usuwanie kleszcza - rozne opinie

1. Data: 2004-07-12 10:30:39

Temat: usuwanie kleszcza - rozne opinie
Od: "TOmek" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niedlugo urlopik i w zwiazku z tym mam pytanie dot. usuwania kleszczy.
Szukalem informacji na roznyh stronach ale sa zupelnie rozbiezne np.:
1. http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,39245,2149475.html Najlepiej zakręcić
kleszczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a potem wyrwać.
2. http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/archiwum/3699 Miejsce ukłucia przez
kleszcza należy posmarować tłustą substancją , pozostawić na kilka minut a
następnie delikatnie wykręcić odwrotnie do ruchu wskazówek zegara.
3. http://www.psseswidnica.pl/szczepienia/kleszcze.php#
jak Aby wyciągnąć
kleszcza należy go ująć pincetą jak najbardziej z przodu, wystarczająco
mocno żeby pinceta się nie ześliznęła, i wyciągnąć go prosto, bez kręcenia.

To w koncu jak? Smarowac tlustym czy nie, krecic czy nie a jak tak to w
ktora strone?
Co zrobic po wyciagnieciu kleszcza jesli nie mamy dostepu przez najblizsze 2
tygodnie do lekarza czy nawet apteki? W co sie zaopatrzyc wczesniej (na
szczepionke juz za pozno a i tak nie chroni przed borelioza) zabrac jakies
antybiotyki? Co polecacie na odstraszanie kleszczy?
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2004-07-12 10:48:37

Temat: Re: usuwanie kleszcza - rozne opinie
Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TOmek" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szczepionke juz za pozno a i tak nie chroni przed borelioza) zabrac
> jakies antybiotyki? Co polecacie na odstraszanie kleszczy?

Jedyne co mogę napisać, to że kleszcz posmarowany/zatopiony zaczyna po
prostu się dusić i kończy się to wymiotami (kleszcza). Nie polecam tej
metody.
Maras
odpowiadając usuń .com z adresu.

3. Data: 2004-07-12 11:34:01

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja ostatnio mialem kleszcza w nodze. Nie udalo mi sie wyrwac go calego.
Poszedlem do lekarza. Ten poslal mnie do chirurga. Wycieli mi to co
pozostalo! :-) Tydzien nosilem sobie szew.
Tak wiec nie zycze nikomu kleszcza.
pozdro.sovast

4. Data: 2004-07-12 12:18:41

Od: "Art3" <art3@WYTNIJ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule cctp97$4jo$...@n...news.tpi.pl,
niejaki(a): TOmek z adresu <1...@w...pl> napisał(a):
> Witam!
> Niedlugo urlopik i w zwiazku z tym mam pytanie dot. usuwania
> kleszczy. Szukalem informacji na roznyh stronach ale sa zupelnie
> rozbiezne np.:

Ja spotkalem sie z pompka, ktora potrafia wyssac kleszcza, oraz np.
jad osy.
Podobno mozna to kupic w aptece.

--
Pozdrawiam, Art3

5. Data: 2004-07-12 12:30:30

Od: "Gocha" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witaj.
Dlaczego szczepionka nie chroni przed boreliozą???
Pozdrawiam, Gocha.

6. Data: 2004-07-12 13:00:39

Od: "TOmek" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj.
> Dlaczego szczepionka nie chroni przed boreliozą???
> Pozdrawiam, Gocha.

Powtarzam tylko za http://zdrowie.onet.pl/1168506,2039,,dzial.html
I dlatego tez pytam tutaj bo ogolnie to duzo o kleszczach slychac ale juz
jak sie szuka konkretow to wtedy napotyka sie na sprzeczne informacje.

Pozdrawiam
Tomek

7. Data: 2004-07-12 13:13:05

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gocha" <l...@p...fm> writes:

> Dlaczego szczepionka nie chroni przed boreliozą???

Poniewaz nie opracowano jeszcze szczepionki przeciwko tej chorobie.

MJ

8. Data: 2004-07-12 13:27:57

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <ccu097$gtd$1@inews.gazeta.pl> Gocha tako rzecze:

> Dlaczego szczepionka nie chroni przed boreliozą???
Bo to nie jest szczepionka na boreliozę tylko na kleszczowe zapalenie
mózgu. Na boreliozę chyba jeszcze nie ma szczepionki.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

9. Data: 2004-07-12 13:28:04

Od: "_PAULUS_" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Niedlugo urlopik i w zwiazku z tym mam pytanie dot. usuwania kleszczy.

Mieszkam blisko lasu, mam psa ktory lapie kilka kleszczy dziennie. W
sklepach zoologicznych kupisz specjalne kleszczyki (polecam metalowe) do
wyciagania kleszczy. Lapiesz skurczybyka przy samej skorze i krecisz (ja
akurat krece w lewo) i wylazi elegancko. Sprawdzone na kilkudziesieciu
egzemplarzach. Sam nigdy nie zlapalem :)

--
][ Live GT: Paulus PL | mojaxywa.malpa.neostrada.pl
][ Top Spin, R6 3, MM3, PGR2, Splinter Cell -PT, RSC2

10. Data: 2004-07-12 21:43:27

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja spotkalem sie z pompka, ktora potrafia wyssac kleszcza, oraz np.
> jad osy.
> Podobno mozna to kupic w aptece.

zgadza sie. w aptekach można dostać przynajmniej 2 rodzaje przyrzadów do
usuwania kleszczy. jeden to już opisane Anty-klesz (cos jak strzykawka,
ok.10zł), drugi to zagraniczny wynalazek "oparty na metodzie lasso" za
jakieś 26zł, ale w tej chwili nie pamiętam nazwy.

brzydki zapach z ust??
Książki
kiedy miesiaczka po cc?
cipropol a tableki anty:/
info dla osob powyzej 35 roku zycia z bólami nóg i uczuciem ciężkości