udziec z indyka - chęć podzielenia si

1. Data: 2004-05-23 16:00:44

Temat: udziec z indyka - chęć podzielenia si
Od: "mikado" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem dziś pieczony udziec z indyka i wyszedł tak smaczny, że
postanowiłem się nim z Wami podzielić.
Wczoraj roztłukłem go przez pergamin i następnie do "środka" dałem sól,
pieprz biały, granulowany czosnek i majeranek, odrobinę bazylii. Zawinąłem i
skrępowałem grubą nicią. Następnie zastrzyki z sosu sojowego .(według
uważania). Na koniec posypałem vegetką i na noc do lodówki.
Dziś do piekarnika 180-200, sosem polewając często i gęsto. Po mniej więcej
2 godzinach zostawiłem go w ciepłym piecu. Potem zlałem sos i dodawszy
śmietany jogurtowej zredukowałem do sosu, w którym na pa telni porajane
plastry udźca doszły swej wartości.
Całośc podałem z ziemniakami tłuczonymi, sałatą i żurawiną. Pychotka - nic
się nie zostało.
mikado

1. Data: 2004-05-23 21:44:08

Temat: Re: udziec z indyka - chęć podzielenia si
Od: "ania" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mikado" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> plastry udźca doszły swej wartości.
> Całośc podałem z ziemniakami tłuczonymi, sałatą i żurawiną. Pychotka - nic

chyba wiem co bede jutro (a raczj pojutrze) jesc... :-)

1. Data: 2004-05-23 22:12:28

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 mai 2004 ŕ 23:44:08, ania a écrit :

> Użytkownik "mikado" <m...@w...pl> napisał w wiadomo?ci

> chyba wiem co bede jutro (a raczj pojutrze) jesc... :-)

jezeli odgadniesz co to "smietana jogurtowa"...

Ewcia

ps. ps. ustaw sobie kodowanie (deklaracje charsetu), Dzdzu mial
poprawne.

--
Niesz

1. Data: 2004-05-23 22:38:41

Od: "ania" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jezeli odgadniesz co to "smietana jogurtowa"...
>

> Ewcia

nie czepiajmy sie szczegolow
mam pewna wyobraznie i wiem jakiej uzyc smietany

1. Data: 2004-05-24 09:53:39

Od: "Beata" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jezeli odgadniesz co to "smietana jogurtowa"...

śmietana sprzedawana w wielu sklepach, żadna filozofia

1. Data: 2004-05-24 09:53:44

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Beata wrote:

> ?mietana sprzedawana w wielu sklepach, żadna filozofia

To podaj mi adres takiego sklepu (Paryz, lub poludniowo-wschodnie
przedmiescia owego)

Ewcia

1. Data: 2004-05-24 09:57:45

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> To podaj mi adres takiego sklepu (Paryz, lub poludniowo-wschodnie
> przedmiescia owego)

obawiam się, że trudnodostępny, podobnie jak biały ser, prawdziwa
rzodkiewka, prawdziwe pomidory, kiełbasa wiejska, boczek wędzony... ale
zawsze sobie na tej emigracji jakieś zamienniki dobieracie to weź jakąś
creme fraiche z małą ilością tłuszczu i nie chwal się Paryżem na prowincji
;)

Lista w hierarchii pl. może nieść z sobą takie przykre utrudnienia ;)

Margola

1. Data: 2004-05-24 10:14:54

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 24 May 2004 11:57:45 +0200, na pl.rec.kuchnia, Margola Sularczyk
napisał(a):

> i nie chwal się Paryżem na prowincji
> ;)

E, tam, mnie do Paryża nigdy przenigdy nie ciągnęło, natomiast ciągnie mnie
niesamowicie na piękną, zieloną, zabitą dechami polską wieś ;)
Tak więc mnie Paryż nie rusza ;) Można się nim chwalić spokojnie :D

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-24 10:26:46

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Evunia wrote:

> E, tam, mnie do Paryża nigdy przenigdy nie ciągnęło, natomiast ciągnie mnie
> niesamowicie na piękną, zieloną, zabitą dechami polską wieś ;)
> Tak więc mnie Paryż nie rusza ;) Można się nim chwalić spokojnie :D

Ja sie nie chwale, po prostu pytam gdzie kupic "smietane jogurtowa" (bo
ponoc to "zadna filozofia") w miejscu gdzie mieszkam. Albo o
wytlumaczenie co to jest, wtedy juz sobie sama wymysle czym to zastapic :-)

Ewcia

1. Data: 2004-05-24 10:30:21

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja sie nie chwale, po prostu pytam gdzie kupic "smietane jogurtowa" (bo
> ponoc to "zadna filozofia") w miejscu gdzie mieszkam. Albo o
> wytlumaczenie co to jest, wtedy juz sobie sama wymysle czym to zastapic
:-)

to jest taka śmietana... nooo... jakby to powiedzieć... odtłuszczona, słabo
kwaśna, lejąca.... no..... substytut śmietany po prostu ;)
To ja już wolę albo jogurt, albo prawdziwą (mówta co chceta, ja idąc śladem
teściowej używam tylko 36% Piątnicy... za to bardzobardzo rzadko)

Margola

Co ze śmietany kremówki?
pita: czy ktoś potrafi to upiec?
Potwierdzenie teorii Wladyskawa