typy grzejników Purmo

1. Data: 2001-10-22 12:10:13

Temat: typy grzejników Purmo
Od: "Mir" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-10-22 12:13:28

Temat: Re: typy grzejników Purmo
Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

podlogi rur - ja zakladalem typ 22

1. Data: 2001-10-22 12:38:42

Od: "djantarski" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mir" <m...@p...pl> wrote in message news:9r127j$8ps$1@news.tpi.pl...
> jaki polecacie typ ?
>
> 11, 22 lub 33
>
> jakie są różnice ?

Znajac zapotrzebowanie na moc cieplna kierowalem sie glownie estetyka. Wybor
padl na grzejniki VK, czyli zasilane z dolu (od sciany). W zwiazku z tym, ze
mam niskie parapety (70 cm) i plytkie wneki pod oknami, zdecydowalem sie na
grzejniki 11. Wymiary (dlugosc i szerokosc) dobralem przegladajac tabele
roznych producentow. Najbardziej pasowaly mi grzejniki Brugmana. W jednym z
pokojow, w wykuszu, umiescilem jamnika (3000x400). Do drugiego pokoju z
niewielkimi wnekami trafily trzy grzejniki (960x400). Jedynie w kuchni
otwartej na przedpokoj umiescilem grzejnik dwuplytowy (22) o wymiarach
960x500.
Jesli chodzi o roznice to zalezne sa przede wszystkim od:
- zapotrzebowania na moc cieplna,
- miejca na grzejnik,
- Twojego "widzimisie".

Pozdrawiam,

Dawid

1. Data: 2001-10-22 13:24:45

Od: "Mirek" <m...@w...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znajac zapotrzebowanie na moc cieplna kierowalem sie glownie estetyka.
Ja robilem podobnie, ale jest jeszcze kwestia ilosci wody w obiegu, w
zaleznosci
od rodzaju grzejnika. Mozna wybrac grzejnik typu 22 (dwie plyty i dwa
radiatory)
lub odpowiadajacy mu grzejnik 21 (dwie plyty w tym jedna z radiatorem).
Dla drugiego przypadku grzejnik musi byc wiekszy, czyli zlad wody bedzie tez
wiekszy.
Bedzie to mialo wplyw na rozruch instalacji.
Pozdrowienia Mirek
Ps. I tak wybralem 21, wezsze bardziej mi sie podobaly :)

1. Data: 2001-10-23 13:01:58

Od: Wojciech Zimkowski <z...@a...ic.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

kw wrote:

> o tym czym roznia sie dane typy to
> poczytasz w jakiejs ich ulotce - o ile
> pamietam to:
> 11 - jednoplytowy z kratka z tylu
> /radiator
> 22 - dwuplytowy
> 33 - dwuplytowy i dodatkowo w srodku
> miedzy plytami kratka radiatora

IMHO typy wyglądają nieco inaczej
10 - jedna płyta
11 - jedna płyta + radiator
20 - dwie płyty
21 - dwie płyty, jedna z radiatorem
22 - dwie płyty, obie z radiatorami
33 - trzy płyty, wszystkie z radiatorami
są też inne kombinacje

Wojciech Zimkowski

1. Data: 2001-10-24 08:11:31

Od: "Julita Milcarz" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pierwsza cyfra to liczba plyt, druga to liczba radiatorow.
Najlepiej obliczyc zapotrzebowanie cieplne w pomieszczeniu i dobrac
grzejniki z odpowiedniej tabeli.
Taka tabela podaje moc kaloryfera w zaleznosci od typu (te dwie cyferki) i
wymiarow.
Trzeba tylko sprawdzic dla jakiej temperatury wody podana jest ta moc
(niektore podaja np. dla 90 stopni C, jesli przewidujesz ze woda bedzie
miala 70 stopni, to trzeba to przemnozyc przez specjalny wspolczynnik, tylko
nie pamietam ile on wynosi :-(

Podrawiam
Julita

1. Data: 2001-10-24 12:14:24

Od: "Julita Milcarz" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Znajac zapotrzebowanie na moc cieplna kierowalem sie glownie estetyka.

My w przedpokoju pokierowalismy sie brakiem miejsca na zwykly grzejnik, w
zwiazku z czym jest kilka zeberek o wysokosci 180 cm. Genialna sprawa, kiedy
czlowiek wraca do domu zmarzniety, mozna sie przytulic calymi plecami jak do
pieca :-)

Pozdr
Julita

1. Data: 2001-10-24 12:14:43

Od: "Julita Milcarz" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Znajac zapotrzebowanie na moc cieplna kierowalem sie glownie estetyka.

My w przedpokoju pokierowalismy sie brakiem miejsca na zwykly grzejnik, w
zwiazku z czym jest kilka zeberek o wysokosci 180 cm (nie pamietam firmy).

Klej i plastki
jak usunac klej z paneli?
miarka drewniana
Panele prysznicowe TRES