vera italia - polecam

1. Data: 2004-08-19 14:11:20

Temat: vera italia - polecam
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

w cyklu moich peregrynacji kulinarnych trafilem do knajpki, do ktorej -
oceniajac po wystroju - raczej bym nie wszedl, na szczescie znajomi
szepneli mi o niej kilka cieplych slow
mowa o lokalu vera italia na przy ul. Sąchockiej (warszawska ochota)
szczerze polecam tym ktorzy lubia wloskie jedzenie - naprawde wysmienite
(choc wystroj raczej niezachecajacy), imho porownywalne do "chianti"
tyle, ze co najmniej 3 razy tansze

zaczalem od carpaccio z rukola i platkami parmezanu (22 pln) -
wysmienite, posmakowalem tez startera zony - baklazana zapiekanego z
szynka i mozarella - rownie godny polecenia (kilkanascie zlotych za trzy
pokazane porcje)
mialem ochote na mieso wiec dalej wzialem poledwice wolowa w sosie z
zielonym pieprzem (28 pln) - przygotowana perfekcyjnie, mieso bylo
przypieczone tylko na zewnatrz, w srodku pieknie rozowe, ale juz nie
pozostawiajace krwistych sladow, podano je na grzance a calosc polano
przyzwoitym sosem na bazie smietany i zielonego pieprzu
miesu towarzyszyla salata z pomidorami i mozarella (bodajze 12 pln) -
salatka jak salatka, ale na pochwale zasluguje smak uzytego w niej sera
zona w tym czasie palaszowala farfalle w sosie smietanowym z lososiem i
czerwonym kawiorem (24 pln), oczywiscie nie omieszkalem sprobowac -
makaron w idealnym momencie wyjety z wody a i sos w bardzo ciekawym
smaku, przy takiej cenie spodziewalem sie, ze kawior bedzie stanowil
tylko ozdobe a tu niespodzianka - bylo go naprawde sporo, do farfalle
podano miske pelna tartego parmezanu
nasza sybarycka uczte zakonczylismy tiramisu, ktoremu nalezy sie osobna
pochwala (10 pln)
dodam, ze knajpa oferuja bardzo przyzwoity wybor wloskich win, rowniez w
ludzkich cenach

nastepnym razie sprobuje tam dorady krolewskiej (wlascieciel rodem z
wloch lojalanie uprzedzil mnie, bym wpadl w czwartek bo wowczas
przyjezdza dostawa ryb i owocow morza)

aha, podaja tam tez pizze (od kilkunastu do 24 pln) i sadzac po jej
wygladzie rowniez zasluguje na uwage

polecam
wiku

1. Data: 2004-08-19 14:47:35

Temat: Re: vera italia - polecam
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mowa o lokalu vera italia na przy ul. Sąchockiej (warszawska ochota)
> szczerze polecam tym ktorzy lubia wloskie jedzenie - naprawde wysmienite

po twoim opisie na pewno tam zajrze. szkoda, ze tak rzadko sa tu recenzje
knajpek z roznych mast...
a byles w compagnia del sole na zurawiej? tez pyszna kuchnia + sklepik z
jedzeniem prosto z wloch.

1. Data: 2004-08-19 14:57:05

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:

> a byles w compagnia del sole na zurawiej? tez pyszna kuchnia + sklepik z
> jedzeniem prosto z wloch.

bywalem tam swego czasu dosc czesto, zwlaszcza z powodu zmiennego menu
ale juz tam nie chodze - pewnego razu mialem dosc nieprzyjemna scysje z
panem od salatek :( nawet awanture chcialem zrobic, ale akurat
wlasciciela nie bylo, w koncu uznalem, ze po prostu nie bede tam chodzil
wystroj maja nieporownywalnie lepszy ale jedzenie chyba bardziej
smakowalo mi w vera italia

wiku

1. Data: 2004-08-19 15:02:56

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> wlasciciela nie bylo, w koncu uznalem, ze po prostu nie bede tam chodzil
> wystroj maja nieporownywalnie lepszy ale jedzenie chyba bardziej

ja tez tam mialam 2 scysje - 1 z panem od robienia kawy, nyl obrazony, ze go
wolam tylko do zrobienia 1 kawy, a 2 to powazniejsza - gdy maz byl za
granica, to oni zdjeli z jego konta kase - wszak po platnosci karta zostaje
u nich voucher z danymi. ale bank pozytywnie rozpatrzyl nasza reklamacje, a
ze ich pizza smakuje dokladnie tak samo, jak na sycylii, to jednak oleje te
2 wpadki i nadal bede tam chodzic.

a moze polecisz jakies inne fajne mca w wwie?

moje ulubione
- el popo, the mexican - kuchnia meksykanska, ktora uwielbiam
- la scala na klopotowksiego- kuchnia wloska, daja tam taki szpinak z
czosnkiem, orzeszkami piniowymi i rodzynkami + gorace buleczki z maslem
czosnkowym - uhhhh, pycha
- tam tam na foksal - salatka bari bari to jedyne niskokaloryczne danie,
ktore smakuje jak ambrozja

1. Data: 2004-08-19 15:38:10

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:

szczerze moge polecic:

rodizio el toro - przy ul. walicow (dom restauracyjny), w zasadzie jest
tylko jedno danie w karcie (poza barem salatkowym), dawno tam nie bylem,
ale kiedys placilo sie 60 pln od osoby i jadlo do oporu, wyglada to tak,
ze kelnerzy przynosza ci coraz to nowe miesa z rusztu i odkrajaja wprost
na talerz, ja wymiekam juz tak przy 8 rodzaju :)

le cedre - kuchnia arabska przy al. solidarnosci (na przeciwko miskow z
zoo), swietna kuchnia, ale drogo dlatego bylem tam raptem kilka razy
przy specjalnych okazjach

jak juz jestesmy przy kuchni arabskiej to polecam niesmiertelna samire
(to w zasadzie bar, ale jaki!!!) na terenie bazu mpo na tylach
biblioteki narodowej, obiady od 20 do 40 pln - wysmienite a i porcje
niemale (polecam kafte libanska i shawarme, o ktorej jakosci niech
swiadczy fakt, ze stad woza ja do sheratona!!!) dodatkowym plusem jest
sklep z artykulami orientalnymi

nie bede odkrywczy gdy stwierdze, ze dobrze daja jesc w biblitece (nowy
budynek buw) - zwlaszcza polecam tam dziczyzne

santorini - restauracja przy ul. egipskiej (z zewnatrz zwykly blaszak, w
srodku zas prawdziwa grecja :) robia tam znakomite kleftiko i ramiona
osmiornicy z rusztu

co zas do kuchni meksykanskiej to czasem wyskakuje na obiad z pracy do
barku na rogu solidarnosci i jana pawla (po stronie delikatesow
calodobowych), nie pamietam nazwy, ale latwo znalezc, bo to pierwszy
lokal w ciagu pawilonow, ceny niskie

na sushi warto wspasc do sushi 77 (na zelaznej), jakosc bardzo dobra a
ceny najnizsze w calej wawie

boathouse - no coz, knajpa bez watpienia the best (we wszystkim), ale
ceny sa raczej zaporowe, przy specjalnej okazji warto tam jednak wpasc,
smak takiego np makaronu linguine (robionego na miejscu) z malzami i
sosem morskim dlugo pozostaje w pamieci

za to niedroga a dobra jest pruderia (pulawska, kolo palacyku szustra)
do ktorej warto wpasc w czwartek, kiedy to rzadzi meksykanski kucharz

to tak na szybko
wiku

1. Data: 2004-08-19 15:46:51

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze kelnerzy przynosza ci coraz to nowe miesa z rusztu i odkrajaja wprost
> na talerz, ja wymiekam juz tak przy 8 rodzaju :)

ja akurat jestem wege, wiec bedac tam zamowilam zwykly makaron - i byl b.
slaby.

> le cedre - kuchnia arabska przy al. solidarnosci (na przeciwko miskow z
> zoo), swietna kuchnia, ale drogo dlatego bylem tam raptem kilka razy
> przy specjalnych okazjach

wow - tyle razy przejezdzalam kolo niej. teraz zajrze:)

> [...]
> niemale (polecam kafte libanska i shawarme, o ktorej jakosci niech
> swiadczy fakt, ze stad woza ja do sheratona!!!) dodatkowym plusem jest

znam i kocham:)))
swoja droga jaka sila jest polecania z ust do ust - knajpa na totalnym
odludziu, jak nie znasz adresu, to w zyciu nie trafisz, warunki spartanskie,
a zawsze ludzi pelno:)

> [...]
> ceny sa raczej zaporowe, przy specjalnej okazji warto tam jednak wpasc,
> smak takiego np makaronu linguine (robionego na miejscu) z malzami i

ooo - pycha jedzenie. bylam tam "w gosciach" i nawet nie wiedzialam, ze tak
drogo - naprawde?

> za to niedroga a dobra jest pruderia (pulawska, kolo palacyku szustra)
> do ktorej warto wpasc w czwartek, kiedy to rzadzi meksykanski kucharz

czy to jest pub, czy knajpa? to oni maja tylko w czwartki mexykanskie menu?

1. Data: 2004-08-19 15:52:09

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:

> czy to jest pub, czy knajpa? to oni maja tylko w czwartki mexykanskie menu?

to raczej jest klub, w ktorym dzieja sie rozne dziwne rzeczy (od pokazow
filomowych, przez wystawy do zwyklych imprez)
ale na co dzien mozna tam normalnie zjesc, menu wyglada tak, ze pewne
dania pojawiaja sie tylko w pewne dni (kucharz z meksyku, o ile dobrze
pamietam, jest wlasnie w czwartki, w jakis inny dzien facet z toskanii)

wiku

1. Data: 2004-08-20 07:37:28

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rodizio el toro
> dawno tam nie byłem

Tak myślałem....i niech tak zostanie
Ja byłem kilka miesięcy temu po ponad dwóch latach.
Na 4 osoby - 3 zatrucia...
I zrobiło się jakoś tak byle jak...

> le cedre - kuchnia arabska przy al. solidarnosci (na przeciwko miskow z
> zoo), swietna kuchnia, ale drogo dlatego bylem tam raptem kilka razy
> przy specjalnych okazjach

libańska dokładnie rzecz biorąc, a to ogromna rożnica (jak twierdzi
właściciel zresztą.....)
ta trzyma poziom od kilku lat...

Pozdr

1. Data: 2004-08-20 11:31:38

Od: "Marta MJ" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> barku na rogu solidarnosci i jana pawla (po stronie delikatesow
> calodobowych), nie pamietam nazwy, ale latwo znalezc, bo to pierwszy

chyba tego barku juz od jakiegos czasu nie ma - wydaje mi sie, ze zaklad
fryzjerski teraz tam jest. Jedzenie faktycznie bylo dobre, ale obsluga
fatalna - strasznie dlugo czekalo sie na jedzenie ... wlasciciel za to byl
bardzo mily i zawsze dostawalam dodatkowa porcje swiezego guacamole ...

Marta

1. Data: 2004-08-20 22:02:52

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jot.be" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> libańska dokładnie rzecz biorąc, a to ogromna rożnica (jak twierdzi
> właściciel zresztą.....)

ty, no liban to kraja arabski, czy sie myle?:)

Jajko po Benedyktyńsku
re; leniwe gołąbki
miętówka ?
brak przepiu na wiśniówkę