urządzenia pomiarowe certyfikowane

1. Data: 2008-11-15 14:02:52

Temat: urządzenia pomiarowe certyfikowane
Od: aleksandra <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Interesuje mnie zagadnienie termometrów i higrometrów zarówno w
ekspedycji, magazynach jak i w lodówkach. Macie na to wszystko
świadectwa wzorcowania? Czy Wasz WIF wymaga okazywania się takimi
dokumentami?
Jakiego typu termometry (i w jakiej ilości) macie w lodówkach?
Jaką mają dokładność i czy korzystacie również z
termometrów-higrometrów? (w pomieszczeniach to oczywiste, ale jak to
wygląda w szafach chłodniczych/lodówkach?)

pozdrawiam
aleksandra

2. Data: 2009-02-24 12:52:48

Temat: Re: urządzenia pomiarowe certyfikowane
Od: ItemY <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

aleksandra pisze:
> [...]
> termometrów-higrometrów? (w pomieszczeniach to oczywiste, ale jak to
> wygląda w szafach chłodniczych/lodówkach?)

prawo farmaceutyczne określa, że temperatura i wilgotność względna w
tych miejscach, o których wspomniałaś musi być monitorowana.
Bazując na innych przepisach dotyczących aparatury kontrolno- pomiarowej
można stwierdzić, że do tego celu należy wykorzystywać urządzenia o
sprawdzonej skuteczności działania tzn. skalibrowane - i tutaj można
uzyskać certyfikat od producenta urządzenia przy zakupie, ale później w
odpowiednich okresach czasu urządzenia tego typu powinny być poddawane
sprawdzeniu w laboratoriach akredytowanych lub GUM (Główny urząd Miar).
Nie radziłbym wykorzystywać do takich celów urządzeń dostępnych w
sklepach AGD... :)

Kolejnym zagadnieniem jest miejsce, w którym umieszczamy termo-higrometr
i ilość tych urządzeń, co do aptek to jeszcze nie jest respektowana
wytyczna o prowadzenia mappingu warunków, ale już w hurtowniach
farmaceutycznych jest to konieczne.
Podczas mappingu umieszcza się w pomieszczeniu magazynowym, chłodni czy
lodówce określoną uprzednio liczbę urządzeń pomiarowych w danym okresie
czasu. Po wykonaniu pomiaru z obróbki statystycznej danych wskazuje sę
na lokalizację położenia termohigrmetrów do codziennych pomiarów.

Mapping i kwestie pomiarów mikroklimatu pomieszczeń oferuje firma
TER-CHŁOD - www.terchlod.pl

Skontaktuj się z nimi, a wyjaśnią w czym rzecz.

Pozdr.

Item Y

data wystawienia/ data realizacji
dawkowanie do insulin
odpis odpisu?
Warszawa / mgr farmacji / PRACA
Szukam mgr farmacji Warszawa atrakcyjne warunki