układanie paneli

1. Data: 2001-05-11 18:28:40

Temat: układanie paneli
Od: "Piotrek" <p...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów

Mam taki problem!
Chciałbym ułożyć panele , mój pokój ma 2900 szerokości, typowe panele to
1380, wiec jeśli ułoże dwa to zostaje jeszcze 140. W szędzie piszą że
minimalna długość panela to 400. co w takiej sytuacji zrobić. jakie będa
konsekwencje wykorzystania tak krótkiego kawałka panela.

dzieki za odpoweidź
pozdrowienia
--
Piotrek
p...@p...onet.pl

1. Data: 2001-05-13 08:41:34

Temat: Re: układanie paneli
Od: "Karol Nieduży" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym ułożyć panele , mój pokój ma 2900 szerokości, typowe panele to
> 1380, wiec jeśli ułoże dwa to zostaje jeszcze 140. Wszędzie piszą że
> minimalna długość panela to 400. co w takiej sytuacji zrobić.
Wykonaj proste obliczenie: 2900 - 400 = 2500
czyli 2 x 1250 + 400 = 2900.
Te 400 najlepiej uzyskać tnąc typowy panel na cztery części:
400 + 400 + 400 + 180 = 1380.
Możesz ułożyć wszelkie inne kombinacje, np. 1000 + 900 + 1000 = 2900.
Będziesz miał więcej roboty i odpadów,
ale za to trzy prawie równe pasy podłogi.

> jakie będa konsekwencje wykorzystania tak krótkiego kawałka panela.
Z resztek paneli możesz zbudować np. karmik dla ptaków

Pasuje?

Powodzenia!

> dzieki za odpoweidź
Drobiazg. Mam kalkulator :-)

Karol

1. Data: 2001-05-14 08:02:27

Od: "Michał Szerling" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> minimalna długość panela to 400. co w takiej sytuacji zrobić. jakie będa
> konsekwencje wykorzystania tak krótkiego kawałka panela.

Witam,
Dobrze by bylo, zebys podal cale wymiary pokoju i miejsce, w ktorym znajduje
sie okno, bo byc moze pewnym rozwiazaniem jest zmiana kierunku ukladania
paneli.

Pozdrawiam
Michal

1. Data: 2001-05-14 08:41:16

Od: "Marek Adamski" <m...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Nieduży" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Będziesz miał więcej roboty i odpadów,
> ale za to trzy prawie równe pasy podłogi.

Zaraz, zaraz, pytanie bylo o panele, a nie o deski podłogowe !
Szanowny kolega zapomnial o piórach i wpustach !!!
Tylko ten panel można uciąć, który zaczyna lub kończy pas, i to w dodatku
z tej strony która styka się ze ścianą.

--
Marek Adamski m...@h...com.pl

1. Data: 2001-05-14 21:21:41

Od: "Piotrek" <p...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

pokój ma 3570x2900
na tej dłuższej ścianie są dwa duże okna praktycznie na całej jej długość z
drugiej strony są drzwi, więc właśnie dlatego myślałem układać panele do
tej mniejszej ściany.
Czy jest jakiś sposób aby je w ten sposób ułożyć ???

--
Piotrek
p...@p...onet.pl

1. Data: 2001-05-15 06:48:18

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Adamski napisał(a) w wiadomości:
<9do5qt$6rn$1@portraits.wsisiz.edu.pl>...
>Użytkownik "Karol Nieduży" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

Od pierwszego panela odcinasz jakiś kawałek - ile ci się chce na 40 cm i
kładziesz dłuższy kawałek, który Ci został, potem cały panel i na koniec
znowu uciętu panel.
(1380-400)+1380=980+1380= 2360; 2900-2360=540
Zostaje ci kawałek długości 1380-540=840 i od niego zaczynasz nastepny
rzad + cały panel itd.

Idol

1. Data: 2001-05-15 07:05:38

Od: "Michał Szerling" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tej mniejszej ściany.
> Czy jest jakiś sposób aby je w ten sposób ułożyć ???

Teoretycznie powinno sie panele ukladac wlasnie w taki sposob jak podales,
czyli dluzszy bok panela rownolegle do padajacego swiatla. Nie wiem jak to
wygladaloby w praktyce, ale zawsze mozesz sprobowac zrobic to na odwrot.
Pewnym rozwiazaniem jest rozpoczecie ukladania nie calym panelem, a ucietym
kawalkiem o dlugosci np.100cm. W takim przypadku dostajesz ostatni
najkrotszy kawalek o dlugosci 52cm. Reszta tego kawalka zaczynasz ukladanie
nowego rzedu. Jest tutaj tylko jeden problem, a mianowicie dlugosc tej
resztki to 86cm, wiec do zlaczenia pierwszego rzedu zostanie tylko 14cm i
nie wiem czy to nie jest troszke za malo, ale i ten problem mozna rozwiazac
docinajac odrobine ta wlasnie resztke. Jedynym efektem ubocznym w takim
przypadku moze byc troche za duza ilosc odpadow, ale przy odpowiednim
przeliczeniu wszystkiego moze to wyjsc calkiem niezle.

Pozdrawiam
Michal

Unibud
Konserwacja drzwi POL-SKONE
Najwiekszy sklep meblowy w internecie ( transport na terenie calego kraju gratis )
domy - oferty
dylemat