tulipanik w doniczce

1. Data: 2004-01-30 14:52:27

Temat: tulipanik w doniczce
Od: "Norek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pomocy !
Dostalem ja tulipanika pieknego w doniczce pedzonego !
Jednak jego czas kwitnienia dobiegl konca
Co zrobic teraz zeby moc zasadzic go jeszcze raz do doniczki (wykopac i
przechowac bez ziemi ? jezeli tak to jak dlugo i jak sprawic zeby jeszcze
zakwil)
Czy moze lepiej jakos na wiosenke nasza ktora niedlugo przyjdzie, do gleby go !
Ale to mi nie zakwitnie bo przeciez nie zdazy odpoczac, a jakbym go odpoczal
dluzej to wtedy do doniczki i znowu by pieknosc stanowil niedoparta !
pozdrawiam i licze na pomoc bo siedze i dumam
Norek

2. Data: 2004-01-30 23:19:35

Temat: Re: tulipanik w doniczce
Od: "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Norek" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> dluzej to wtedy do doniczki i znowu by pieknosc stanowil niedoparta !
> pozdrawiam i licze na pomoc bo siedze i dumam

Jak jest taki bardzo pamiątkowy, znaczący i istotny (patrz post Ani Onet
:-) ) to utnij łodyżkę z przekwitniętym kwiatkiem i go jeszcze potrzymaj w
doniczce z samymi listkami na parapecie żeby miał światło (cebulka się
odżywi) jak minie miesiąc dwa to go możesz przestać podlewać i jak się
podsuszy to zabezpieczasz przed wyschnięciem i trzymasz do września - wtedy
do ziemi i czekasz wiosny a jak do doniczki to pewnie trzeba jakoś
zabezpieczyć, bo cebulki w doniczkach to lubią gnić. Jak się wsadza do ziemi
na jesień to one jeszcze sobie korzonki przygotowują i dopiero po paru
miesiącach ruszają z kwiatkami. Ja bym wsadził do doniczki na jesień i
trzymał na zewnątrz przez np 2 miesiące a potem do domu na parapet i pewnie
sie obudzi i zakwitnie.

Powodzenia
BoGusław

PS OT Lubiłeś Akron?