tulipany

21. Data: 2015-05-09 20:21:10

Temat: Re: tulipany
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnmkshm8.lfb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> ... Kiedyś czytałem książkę ...

Hejka. To bez zwłoki wróć do tego nałogu. ;-)
Pozdrawiam lapidarnie Ja...cki

22. Data: 2015-05-09 20:23:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba nie działa tak, że długość tulipaniej naci jest constans,
> i gdy się tulipan zagłębi w grunt, to tam limit wykorzysta, a nad
> ziemią go zabraknie. Te moje zrobiły się cienkie i wiotkie, lecz
> długości im nie ubyło.

A moje (przynajmniej jeden gatunek) tak się zachowywały, że z każdym
rokiem były krótsze a kwiaty coraz mniejsze, aż w końcu tylko im łebki z
ziemi wystawały. Teraz już niewiele z nich zostało, wyrastają pojedyncze
sztuki.

Ewa

23. Data: 2015-05-09 20:25:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 17:50, Dirko pisze:

> a w głowie? ;-)

Zielono. I fiołki w niej rosną.

> Hejka. W trosce o rozwój tego tulipanowego sektora gospodarki
> należy corocznie dokupować cebulki tulipanów.

Dokupuję, dokupuję, bo nie potrafię się oprzeć. A potem tylko kłopot ze
znalezieniem na nie miejsca.

Ewa

24. Data: 2015-05-09 20:26:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-09 o 20:13, Pszemol pisze:

> Za niedługi czas posadzić znowu? W jakim sensie?
> Jak wydłubię - załóżmy - we wrześniu, to ile suszyć i kiedy sadzić?

Do końca listopada. A co poniektórzy w wigilię nawet sadzą.

Ewa

25. Data: 2015-05-09 20:33:20

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Do końca listopada. A co poniektórzy w wigilię nawet sadzą.

Brzmi to jak jakieś ogrodnicze voo-doo :-) Ale ja się nie znam :-)

A swoją drogą teraz mi myśl przyszła w związku z tą Wigilią
(domyślam się że chodzi o wigilię Bożego Narodzenia?)
czy te cebulki *płytko* posadzone (jak płytko? czy dzióbki
mają wystawać czy schowane w ziemii?) nie przemarzną?

26. Data: 2015-05-09 20:42:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. To bez zwłoki wróć do tego nałogu. ;-)
> Pozdrawiam lapidarnie Ja...cki

Jakoś nie mogę się wyzbyć (nie muszą być kryminały).

--
Jarek

27. Data: 2015-05-09 21:06:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Brzmi to jak jakieś ogrodnicze voo-doo :-) Ale ja się nie znam :-)

Tu akurat się znanie nie jest warunkiem wymaganym.

> [...]
> czy te cebulki *płytko* posadzone (jak płytko? czy dzióbki
> mają wystawać czy schowane w ziemii?) nie przemarzną?

Kupić jedną cebulkę w sklepie, taką w opakowaniu -- tam jest zwykle
napisane, a nawet narysowane jak to zrobić. Można też kupić książkę
na ten temat, ale wtedy pojawi się niebezpieczeństwo popadniecia
w nałóg. Nie, nie mają wystawać. A nawet jak cieńszy koniec będzie
nie do góry, tylko w bok, to roślina sobie poradzi (tylko po co jej
na złość robić?) -- lepiej niż wtedy, gdy jest pół metra pod ziemią.

--
Jarek

28. Data: 2015-05-09 21:14:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> rokiem były krótsze a kwiaty coraz mniejsze, aż w końcu tylko im łebki z
> ziemi wystawały. Teraz już niewiele z nich zostało, wyrastają pojedyncze

Ja już tu donosiłem na temat moich wigilijnych żonkili -- że też jakieś
takie krótkie łodyżki miały. Nie umiem sobie tego zjawiska wytłumaczyć.
Inni z pewnością wiedzą skąd to, ale nie powiedzą. No nic, zobaczymy,
czy w przyszłym roku urosną wyżej.

--
Jarek

29. Data: 2015-05-09 21:21:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie do góry, tylko w bok, to roślina sobie poradzi (tylko po co jej
> na złość robić?) -- lepiej niż wtedy, gdy jest pół metra pod ziemią.

Kupić jedną żółtą do moich 4 czerwonych to dobry pomysł. Dzięki.

30. Data: 2015-05-09 21:35:17

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokupuję, dokupuję, bo nie potrafię się oprzeć. A potem tylko kłopot ze
> znalezieniem na nie miejsca.

Hejka. A jak ze zgodnością cebulek z etykietą ( co się okazuje dopiero
gdy tulipany zakwitną) bo ostatnio maja żona kupuje same cebulki
niespodzianki.
Pozdrawiam zaskakująco Ja...cki

Akant, stratyfikacja nasion
jak to roślina?