urolog i inne

1. Data: 2005-03-28 14:24:30

Temat: urolog i inne
Od: "woj" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Po pierwsze mam pytanie odnośnie planowanej wizyty u urologa z powodu żółtej
barwy nasienia - czy warto przedtem zrobić badanie na bakterie w nasieniu, żeby
było już o czym rozmawiać? I może jakieś ogólne badanie które określiłoby czy
to ropa krew czy coś innego? Bo pewnie i tak to trzeba zrobić, a na wizytę u
urologa i tak muszę jakiś czas poczekać.
Wcześniej przy okazji badania usg brzucha miałem też oglądaną prostatę, było
ok. A co wychodzi w badaniu usg jeśli chodzi o prostatę? Tylko jakieś guzki,
czy zapalenie też? Ja bym się tym akurat objawem (żółtym nasieniem) malo
przejął (zawsze myslałem że to resztki moczu w jakiś sposób się tam dostają,
ale z tego co znalazłem w sieci to chyba raczej mało prawdopodobne), ale teraz
przy okazji innych problemów zwróciłem na to uwagę.
Przy okazji napiszę po co to usg było: miałem dolegliwości z lewej dolnej
strony brzucha. Od wielu lat, ale mało intensywne, badania kończyły się na usg
(no i badaniu krwi itp.), wychodziło ok więc się nie przejmowałem. A potem
zauważyłem u siebie cienkie stolce, i dodatkowo albo płaskie albo z czterech
stron wygładzone. To chyba znaczy ołówkowate? Umówiłem się do gastrologa.
Trochę się w między czasie przeraziłem, bo z tego co znalazłem w necie to
objawy że coś jest w jelicie grubym, w końcowej jego części a w każdym razie w
drugiej połowie. No i fakt że to od kilku lat trwało, i że rak jelita rozwija
się niezauważony a cienkie stolce są objawem zaawansowanej choroby... Tak czy
inaczej rektoskopia a potem pełna kolonoskopia wykazały tylko małe problemy,
które nie mogły powodować objawów (dwa 2mm polipy w odbytniy + 8mm zgrubienie
prawdopodobnie po wycięciu wyrostka). Co jeszcze może powodować takie objawy
tzn. ołówkowate stolce? Dodam że brzuch byl "gnieciony" przez chirurga, a lewe
jądro (które też mnie pobolewa, po zbadaniu brzucha zacząłem przypuszczać że to
ono właśnie promieniuje do brzucha) przy okazji też zbadane usg i
też "obmacane" przez chirurga, nic niepokojącego nie znaleziono.

z góry dzięki za jakieś sugestie
woj

2. Data: 2005-03-28 14:57:04

Temat: Re: urolog i inne
Od: "Artur" <a...@a...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "woj"
> Po pierwsze mam pytanie odnośnie planowanej wizyty u urologa [...]

miałem wizytę u urologa i stwierdzono zapalenie prostaty, co ciekawe
przeprowadzone dwa tygodnie wcześniej badanie usg nic nie wykazało

Możesz sobie zrobić badanie ogólne moczu przed wizytą bo i tak zapewe urolog
będzie chciał abyś je zrobił.

3. Data: 2005-03-28 16:04:58

Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <a...@a...wp.pl> napisał w wiadomości

> miałem wizytę u urologa i stwierdzono zapalenie prostaty, co ciekawe
> przeprowadzone dwa tygodnie wcześniej badanie usg nic nie wykazało

to zapalenie sprawdzono palpacyjnie? czy zwapnienia prostaty to stan zapalny
czy tez nieodwracalna pozostalosc po nim?

do czego wogolne sluzy prostata? czy mozna ja np. amputowac?

4. Data: 2005-03-28 16:29:35

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" napisał w wiadomości
> do czego wogolne sluzy prostata? czy mozna ja np. amputowac?

Gruczoły wchodzące w skład prostaty produkują wydzielinę będącą składnikiem
nasienia (spermy). Wydzielina ta zwiększa ruchliwość i żywotność plemników,
a zatem podnosi wartość biologiczną nasienia.
Z tego, co słyszałam, to czasem jest to nawet konieczne (mowa o amputacji)..
Np. przy raku prostaty

Znalazłam kilka linków, które mogą dużo wyjaśnić..

http://www.po40.pl/Co_to_jest_prostata.html
http://www.innastrona.pl/lifestyle_prostata.phtml
http://www.resmedica.pl/zdart6992.html
http://www.resmedica.pl/zdart4993.html

Akurat tak się losy ułożyły, że też się tym zainteresowałam...
Pozdrawiam serdecznie...
Mam nadzieję, że na coś się to tutaj przyda...

Luiza

5. Data: 2005-03-28 17:08:59

Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:d29bdf$9s0$1@inews.gazeta.pl...

> Akurat tak się losy ułożyły, że też się tym zainteresowałam...

kochamy tych naszych facetow:)

6. Data: 2005-03-29 08:48:02

Od: "woj" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "woj"
>
> miałem wizytę u urologa i stwierdzono zapalenie prostaty, co ciekawe
> przeprowadzone dwa tygodnie wcześniej badanie usg nic nie wykazało

A jak w takim razie je lekarz wykrył? Ja miałem niedawno robione (choć nie
przez urologa) badanie palcem przez odbyt i prostata była niebolesna.

> Możesz sobie zrobić badanie ogólne moczu przed wizytą bo i tak zapewe urolog
> będzie chciał abyś je zrobił.

A badanie nasienia - też trzeba przed postawieniem diagnozy zrobić? Jeśli tak
to posiew bakteryjny czy też jakieś inne? Badanie ogólne nasienia?

pozdrawiam,
woj

niedotlenienie płodu tragedia
dermatolog W-wa
Problemy z żołądkiem-pytania i odpowiedzi
badanie testosteronu
łupież różowaty (?) różowawy (?)