziach i co jakis
czas widze wokol donicy lezy tego sporo). Moze znacie gdzies
link w Inecie gdzie sa zdjecia tego paskudztwa abym mogl
zidetyfikowac co to jest i podjac skuteczna walke bo szkoda
mi krzewow. To paskudztwo dorosle jest wielkosci 3 mm
brazowawe. Macie jakies sposoby na takie szkodniki?

Waldek

4. Data: 2004-09-26 10:28:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mi krzewow. To paskudztwo dorosle jest wielkosci 3 mm
> brazowawe. Macie jakies sposoby na takie szkodniki?
>
> Waldek

To mszca Cinara cupressi - Miodownica żywotnikowa.
Zwalczanie: po ukazaniu s ię pierwszych kolonii
opryskać preparatem zawierającym jedną z następujących
substancji : alfa-cypermetrynę, cypermetrynę, deltametrynę
lub pirimikarb.

Pozdrawia fachowo boletus

Drzewa owocowe
Liście orzecha włoskiego i kompost
(OT)Czas posadzic drzewo. Sosny czarne.Krakow
Jak dbać o trzykrotke?
OT - przeprosiny