uczciwość

1. Data: 2003-09-09 08:10:58

Temat: uczciwość
Od: "tren R" <t...@s...na.sojusz> szukaj wiadomości tego autora

poszukuje testów uczciwości
ewentualnie wszystkiego nt technik i metod jej badania

pzdr

--
pozbawił mnie sygnaturki
strzał z dwururki

http://trener.blog.pl

1. Data: 2003-09-09 09:39:37

Temat: Re: uczciwość
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@s...na.sojusz> napisał(a):

> poszukuje testów uczciwości
> ewentualnie wszystkiego nt technik i metod jej badania

Witam...

A jakbyś wykorzystał jakąś skalę kłamstwa? Choćby z EPQ-R.
Szczerze mówiąc wydaje mi się, że uczciwość nie da się obiektywnie zbadać
testowo. Najlepiej może eskperymentalnie lub metodą obserwacyjną.

Pozdrawiam, Madzia

P.S. Jeszcze ewentulnie konstrukt makiawelzmu mi do głowy przychodzi, lub
badanie postaw prospołeczne.

1. Data: 2003-09-09 09:43:50

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusz>

> poszukuje testów uczciwości
> ewentualnie wszystkiego nt technik i metod jej badania
>
> pzdr
> http://trener.blog.pl

co Ci szkodzi wymysleć własne testy??

PS. jak będą dobre to zapiszesz się w "historii" :-)

\|/
re:

1. Data: 2003-09-09 10:01:30

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusz> szukaj wiadomości tego autora

a <news:bjk74p$332$1@inews.gazeta.pl> kapusta <Magdalena Chlebna> rzecze
smutnie:

> A jakbyś wykorzystał jakąś skalę kłamstwa? Choćby z EPQ-R.

no nie bardzo.
potrzebuję stricte uczciwości - zwłaszcza w aspekcie biznesowym
a skala kłamstwa z EPQ-R jest, raczej taka ogólna i wcale nie musi
identyfikowac uczciwości vs jej braku.

> Szczerze mówiąc wydaje mi się, że uczciwość nie da się obiektywnie
zbadać
> testowo. Najlepiej może eskperymentalnie lub metodą obserwacyjną.

też tak sadzę.
ale szukam czegokolwiek ;)

> P.S. Jeszcze ewentulnie konstrukt makiawelzmu mi do głowy przychodzi,
lub
> badanie postaw prospołeczne.

konstrukt makiawelizmu?
??

--
Największym wynalazkiem jest piwo. Koło jest drugie, ale ono nie smakuje
tak dobrze z pizzą.

http://trener.blog.pl

1. Data: 2003-09-09 10:02:48

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusz> szukaj wiadomości tego autora

a <news:bjk7cm$3tv$1@inews.gazeta.pl> kapusta <ksRobak> rzecze smutnie:

> co Ci szkodzi wymysleć własne testy??
> PS. jak będą dobre to zapiszesz się w "historii" :-)

a jak będa złe to zapisze się w koszu
wiesz.. czasami sa rzeczy, których nie wyjasnia teoria czasu ;)

--
Czy jesteś zazdrosny, że Głosy mówią tylko do mnie?

http://trener.blog.pl

1. Data: 2003-09-09 10:06:50

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" w news:bjk1s5$1h8e$1@news2.ipartners.pl...

> poszukuje testów uczciwości
> ewentualnie wszystkiego nt technik i metod jej badania

Ciekawe zadanie ;).
Bardzo psychologiczne.
Nie słyszałem o testach uczciwości, choć wiem, że niektóre testy psychologiczne
są konstruowane tak, by wykryć niekonsekwencje i "kręcenia" testowanych.
Są tez podobno "wykrywacze kłamstw" - czyli zestawy odpowiednich pytań
z badaniem reakcji mózgu na poziomie niekontrolowanym przez świadomość.

Masz jakieś nowe pomysły? W zasadzie forum dyskusyjne byłoby dobrym
polem do badania skuteczności takich testów, o ile byłaby możliwość
weryfikacji otrzymanych danych. A może jednak jest?;)) [wiem że jest].

Jedno jest pewne. Wszyscy posługujemy się testami na prawdomówność,
najczęściej nieświadomie. Dotyczy to wszystkich mediów a w szczególności
reklam. Równiez grupy dyskusyjnej. Jest bowiem taki moment w zyciu "dyskutanta",
w którym pewien rodzaj odpowiedzi go zaskakuje. Wówczas - odnoszę wrażenie -
to jest właśnie ten kulminacyjny punkt testu na uczciwość - gdzie testowany
podświadomie, staje się nagle podejrzanym świadomie. Nazywamy to czerwonymi
lampkami w głowie, albo dzwonkami czy jeszcze inaczej...
Faktycznie to cały BCPU czyli OUN + baza danych dokonuje tu weryfikacji matryc
- posiadanej i aktualnie otrzymanej z receptorów zewnętrznych, gdzie na końcu tego
procesu jest decyzja - "zapalić lampkę z napisem *kłamca*".

> pzdr
>
> trener.blog.pl

po dr
All

1. Data: 2003-09-09 10:19:28

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a <news:bjk7cm$3tv$1@inews.gazeta.pl> kapusta <ksRobak> rzecze smutnie:

> a jak będa złe to zapisze się w koszu
> wiesz.. czasami sa rzeczy, których nie wyjasnia teoria czasu ;)

No co ty? (hihihi) TC opisuje również zawartość kosza :o)

\|/
re:

1. Data: 2003-09-09 10:20:42

Od: "Edyta" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusz> napisał w
wiadomości news:bjk1s5$1h8e$1@news2.ipartners.pl...
> poszukuje testów uczciwości
> ewentualnie wszystkiego nt technik i metod jej badania

> [...]
A może spróbuj wykrywaczem kłamstw :)
Czasami zawodny ( dla sądów ) ale w większości przypadków działa bez
zarzutów.
Pozd. Edyta

1. Data: 2003-09-09 11:06:12

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusz> szukaj wiadomości tego autora

a <news:bjkht5.3vs3ltj.1@ghost.hfd65f0de.invalid> kapusta <... z
Gormenghast> rzecze smutnie:

> Nie słyszałem o testach uczciwości, choć wiem, że niektóre testy
> psychologiczne są konstruowane tak, by wykryć niekonsekwencje i
"kręcenia"
> testowanych.

nie chodzi tu chyba o skalę kłamstwa - raczej jest to technika
powtarzania
poszczeólnych pytań w różnych konfiguracjach i sprawdzanie konsekwencji.

> Są tez podobno "wykrywacze kłamstw" - czyli zestawy
> odpowiednich pytań z badaniem reakcji mózgu na poziomie
niekontrolowanym
> przez świadomość.

tu chyba mowa o wykrywaczu kłamstw - elektryka się kłania ;)

> Masz jakieś nowe pomysły? W zasadzie forum dyskusyjne byłoby dobrym
> polem do badania skuteczności takich testów, o ile byłaby możliwość
> weryfikacji otrzymanych danych. A może jednak jest?;)) [wiem że jest].

mam pewne doświadczenie - sam byłem przetestowany na okoliczność
występowania u mnie uczciwości ;). natomiast nie jestem pewien czy ten
eksperyment mógłbym stosować na szersza skalę - np przy badaniu
uczciwości kandydatów na handlowców. jak na razie wymyślilismy
testowywiad.
czyli:
kolezka wypełnia kwestionariusz, a następnie udziela wywiadu, w którym
dokonujemy analizy odpowiedzi testowych, starając się wyłapać
niekonsekwencje
i konfrontujemy z nimi kolegę. przykład:

pytanie: jak układało mu się na poprzednim miejscu pracy?
możliwe odp: dobrze, źle.

wybór: źle
wywiad: dlaczego źle? [diagnozujemy]

wybór: dobrze
wywiad: skoro dobrze, to dlaczego zmienia pracę?
odp: potrzeba rozwoju, wyzwań [standardowa odpowiedź najczesciej]
wywiad: czy sądzi, że przyszły szef będzie doceniał jego potrzebę
rozwoju
i co powie na częste zmiany pracy/stanowiska? [jesli takowe są
oczywiście
- tak czy inaczej - drążymy]

> [...]
> dokonuje tu weryfikacji matryc - posiadanej i aktualnie otrzymanej z
> receptorów zewnętrznych, gdzie na końcu tego procesu jest decyzja -

a wiesz, że programy antywirusowe stosując zaawansowane poziomy
heurystyk
bardzo czesto generuja 'fałszywe alarmy' wskazując na wirusy, tam gdzie
ich nie ma?
to bardzo ciekawe, imho.

pzdr

--
drz.wo

pieprzone korniki!
_______________
http://trener.blog.pl

1. Data: 2003-09-09 11:32:57

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@s...na.sojusz> napisał(a):

[ciach]
> konstrukt makiawelizmu?
> ??

tutaj o makiaweliźmie:
http://wiem.onet.pl/wiem/015710.html

Jest test, który się do tego odnosi i bada poziom makiawelizmu - im wyższy,
tym bardziej ktoś uważa, że wszystkie chwyty dozwolone by dojść do celu.
Myślę, że można makiawalizm postawić jako antyuczciwość. Nie pamiętam
dokładnie tego testu i jego założeń, ale wiem że istnieje. Może coś z tego
byś wyciągnął. Biznes to nie moja działka także nie czuję się komptetna, by
więcej pomóc ;)

Pozdrawiam, Madzia

jak mu pomóc?
jeszcze raz ja