wada wzroku

1. Data: 2002-10-18 20:37:14

Temat: wada wzroku
Od: "Far@oN" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio moja znajoma coraz gorzej widzi na jedno oko. Okulista powiedział
jej, że to przez "dziurkę w plamce żółtej".
Moje pytania brzmią (optyk nie był w stanie na nie odpowiedzieć):
1. Jak to się mogło stać?
2. Czy prawdopodobny jest rozwój podobnej wady w drugim oku?
3. Czy są jakiekolwiek możliwości leczenia (lub chociaż zapobiegania)?

2. Data: 2002-10-19 11:37:40

Temat: Re: wada wzroku
Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. Czy prawdopodobny jest rozwój podobnej wady w drugim oku?
> 3. Czy są jakiekolwiek możliwości leczenia (lub chociaż zapobiegania)?

"dziurka w plamce" to malo precyzyjne. Moze to byc zanik nerwu wzrokowego,
lub cokolwiek innego. Dlatego trudno jest odpowiedziec na te pytania,
dlaczego nie zrobil tego okulista?

Usuniecie migdalkow
Chlamydia trachomatis
fibromiargia