Potwierdzenie teorii Wladyskawa

1. Data: 2004-05-23 11:08:17

Temat: Potwierdzenie teorii Wladyskawa
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj mialam w reku jedna z ksiazek kucharskich wydanych przez
Larousse'a encyklopedie kulinarna w wersji sredniej - jejku, ile oni
tych encyklopedii wydali. W ksiazce tej byl przepis podawany
wielokrotnie przez Wladyslawa, na frytki smazone dwukrotnie. Wiecie jak
sie ta potrawa nazywa wg Larousse'a ??

[spojler]
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'

Kartofle "Pont Neuf" ;)))) Co tylko potwierdza teorie Wladyslawa nt.
prostych, ordynarnych wrecz potraw, ktorym Francuzi nadaja
pretensjonalne nazwy, a pozniej mowi sie, ze francuska kuchnia najlepsza
na swiecie ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-05-23 12:52:49

Temat: Re: Potwierdzenie teorii Wladyskawa
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Jakoś to trzeba nazwać, a że ichni język brzmi, jak brzmi to i
najzwyklejsze, jak piszesz - ordynarne - jadło ma w naszych uszach
arystokratyczny wydźwięk:

- Roti de porc froid a la charcutiere: ugotowany schab,
- Cervelle de boeuf a la sauce poulette: sparzony mózg polany sosem
pieczarkowym,
- Foie de veau grille a la poele: smażona wątróbka,
- Cotes de veau a la bonne femme: cielęcina duszona z pyrami.

Może by więc:

- Pikantny krem serowo-ziemniaczany w cieście: pierogi ruskie,
- Delikatne kawałki mięsa, w aromatycznej zalewie, podane na zimno z mrożoną
starką: seta i galareta.

waldek
===

1. Data: 2004-05-23 13:05:49

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> - Pikantny krem serowo-ziemniaczany w cieście: pierogi ruskie,
> - Delikatne kawałki mięsa, w aromatycznej zalewie, podane na zimno z

To ja coś dorzucę :)
Wyborne kąski mięsne w puszystym kremie grochowym z ziołami - grochówka
"wojskowa".
Delikatne puree cielęce w cieniutkim cieście na sposób rustykalny - pierogi
z mięsem i skwarkami

1. Data: 2004-05-23 13:18:38

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> - Cotes de veau a la bonne femme: cielęcina duszona z pyrami.

Uch, tymi pyrami z bonne femme mnie rozwaliles ;))

Jestem za ;)

Kot i mrozona starka...

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-05-23 14:54:32

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "wojskowa".
> Delikatne puree cielęce w cieniutkim cieście na sposób rustykalny -

gładkie kulki ręcznie formowane w lekkiej kąpieli mlecznej - zacierki na
mleku
kręta kaskada rustykalna krajana w słupki i zalana bulionem o silnej nucie
majerankowej - flaki

Margola Bez Weny

1. Data: 2004-05-23 15:19:56

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> [...]
> mleku
> kręta kaskada rustykalna krajana w słupki i zalana bulionem o silnej nucie

Mysle, ze najlepiej byloby poprosic Grzesia o nadawanie nazw potrawom...

Kot z canele w piekarniku. Ide robic klopsy.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-05-24 05:38:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <4...@p...onet.pl> Kot wrote:
> [...]
> wielokrotnie przez Wladyslawa, na frytki smazone dwukrotnie. Wiecie
> jak sie ta potrawa nazywa wg Larousse'a ??

Zasadniczo wszelkie odmiany frytek, oprócz słomki, należy smażyć
dwukrotnie. Nazywają się one "pommes frites". A "pommes Pont neuf" to
frytki z kartofli pokrajanych na prostopoadłościany o boku ok. 1 cm. --
faktycznie najpopularniejszy rodzaj frytek, utożsamiany często z
frytkami w ogóle i np. po angielsku zwane "French fries" lub "chips".
Ponadto mamy m.in.:

Zapałki (allumetes) -- w płowie tak grube jak Pont Neuf.
Słomki (paille) -- o grubości ok 2 mm.
pommes chips -- okrągłe plasterki
pommes soufflées -- grube plasterki, które się "nadęły" jak baloniki w
trakcie drugiego smażenia
Chatouilard -- z kartofli ścina się długą, cienką spiralę i smaży jak
pommes soufflées.

I wiele innych wyróżniających się głównie ozdobnymi kształtami.

Władysław

1. Data: 2004-05-24 07:08:29

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot napisał(a):

> Mysle, ze najlepiej byloby poprosic Grzesia o nadawanie nazw
> potrawom...
>
> Kot z canele w piekarniku. Ide robic klopsy.
===
He, he. "Kot z canele" to też niezła nazwa dla potrawy :-) Choć można by tu
jeszcze trochę pomajstrować: klopsy z kocich języczków zapiekane w canele.
Jak to będzie po francusku?

waldek
===

1. Data: 2004-05-24 18:47:31

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> jeszcze trochę pomajstrować: klopsy z kocich języczków zapiekane w canele.

Kocie jezyczki to takie biszkopty i niech tak pozostanie ;)

A canele wyszly bardzo smaczne, bedzie powtorka. Tyle, ze podanych
wyszla mi jakas potworna ich ilosc i nastepnym razem zmniejsze ja o polowe.

--
Kot
m...@p...onet.pl

Panom Szparagom juz dziekuje
ryż+mikrofalówka ?
usmażyć hamburgera
slimaki winniczki
III Festiwal zupy na krakowskim Kazimierzu