w radiu wlasnie uslyszalam...

1. Data: 2003-02-28 08:40:30

Temat: Re: w radiu wlasnie uslyszalam...
Od: Decimus Iunius Brutus Albinus <X...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.02.03 14:41, Kolega Waldek zapodał:
> [...]
> Pączki są i będą. Pączki to narodowa potrawa berlińska, nie bez powodu
> nazywane one są w Niemczech (poza Berlinem ;-)) Berliner.
>
> Na Sylwestra są u nas prawdziwe orgie pączkowe. Można je wtedy kupić w
> kilkunastu wariantach smakowych. Normalne są one albo z dżemem
> truskawkowym, albo z powidłami śliwkowymi. Na Sylwestra masz jeszcze z
> likierem jajkowym, Cointeaux, czy jak się toto pisze, z czekoladą, z
> różnymi dżemami i, dla jaj, także z musztardą.
>
> Tak nawiasem mówiąc, chałwa też u nas jest i nikt się jej nie czepia (za
> wyjątkiem mojej żony, jak coś takiego kupię).

Hej Panie Berliner

To jak mowia na paczki w Berlinie? Bo u mnie jest Krepel albo wlasnie
Berliner. Sama nazwa 'Berliner' jest skrotem od 'Berliner Pfankuchen'.
To moze mowia 'Pfankuchen'???? Ciekaw jestem ogromnie! Bo slowo
'Pfankuchen' po niemiecku oznacza i nalesniki (Eier)pfankuchen, i
paczki. Tylko ze tu w Mainz jak bys powiedzial, ze w Polsce w tlusty
czwartek jemy 'Pfankuchen' to by sie spytali czy to placki ziemniaczane
czy tez zwykle nalesniki.

Pozdrawlaju
DIBA aus Mainz (Moguncja)

1. Data: 2003-02-28 09:25:24

Od: "Michal Kowalewski" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

d. <d...@N...pl> napisał(a):

> :)) powinienes sluchac trojki w takim razie :)) Twoj przedpowadnik
> wprowadzal w tematy po 16 i wspomnial o paczkach - zauwaz o ktorej godzinie
> rozpetala sie burza paczkowa :)

Tak zauwazylem. Dwie minuty mo moim wejsciu na antene z zapowiedziami tematów
popoludnia. :)
Szybki odzew, swoja droga.
Michal.

1. Data: 2003-02-28 09:53:55

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Art(Gruby:

dlatego coponiektórzy Niemcy się z tego tekstu podśmiewali. Dobrze
zresztą, że nie wygłaszał przemówienia w Hamburgu.

Waldek

1. Data: 2003-02-28 10:04:18

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Kowalewski" <M...@a...waw.pl> wrote in message
> Nie nastepny, tylko ten sam ;)
> Pozwolilem sobie troche sluchaczy postraszyc i sprawdzic na ile jestesmy
> przywiazani do wysokokalorycznych, niezdrowych, ciezkich i
> przepyyyyyyyyyyyyyyyyyyysznych specjalow tlustoczwartkowych.

Rany boskie, radaktorze! W tlusty czwartek???? Bohaterow? Paczkiem?? W ten
dzien paczki wiekszosc bierze smiertelnie serio ;))) Istne safari paczkowe,
im wiecej, tym lepiej :) Ale mi Pan stracha napedzil :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-02-28 20:47:38

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Feb 2003 10:53:55 +0100, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>dlatego coponiektórzy Niemcy si? z tego tekstu pod?miewali. Dobrze
>zreszt?, ?e nie wyg?asza? przemówienia w Hamburgu.
>
>Waldek

To by bylo ciekawe...lol...
;-)))

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-02-28 21:48:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Feb 2003 20:47:38 GMT, "Art(Gruby)" <j...@p...net>
wrote:

>To by bylo ciekawe...lol...
>;-)))
>
>Art(Gruby).
>
>Abyssus abyssum invocat.

za ciosem:
Beanburg
Cheeseburg
Vegeburg

Mama Borsuka
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-05 10:33:05

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> wrote:

> Ale Srody Popielcowej ni mô... ani Sledzika... chlip, chlip
Jak to nie ma, kiedy jest. Właśnie dzisiaj ;-) [a oficjalne obchody nam do
niczego niepotrzebne :-)

> ps. to kiedy ta Genewa ?
Wysłałam Ci maila na adres n...@y...com, nie doszło? W telegraficznym
skrócie, kiedy chcesz. :-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

Zupa pieczarkowa
Faworki
ziemniaki inaczej
Krokiety jak ??