ustawa o ogrodach dzialkowych - kolejny projekt

21. Data: 2009-07-25 02:14:59

Temat: Re: ustawa o ogrodach dzialkowych - kolejny projekt
Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> oaza zieleni to jest Central Park.
> Działki to jest oaza socjalizmu, jeszcze przedwojennego.

Na Central Park miasto musi wydawać ciężkie pieniądze.
Na działki nie i użytkownicy nawet dopłacają.

Pozdrowienia,
Michał

22. Data: 2009-07-25 05:57:12

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oaza zieleni to jest Central Park.
> Działki to jest oaza socjalizmu, jeszcze przedwojennego.

Byłem kiedyś u brata w Monachium i tam widziałem wiele ogródków działkowych.
Ciekawe,skąd sie wzięł u kapitalistów przedwojenny polski socjalizm.
Natomiast zauważyłem,że jak się do obojętnie jakiego tematu przypnie łatkę
socjalizmowi,to autor tej łatki ma wrażenie,jakby mu się wskaźnik inteligencji
podniósł co najmniej do poziomy sławnej Renaty,albo jakby jedną klasę więcej
ukończył.
mirzan

23. Data: 2009-07-25 11:19:37

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> [...]
> wrażenie,jakby mu się wskaźnik inteligencji podniósł co najmniej do
> poziomy sławnej Renaty,albo jakby jedną klasę więcej ukończył.

ruch działkowy zaczął się w Niemczech i miał na celu dać odetchnąć trochę
robotnikowi w familoku, który to robotnik fedruje, kuje, odlewa, etc po 16
godzin dziennie.
żeby lepiej fedrował, jak se z ogródka wróci.
w Monachium zaś, dużo innych ciekawych rzeczy powstało, różnież związanych z
socjalizmem, nawet narodowym!
uff... chyba mi o dwie klasy skoczyło!

moon

24. Data: 2009-07-26 04:43:57

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> uff... chyba mi o dwie klasy skoczyło!

Nie wiem czy i co Tobie skoczyło ale w dniu 16 lipca 2009 r. o godzinie
21.16 odbyło się w Sejmie głosowanie nad wnioskiem zgłoszonym przez kluby
parlamentarne Lewica, PO, PSL, SDPL o odrzucenie w pierwszym czytaniu
projektu ustawy o ogrodach działkowych autorstwa posłów PiS. W głosowaniu
wzięło udział 430 posłów, za odrzuceniem było 275 posłów. I tak oto
kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce zakładał likwidację ogrodów
działkowych przestał istnieć.

Pozdrawiam pogodnie

25. Data: 2009-07-26 07:47:59

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:h4gmu8$q9l$1@news.onet.pl skryba ogorodowy
<z...@o...pl> napisał(a):

> ... I tak oto kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce
> zakładał likwidację ogrodów działkowych przestał istnieć.

Hejka. Co od dawna było do przewidzenia. :-)
Pozdrawiam oczywiście Ja...cki

26. Data: 2009-07-26 22:27:23

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogorodowy wrote:
I tak oto kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce zakładał
> likwidację ogrodów działkowych przestał istnieć.

Działki do miast!
Beton na wieś!

moon

27. Data: 2009-08-07 13:43:53

Od: ". dt20842" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lip, 06:43, "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote:

> I tak oto
> kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce zakładał likwidację ogrodów
> działkowych przestał istnieć.

Ten przestał istnieć, i dobrze, ale co kilka lat pojawiają się zakusy
na ogrody działkowe. Więc przyszłość pokaże jaki, być może bardziej
kuriozalny, pomysł będzie chciała władza wdrożyć w życie. :(

DT

28. Data: 2009-08-07 13:55:05

Od: ". dt20842" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lip, 10:17, mal <m...@g...com> wrote:

> Pytam, bez złych intencji: czy ktoś z zarządu ogrodów bada od czasu do
> czasu skład gleby, ot choćby na obecność metali ciężkich???

Pojęcia nie mam czy zarząd bada.
Ja natomiast, z racji zawodu, miałem okazję pobadać swą glebę pod
kątem zanieczyszczeń (i nie tylko glebę, też wodę i kumulacje różnych
związków w różnych częściach roślin). I akurat ze strony metali
ciężkich szczególnych powodów do obaw nie ma.
Myślę że to stereotyp lat ubiegłych, a realny problem istnieć może w
obszarzach gdzie jeszcze kapitalizm nie wykończył polskiego przemysłu
ciężkiego.

Apropos zanieczyszczeń - jest tego sporo w warzywach i owocach
dostępnych w handlu. Ale o tym nikt z konsumentów nie pomyśli, bo
"skoro sprzedają to musi być dobre". A czy ktoś bada towary które idą
do sprzedaży? Nikt, bo po co. Co najwyżej PIORIN od czasu do czasu
przetrzepie chętnych do IP. Reszta może swobodnie pchać w rynek co
tylko chce.

> Co do larum, które podnosisz w kwestii zamachu gmin na opłaty. Otóż
> opłaty gmina ma, z wieczystej dzierżawy i podatku jaki odprowadzają do
> jej kasy POD.

A czy możesz podać przykład praktyczny takich podatków? Oraz
przytoczyć podstawę prawną? Bo ja mogę.

Dz.U.2005r. Nr 169 poz.1419 Art 16, 45, 46
oraz jeszcze ustawa (nowelizacja) obowiązująca w przeszłości 1995-2005
Dz.u.1995r. Nr 99 poz.486 Art 2 pkt.3
tej z 1981 roku już nie chce mi się szukać...

> Moja rada: uwłaszczyć się, potem odsprzedać gminie własność uzyskując
> godziwą zapłatę za trud.

W duchu ostatniego upadłego projektu - nie dałoby się w ten sposób.
Projekt nie obligował gminy do uwłaszczenia, tak więc mogła się
zwyczajnie na to nie zgodzić.

DT

29. Data: 2009-08-07 14:00:47

Od: ". dt20842" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lip, 14:50, Michal Misiurewicz <m...@g...com> wrote:

> Zamiast decydować odgórnie co jest dla ludzi najlepsze, lepiej dać im
> samym wybrać. I okazuje się, że większość chce mieszkać wśród zieleni.

Tyle że nadal mamy czasy, że to władza decyduje za ludzi. W tym
względzie nie zmieniło się nic, choć wielu uważa, że "demokracja" i
inne podobne frazesy.

> Horrendalna jest właśnie idea zamiany zieleni na blokowiska.

Właściwie, po wzniesieiu miasta asfaltu i betonu, po kilkunastu/
kilkudziesięciu latach władze zaczynają myśleć co z tym fantem zrobić.
Bo otoczenie przestaje być już ackeptowalne dla bytowania ludzi. I w
światowych metropoliach powstają rewelacyjne projekty saadzenia
trawników na dachach budynków. I chwalą się jacy to oni nowocześni, i
jaką rewelację wymyślili. A to zwykła lipa. Rewelacją będzie jak
nauczą trawę rosnąć na pionowych ścianach sky-crapperów. Jak nauczą
się ją w takiej pozycji podlewać i kosić ;)))

DT

30. Data: 2009-08-07 14:04:46

Od: ". dt20842" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lip, 06:08, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> Ludzie mieszkający w miastach muszą mieć mieszkania, miejsca pracy itp.
> Koncepcja dojeżdżania 50 km codziennie własnym samochodem jest horrendalna -
> podraża funkcjonowanie społeczeństwa, niszczy środowisko.

Jakoś w ostatnich dziesięcioleciach przerzucenie transportu większości
towarów na drogowy nie podrożyło szczególnie funkcjonowania
społeczeństwa. Podobnież nikt nie ma nic przeciwko temu, że transport
taki "niszczy środowisko". A myślę że skala jest podobna jak
transportu osobowego, prywatnego. Tak więc nie to jest decydującym
czynnikiem.

DT

Jaka to roślinka / kwiatek ?
Coś mi atakuje ogród.
Cukier jako herbicyd - czyli coś na osłodę ?
Czym zwalczyć podagrycznik ?
Podlewanie kropelkowe